Is wel aan te raden ja, ivm terugspinnen bar bijv..Als het goed is zit er een beschrijving bij? Anders misschien op de website..het is namelijk nog wel een klus...moeilijk uit te leggen...
ik vaar mijn 11 met een korte en mijn 7.5 met een lange. bij de 7.5 vind ik de lange prima.
het is heet makkelijk te vervangen. je moet het stale haakje boven losdraaien. en beneden bij de chickenloop hem uit de lus halen en hem precies weer zo in elkaar zetten. heel makkelijk, heb het laatst nog op het strand voor iemand gedaan
wat is het voordeel van die setting? ik bedoel je korte op je 11 en je lange op je 7,5 ik heb ze allebei op kort staan want als je een barspin geeft kan ik er niet meer bij.
ik ben tevreden met die lange en met een barspin laat ik gewoon niet los,... en alsik hem wel los laat kan ik er makkelijk bij.
bij die 11 vond ik, toen ik die lange erop had, dat wanner de wind harder werd de bardruk erg hoog werd en ik in zo'n poephouding gin staan, met de korte is dit over,
met de 7.5 heb ik hier geen last van en kan ik met harde wind makkelijker de druk lozen.
ook vaart me meissie met de 7.5 en ik vind het veiliger voor haar.
maar als je dan een 720 ofzo draait doe je je bar dan elke x een stukje overpakken. als ik een barspin doe draait ie lekker snel en makkelijker terug. heb toen ik net begon met backrols draaien dat wel geprobeert maar als je dan niet snel genoeg en en je trekt aan de verkeerde rkant per ongelukt. hup kite in het water. sinds ik hem een slinger geef nooit meer een kite in het water.