Spierpijn of echt pijn?

Power Zone

Augustus 28, 2008, 16:47:55
edit2Rapporteer  
Aloha,

Ik ben net begonnen met kiten en kan inmiddels redelijk varen dus buiten de gebruikelijke domme acties van mijn kant gaat dat steeds beter. Alleen als ik ben wezen kite heb ik de volgende dagen enorm veel last aan de bovenkant van mijn rechtervoet (zie rood gemarkeerde gedeelte op het plaatje)

Het wordt niet blauw of dik en het duurt meestal drie dagen voordat het over is. Tijdens het kiten heb ik er trouwens geen last van.

Wat heb ik zelf tot nu toe gedaan?

- Mijn bindingen gecontroleerd
  Niets vreemds mee, linker voet heeft ook nergens last van, wel bindingen straker gezet.

- Op mijn voeten gelet tijdens het varen
  Wanneer ik naar rechts vaar doe ik mijn grote teen van mijn rechtervoet omhoog om het board bij me te
  houden, die ik die niet dan draait mijn board richting downwind.

Mijn vraag aan jullie, komt dit jullie bekent voor en moeten de spieren in mijn voet zich gewoon ontwikkelen of moet ik me zorgen maken en eens langs de huisarts?

Alvast bedankt
kootsie

Antwoord #1 Augustus 28, 2008, 16:55:22
edit2Rapporteer  
Had ik ook jaren geleden toen ik net begon maar hoe kwam dat ook alweer?
kootsie

Antwoord #2 Augustus 28, 2008, 16:57:09
edit2Rapporteer  
Ik weet het weer, slechte voetbanden verkeerde maat verkeerde vorm.
Alferink

Antwoord #3 Augustus 28, 2008, 16:57:25
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk van het verkrampte staan , denk dat wanneer je het wel kan je ontspannender op je board staat.  Ik had het vroeger ook, maar nu nergens last van.    
Jah als je met 1 voet in je binding zit en je board draait ff een rondje met je enkel erbij.
Langbeest

Antwoord #4 Augustus 28, 2008, 17:09:41
edit2Rapporteer  
Klopt.
Het is wennen.
Je staat waarschijnlijk nog iets te verkrampt op je boardje.
Ook je spieren moeten zich nog even aanpassen, want normaal loop je ook niet 1 uur met je tenen omhoog.
Sommige mensen hebben ook last van hun scheenbenen,ook dit is door het omhoog trekken van de tenen
Frank77

Antwoord #5 Augustus 28, 2008, 18:04:22
edit2Rapporteer  
Aloha,

- Op mijn voeten gelet tijdens het varen
  Wanneer ik naar rechts vaar doe ik mijn grote teen van mijn rechtervoet omhoog om het board bij me te houden, die ik die niet dan draait mijn board richting downwind.

Mijn vraag aan jullie, komt dit jullie bekent voor en moeten de spieren in mijn voet zich gewoon ontwikkelen of moet ik me zorgen maken en eens langs de huisarts?

Meer inkanten waardoor je je teen niet meer omhoog hoeft te steken?
Wat voor maat board gebruik je?
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Augustus 28, 2008, 18:05:38
edit2Rapporteer  
In de loop van de tijd zal het minder worden.
Misschien de sessies tijdelijk iets korter maken en tussendoor een aantal pauzes nemen.
Ik weet niet of je verder nog sport? Zo nee, een paar keer per week naar een fitness kan geen kwaad en zal je kitesessies zeker ten goede komen.
Power Zone

Antwoord #7 Augustus 28, 2008, 18:36:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de nuttige antwoorden.

Ik sta inderdaad wat gespannen, maar ehhh.... dat komt omdat ik het erg spannend vind. En het gaat zo waanzinnig hard al merk ik dat ik daar aan begin te wennen.

Pauzes nemen is ook een goed advies, afgelopen dinsdag stond ik van 09:00 tot 16:00 op het water met één pauze van 10 minuten om een boterham naar binnen te werken, want stel dat het woensdag niet waait.....

