Nieuwe kite? neem de tijd!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Maart 10, 2008, 19:49:57
edit2Rapporteer  
On ongeluk zit in een klein hoekje met onze sport. Ook al heb je jaren ervaring, fouten maakt iedereen. Het gebeurt mij nog regelmatig dat ik een stuurlijn kruis met een voorlijn. Op zich niet gevaarlijk, maar wel hindelijk.  Tongue

Indien Best kleurcodering heeft dan is dat al voldoende. Toch is dit het enige merk wat geen cookproof zekeringen heeft. Maar aan de andere kant, hoe cookproof moet het zijn?  Huh

Tenzij je kleurenblind bent natuurlijk  loser
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #26 Maart 10, 2008, 19:59:52
edit2Rapporteer  
denk dat er best dodo's zullen zijn die ondanks dat cookproof gewoon hun lijntjes gaan knuppen.. zit et ook vast.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #27 Maart 10, 2008, 20:06:16
edit2Rapporteer  
Ben in verwarring geraakt doordat alle lijnen rood of blauw zijn op de kite.
Ga zelf dus maar cookprook concenties maken.

Even een advies aan WimT vragen?  ThumpsUp

@Geronimo 79

Je moet toch van goede huize komen wil je de cookproof versie met knoop en lusjes afgewisseld nog verkeerd bevestigen
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #28 Maart 10, 2008, 20:12:02
edit2Rapporteer  
ik zie sommigen et zo doen.. gewoon dubbele platte knoop dr in...
niet vergeten dat er ook echt HEEL erg domme mensen bestaan....

Maar goed.. je weet nu hoe je ze moet knuppen.. verder lekker gevliegt?
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #29 Maart 10, 2008, 21:31:33
edit2Rapporteer  
Je hoeft er echt niet heel dom voor te zijn om je voor en achterlijnen om te wisselen. All it takes is 1 minder oplettend moment. Ik heb het zelf (lang geleden) ook een  keer gehad. Met een rhino 1. Daarbij kon je het verschil tussen voor en achter ook niet zien. Was gelukkig op het autostrand (Heeeel veel ruimte) had behoorlijk fout af kunnen lopen. Met die cook proof connectors gaat er wel een lampje branden als je ze verkeerd vast aan het maken bent. Links en rechts omwisselen is bij lange na niet zo erg als voor en achter. (Of stallet een bow/sle als je hem verkeerd om vast maakt, en de bar los laat zo hard dat het gevaar ook geweken is?)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #30 Maart 10, 2008, 21:35:04
edit2Rapporteer  
Dat was in het begin van de 4 lijns kites echt een veel voorkomende fout. Vanaf 2003, maar zeker 2004 had North het standaard op al zijn kites.

Hmm, vaag dat de voor en achterlijnen aan een kant dezelfde kleur hebben:

2 voorlijnen: grijs of zwart
linker stuurlijn: rood
rechter: groen of blauw

We zitten nu in 2008, ik vind toch echt wel dat je dat mag verwachten op een bar uit 07/08  Huh
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #31 Maart 10, 2008, 22:32:07
edit2Rapporteer  
Het is ook niet de bar maar de bridle op de kite welke ook rood en blauw zijn op de frontlijnen ipv grijs
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #32 Maart 10, 2008, 23:45:19
edit2Rapporteer  
Eey Stanley... ik zag toen we er mee bezig waren dat de kite dus twee rode lijnen en twee blauwe lijnen had en aan je bar dus een rode twee grijze en een blauwe.. en eerlijk gezegd niet echt handig van bullaroo maar dan hadden ze tenminste aan de kite zijde van het lijntje op de stuurlijn een knoopje en aan de powerlijn een lusje.. dan kan het niet anders vast gemaakt kunnen worden Dat is dus bij mijn Ozone het geval.. als ik het verkeerd om wil doen dan moet ik er eerst een knoop uit halen om daar een lusje van te maken..

Maar eeuh simpatiek dat je ff je foutje melde hier..

Tis idd ff beter om het boekie twee keer te lezen whahaha...
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #33 Maart 11, 2008, 01:41:20
edit2Rapporteer  
Goonie al had ik de manual gelezen dan had ik waarschijnlijk als nog deze fout gemaakt.
Ben nu ook aan het onderzoeken hoe de Bul cookproof te krijgen.
Alhoe wel ik het betwijfel deze fout nog een keer te maken

En nogmaals thx voor het weigeren om de kite bij de 2e keer te herstarten.  ThumpsUp  ThumpsUp

Mag ook nog wel een keer worden benadrukt.
Dat als je iemand helpt met starten en je vertrouwd de boel niet  ListenToMe gewoon de kite weer neerlaten  ListenToMe en niet achteloos loslaten en maar zien waar de boel strandt.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #34 Maart 11, 2008, 05:06:20
edit2Rapporteer  
Mooie tip van stanley om de bedoeling af te sluiten lijkt mij.....
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #35 Maart 11, 2008, 05:16:30
edit2Rapporteer  
Maar goed dat je er op tijd achter kwam!
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #36 Maart 11, 2008, 06:33:38
edit2Rapporteer  
Ik ben laatst zo stom geweest om gewoon te vergeten 1 stuurlijn te bevestigen Lips Sealed (nouja had h'm losgemaakt omdat een powerlijn verkeerd zat en was h'm vergeten weer te bevestigen) Was maar goed dat de kite-oplater de kite nog niet los had want dr srond best een pittig windje. Vraag me af of ik dan nu zo relaxt achter mn pc'tje zat  Lips Sealed
K'X

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #37 Oktober 08, 2008, 11:26:14
edit2Rapporteer  
North past idd ook dat monkeyproof systeem toe.
Dat werd me de derde les verteld en toen pas viel het me op.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #38 Oktober 08, 2008, 11:30:46
edit2Rapporteer  
topic is maaaaaaaaaaaanden oud man..
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #39 Oktober 08, 2008, 11:34:04
edit2Rapporteer  
topic is maaaaaaaaaaaanden oud man..
Jip... hij is al bijna weer toe aan een nieuw setje  loser
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #40 Oktober 08, 2008, 18:24:21
edit2Rapporteer  
topic is maaaaaaaaaaaanden oud man..
Jip... hij is al bijna weer toe aan een nieuw setje  loser

HJ volgens mij snap jij de  loser nog steeds niet.

er staat PIMPLOSER is nu niet echt complumenteus.

Trouwens mijn Buls zijn nog in super staat, vaar ik het komende seizoen nog rustig mee door  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.