Mijn powerlijn

Lukadukido

Berichten: 277
Oktober 12, 2008, 14:15:45
edit2Rapporteer  
Vervelend genoeg, heb ik laats aan het eind van mijn powerlijn een innie minnie knoopje gevonden,,, dit is er eigenlijk niet uit te halen.
Mijn vraag is: Hoe gevaarlijk is het want ik heb er nog 1/2 sessies me gevaren (toen wist ik nog niet van het knoopje)

greetz luuk
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #1 Oktober 12, 2008, 14:20:29
edit2Rapporteer  
De sterkte van je lijn gaat er zeker op achteruit door een knoopje,

een manier om hem eruit te halen is door te kouwen op het knoopje
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 Oktober 12, 2008, 14:21:38
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat het 1/3 van je breeksterkte eraf haalde. Ik zou er in ieder geval geen goed gepowerde sessies mee varen!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Oktober 12, 2008, 14:51:12
edit2Rapporteer  
Een knoop in je lijn gaat fout op dat moment dat je het echt absoluut niet kunt hebben: bij veel wind. D''r uit halen dus. Er zijn meerdere opties ( van kauwen tot en met een hamer  Grin )

linkje

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Oktober 12, 2008, 14:57:38
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat het 1/3 van je breeksterkte eraf haalde. Ik zou er in ieder geval geen goed gepowerde sessies mee varen!

Dat van die 1/3 klopt, ware het niet dat je door een knoopje nog maar 1/3 van je totale breeksterkte overhoudt: SNEL eruit halen dus!

En idd; met heel veel geduld, kauwen en plat tikken met een hamer moet het knoopje er uiteindelijk uit gaan. Dus voortaan je lijnen beter checken zodat je niet met een strakgetrokken knoopje komt te zitten.
Gerard93

Berichten: 33
Antwoord #5 Oktober 12, 2008, 15:52:50
edit2Rapporteer  
Veel succes met het kouwen xD
en wanneer kwam je er achter..?
spreek je wel op msn ofzow
Later
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #6 Oktober 12, 2008, 16:42:41
edit2Rapporteer  
als je voorlijnen even lang zijn als je achterlijnen kun je na het kauwen beter de lijn met het knoopje als achterlijn gebruiken, over het algemeen staat daar veel minder kracht op.
En beter niet met een naald oid de knoop proberen los te halen, daarmee beschadig je de lijn juist nog meer, maar gewoon kauwen en pulken.
mike

Berichten: 57
Antwoord #7 Oktober 12, 2008, 17:10:26
edit2Rapporteer  
nou ik heb het laatst ook gehad ik ff poeren en rommelen met een dart pijltje nou werkte perfect en er is niks beschadigd. ThumpsUp
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #8 Oktober 12, 2008, 19:02:01
edit2Rapporteer  
ik heb het ook gehad paar keer blijft gewoon een kl*te klussie.....
maar ook al denk dat het niet gaat lukken echt het werkt..
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #9 Oktober 12, 2008, 20:47:22
edit2Rapporteer  
thnx, voor de hulp, zal morgen flink kauwen!!
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #10 Oktober 12, 2008, 21:05:02
edit2Rapporteer  
het is gelukt!!!. ik zal mijn ervaring met een knoopje eruithalen ff opsommen:
1:Je kijkt naar je lijn en je denkt, damnit!, waarom ik WAAROM IK
2:Je ziet de reacties op kitehigh en je denkt? Nemen ze me nou in de maling wie gaat er nou op een lijntje kauwen
3:Je kauwt en je knoopje word een beetje sappig en iets groter, je slaat er met een hamer zachtjes een paar keer op op verschillende kanten en ziet dat je knoopje steeds iets groter word
4:Je bent helemaal blij en klaar, en hebt een sappig lijntje in je hand en een lekker zout smaakje in je mond
Greetz,
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #11 Oktober 13, 2008, 15:57:05
edit2Rapporteer  
gast Geniaaal!!