@ Frank, meer inkanten zal ik ook gaan proberen. Mijn board is een CrazyFly Allround van 138 x 40 (weeg 77 kg 1.84 m)

@Jeromez, ik doe wat fitness maar dan toch meestal meer bovenlichaam georiënteerd zal mijn aandacht eens gaan verplaatsen.

Nicolas

Antwoord #8 Augustus 28, 2008, 18:49:33
edit2Rapporteer  
Ik had dit ook, mijn grote teen was zelfs verlamd voor een paar dagen soms. Kon hem niet meer naar boven bewegen. De reden waren mijn voetbanden. Het zat daar ergens niet goed. Ik tilde mijn teentjes ook naar boven om goed vast te zitten in de pads, dat kon mss de zenuw klemmen. Je moet dus iets met je voetbanden doen zodat het daar minder spant. Ik had wel last aan de andere kant van de voet.

Ik heb mijn voetbanden nu omgedraaid (links wordt rechts en rechts wordt links) en hupla, dat was de oplossing voor mij. Heb ondertussen ook de nieuwere voetbandjes en die zijn nog beter. (nobile)

Kan ook irritatie zijn.
[Pepper]

Antwoord #9 Augustus 28, 2008, 19:29:26
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn voetbanden nu omgedraaid (links wordt rechts en rechts wordt links) en hupla, dat was de oplossing voor mij.

Als dat de oplossing was hebben ze er dus waarschijnlijk voor die tijd altijd verkeerd om opgestaan.....
Nicolas

Antwoord #10 Augustus 28, 2008, 20:32:16
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn voetbanden nu omgedraaid (links wordt rechts en rechts wordt links) en hupla, dat was de oplossing voor mij.

Als dat de oplossing was hebben ze er dus waarschijnlijk voor die tijd altijd verkeerd om opgestaan.....

Neen, ze stonden er juist op. In Hurghada vertelde een pro-rider hetzelfde dat hij het board goed vond maar de straps geen goede grip hebben. Als je ze omdraaide was het beter. In de winkel hebben ze zelfs de opmerking gedaan dat ze verkeerd stonden toen ik een nieuw in garantie ging halen.
Kitepilami

Antwoord #11 Augustus 28, 2008, 23:08:15
edit2Rapporteer  
De kan is groot dat het aan je straps ligt. Hiervoor vaarde ik met Nobile straps en had ik hier geen last van.

Ik heb het nu ook met UG straps/pads. Die straps zijn redelijk stug en ik heb ze retestrak afgesteld. Vind ik toch het fijnst.

Volgens mij kan het komen als je straps te strak zijn afgesteld of te hard zijn. Dan geeft je strap niet mee en moet je voet continu alle klappen opvangen.
c0g

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 29, 2008, 12:31:33
edit2Rapporteer  
Als je pijn in je voet krijgt omdat je je tenen omhhoog trekt kun je misschien zoeken naar voetbanden met zo'n teen-grijp-richeltje. Ik vind dat heel lekker. Best hooverpads hebben dat (veel andere footpads ook) en die zijn ook lekker zacht. maakt veel uit, vind ik.
Je moet eigenlijk zo lekker in je straps staan dan je je voeten kan ontspannen, als je normaal rechtdoor vaart.
zjunnusun

Antwoord #13 Augustus 30, 2008, 09:46:00
edit2Rapporteer  
mischien kun je je bindingen smaller zetten op je board dmv de schroeven te verstellen.
hierdoor klemmen de bindingen meer in de breedte van je voet.
dit hielp mij.
Frank77

Antwoord #14 Augustus 30, 2008, 10:24:45
edit2Rapporteer  
Ik heb de laatste tijd de bindingen iets losser staan en je voet iets draaien in je binding. Dan klem je hem ook zonder tenen te gebruiken. En voordeel is dat je je board snel kunt uitgooien mocht het misgaan, omdat je bindingen losser zitten. Misschien wel een nadeel met springen en tricks etc...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.