Heren, dames, jongens, meisjes en alles er tussen in..
Het is zo ver, me vriendin claimt dr eigen 666 (129x39) op
. Nu is het (persoonlijke mening) te koud om een board te delen plus een stuk ongezelliger. Word meestal wel chago van langs de kant staan.
Kortom, Koen zoekt nieuw board. Randvoorwaarde: schappelijk prijsje! (Immers student, slechte economie, je kent het wel).
In de categorie schappelijke prijsje ben ik zo een North Jaime (134x40.5) en Sky Pro (136x41) tegen gekomen. Alleen bijna nergens kan ik van het laatst genoemde boardje een goed review vinden..
Overige info: weeg om en bij 85kg, 1.90m e.d. Bij veel wind vaart de 129 heerlijk, maar rond de 14-17 knoopjes heb ik er echt niet genoeg aan (ongeacht kite-afmeting). Dus a.j.b. niet met verhalen aankomen over boards van 1.25!
Vaar met Switchblade's en maak ondertussen wat sprongen, 360/backroll, railey's.
Voornaamste wat ik zoek, een board voor de chop/golven. Wat hard upwind rockt, stijf is (wat meer pop) en voornamelijk wat meer smooth m.b.t. landingen. 666 kan wel eens erg hard op het water 'klappen'. Daarnaast moet het board minder snel duiken dan de 666 (struikel nu wel eens over kleine kabbelende bewegingen in het water;)).
Het blijft lastig (test verhaal gaat moeilijk). Twijfel of de 136 net niet dat ene stukje 'te' lang/groot/log is. Dus, kom maar op als je ervaringen met een van de twee boards hebt.