ik heb precies hetzelfde probleem!
vnaaf lekker een filmpje aanzetten en kauwen maar! niks chips, heb al een zoute snack Wink
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #12 Oktober 13, 2008, 16:15:08
edit2Rapporteer  
hahaha! top!
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #13 Oktober 13, 2008, 16:59:00
edit2Rapporteer  
En dan is de lijn zo sterk als dat ie was voordat er een knoopje in kwam?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #14 Oktober 13, 2008, 17:45:59
edit2Rapporteer  
Als je hem niet teveel beschadigd zal het niet heel veel schelen denk ik.
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #15 Oktober 14, 2008, 16:11:45
edit2Rapporteer  
En dan is de lijn zo sterk als dat ie was voordat er een knoopje in kwam?
als je er niet met naalden of dartpijltjes in gaat prikken en ook niet met je voor/hoektanden hem door probeert te bijten... dan niet ( ik zie nu namelijk ook helemaal geen verschil meer tussen mijn lijnen) het doel van het kauwen is alleen om het een beetje ''sappig'' te maken, een kleine stompe hamer doet meer werk
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #16 Oktober 14, 2008, 16:12:55
edit2Rapporteer  
gast Geniaaal!!

ik heb precies hetzelfde probleem!
vnaaf lekker een filmpje aanzetten en kauwen maar! niks chips, heb al een zoute snack Wink
succes man! (sla jij met een hamer in je woon/slaap kamer !!!! Grin
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #17 Oktober 15, 2008, 20:37:24
edit2Rapporteer  
En dan is de lijn zo sterk als dat ie was voordat er een knoopje in kwam?
ik hoorde laatst van een vriend dat je een knoopje er beter in kan laten zitten als hij er al lang inzit, omdat het dan sterker is dan als je hem eruit hebt gehaald.....  YeSS
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #18 Oktober 15, 2008, 23:01:45
edit2Rapporteer  
FF over de knoopjes. Bij wind liever wat meer knopen erin, in je lijnen liefst geen.  Smiley
De lijnen breken omdat deze uit zeer lange vezels bestaan (Dyneema is onstaan toen een wetenschapper zo lang mogelijke moleculen wou bouwen, later bleek dit de supervezel te zijn). In een knoop zitten de vezels in zo'n scherpe bocht dat ze als het breken, niet vanwege de trekkracht, maar door buiging. Vandaar kan je in het slechte geval 60 tot 80% van de sterkte verliezen.
Gelukkig zijn kitelijnen erg overdreven sterk, dus zal een knoopje niet snel tot breuk lijden... Maar als ze breken is het idd altijd op het verkeerde moment. Dus altijd eruit halen, zelfs als je de lijn voor 25% kapot maakt, is het nog steeds een stuk beter dan laten zitten.
Bovendien Dyneema wordt ook erg veel gebruikt in kogelvrije vesten, dus echt snel stuk gaan doet ut niet...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Oktober 16, 2008, 00:34:25
edit2Rapporteer  
Kogelvrije kleding hebben de meeste wel. Kogelwerend is dan weer een ander verhaal  Grin
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #20 Oktober 16, 2008, 21:25:35
edit2Rapporteer  
FF over de knoopjes. Bij wind liever wat meer knopen erin, in je lijnen liefst geen.  Smiley
De lijnen breken omdat deze uit zeer lange vezels bestaan (Dyneema is onstaan toen een wetenschapper zo lang mogelijke moleculen wou bouwen, later bleek dit de supervezel te zijn). In een knoop zitten de vezels in zo'n scherpe bocht dat ze als het breken, niet vanwege de trekkracht, maar door buiging. Vandaar kan je in het slechte geval 60 tot 80% van de sterkte verliezen.
errug interresant,, was al een beetje bang dat ik een vernaggelde powerlijn aan me bar had zitten!!
Gelukkig zijn kitelijnen erg overdreven sterk, dus zal een knoopje niet snel tot breuk lijden... Maar als ze breken is het idd altijd op het verkeerde moment. Dus altijd eruit halen, zelfs als je de lijn voor 25% kapot maakt, is het nog steeds een stuk beter dan laten zitten.
Bovendien Dyneema wordt ook erg veel gebruikt in kogelvrije vesten, dus echt snel stuk gaan doet ut niet...

Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #21 Oktober 16, 2008, 21:25:55
edit2Rapporteer  
Kogelvrije kleding hebben de meeste wel. Kogelwerend is dan weer een ander verhaal  Grin
daar heb je lang over nagedacht? XD
hijs wel goed
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.