nieuwe bar op OUDE kite

DHSKite

Berichten: 302
September 03, 2008, 13:38:46
edit2Rapporteer  
Ik heb inmiddels een beetje lopen zoeken maar geen antwoord gevonden, dus bij deze:

Ik ben een beginnende kiter. Heb in het voorjaar les gehad, paar keer op oostvoorne lopen kloten en toen 3 weken op vakantie naar Cabarete (één groot feest!!!!) heerlijk kunnen leren, kan inmiddels lekker hoogtelopen etc. 

Afgelopen maandag ben ik voor 't eerst hier scheveningen op gegaan, Nou is het probleem dat op een gegeven moment mijn bar 't begaf. Ik heb 2 Oude wipika Hydro's uit het jaar 0 (lees: 2003) en de bar z`n padding begaf het langzaam waarna ook het loopje wat op de bar zit (waar het koord naar mn chicken zit) begon te schuiven. (lastig uit te leggen, maar wel mooi k*t). nou is mijn vraag, als ik een nieuwe 4 lijns bar, gemaakt voor c-kite, koop maakt dat veel uit met de bar die ik nu heb?

Kan ik ook Alléén een bar kopen en dan de lijnen etc gewoon overzetten? ik heb nu 30m lijnen.
Slis

Berichten: 563
Antwoord #1 September 03, 2008, 13:43:10
edit2Rapporteer  
misschien is het beter om nieuwe kite te kopen
een bar los kost al snel 2 a 300 euro...
en overjarige kite 2006 soms 5 a 600 euro

maar zolang je lijn lengte klopt en de rest ook
mag en moet het geen probleem zijn.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 September 03, 2008, 13:48:37
edit2Rapporteer  
"Alles kan". Alleen een beetje vervelend dat je als relatieve beginner gaat experimenteren. Bij een complete bar (dus met lijnen) is het belangrijk dat je depower gedeelte overeenkomt (of meer is) dan met je oude bar. Let ook ff op de safety. Verder is het een kwestie van afstellen. Kite vliegt over je heen, dan zijn je depowerlijnen te kort of je stuurlijnen te lang. Je kan ook een 5elijn attachment op je kite zetten en gelijk een vijflijns bar er op zetten. Verder is de lengte van de bar belangrijk. Een korte bar zal je kite minder doen sturen dan een lange bar. Suc6
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #3 September 03, 2008, 14:40:03
edit2Rapporteer  
Top, Dank jullie voor je antwoorden.

Ik wil inderdaad heel graag nieuwe kite kopen met wat meer Depower mogelijkheden..  Maar zit eraan te denken om dit seizoen nog even uit te varen hiermee, en dan ergens volgend voorjaar een nieuwe kite te kopen 2008 ofzo..

Heb hier ieder geval al een hoop aan! dankje
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #4 September 03, 2008, 18:49:42
edit2Rapporteer  
Nieuwe kites komen in september/novemberuit.
Dus nu kun je ongetwijfeld goede deals sluiten voor 2008 materiaal in de opruiming.

2003 is wel echt oud.. en het kiten is veel leuker met nieuw spul.
niet voor niets dat je bijna geen kite ouder dan 2005/2006 op het water ziet.
Ari

Berichten: 22
Antwoord #5 September 03, 2008, 20:51:12
edit2Rapporteer  
amai 30 meter lijnen, als je daar geen hangtime mee hebt...
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #6 September 05, 2008, 12:59:11
edit2Rapporteer  
Nieuwe kites komen in september/novemberuit.
Dus nu kun je ongetwijfeld goede deals sluiten voor 2008 materiaal in de opruiming.

2003 is wel echt oud.. en het kiten is veel leuker met nieuw spul.
niet voor niets dat je bijna geen kite ouder dan 2005/2006 op het water ziet.

Heb je helemaal gelijk in:-P 2003 is écht oud.. Ik zag inderdaad al wel leuke dingen hier in de 2e hands sectie..  Zit alleen te twijfelen, want het lijkt mij slim om eerst iets te testen voordat ik het koop...
Ik heb 1x met een 2005 vegas gevaren, dat was al een Wereld van verschil, wat een depower hé!! :-P

correctie, 30m moet 28m zijn Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.