Update Vincent Cieraad in Mauritius

VincentC

Berichten: 2608
November 24, 2008, 17:38:06
edit2Rapporteer  
Haha toen ik hoorde dat het in Nederland keihard loopt te sneeuwen, vond ik het maar eens tijd worden voor een updateje vanuit Mauritius! Sinds 1 oktober zit ik samen met een berg 2009 Liquid Force materiaal en 2 vrienden in Mauritius om van de winter het uiterste eruit te halen wat erin zit en keihard te trainen.

Mauritius kent ongeveer 300 winderige dagen per jaar en als het waait staat er toch al minimaal een knoopje of 18. Aangezien het hier het hele jaar door ver boven de 25 graden is ben ik zodra het waait op het water in m'n boardshortje en met mijn 9m2 '09 Hifi. De omstandigheden hier zijn niet optimaal om te trainen, omdat het op veel plaatsen ondiep is met rif en er een aardige chop staat, maar toch alles beter dan sneeuw!


Het leven hier op Mauritius is vrij goedkoop. We zitten met zijn 3en in een huis en betalen per man 450 euro voor een vrij luxe appartement en een Mitsubische Lancer. Uit eten gaan en plaatselijke gerechten kosten je vaak nog geen 3 euro, maar het eten in de supermarkten is vaak wel vrij duur omdat alles geïmporteerd moet worden. Gelukkig kost rum per liter een euro of 3, dus dat compenseert gelukkig weer een beetje haha. Voor een goedkope vliegticket naar Mauritius schijn je de website van Condor in te gaten te moeten houden op donderdagavond, dan schijnen ze een soort van uitverkoop te hebben waar je supercheap tickets kan scoren.


Ik kan echt iedereen die voor langere tijd op kitevakantie wilt en een low budget heeft aanraden om hierheen te komen, want het land is prachtig, de mensen zijn super aardig en het is hier super om tricken en waveriden. Je hebt net buiten de kust meerdere wavespots liggen, waaronder de world famous One Eye. Je weet gewoon niet wat je meemaakt, supercleane golven van 2+ meter. Het is er wel superondiep, dus als je crasht wordt je gelijk vol op het rif geknald en ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar wel de nodige schrammen aan overhoudt.


Helaas hebben we wat relatieproblemen tussen onze Sony HD cam en de Macbook, dus is al ons filmmateriaal tot zover ten onder gegaan door verkeerde codecs. Mocht iemand toevallig een serialkey/crack hebben voor VoltaicHD voor Mac houd ik mij zeer aanbevolen, want met dat internet hier is het al een opgave om je mail te checken, laat staan het internet afspeuren naar een keytje.


Hopelijk heb ik snel wat meer beeldmateriaal en ik wens iedereen veel sterkte in de sneeuw in Nederland! ThumpsUp
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 November 24, 2008, 17:42:03
edit2Rapporteer  
Nice daar! Heerlijk 25 graden Joepie
vissie

Berichten: 757
Antwoord #2 November 24, 2008, 17:42:50
edit2Rapporteer  
uhhhh



Jaloers:$
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 November 24, 2008, 17:43:03
edit2Rapporteer  
Hee, vette info, tof dat je wat van je laat horen! Have fun, ziet er goed uit!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 November 24, 2008, 17:44:47
edit2Rapporteer  
Jaja..peper het nog maar ff lekker in  Grin . We gaan je volgend jaar weer zien dan.
Die laatste pic. is volgens mij gewoon het binnenmeertje @ Andijk  schater ( alleen wat warmer dan )
Morgen een graadje of 6 met een beetje woei uit Noord dus maar ff iets van IJmuiden doen dan  ThumpsUp
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 November 24, 2008, 17:46:40
edit2Rapporteer  
Hehe eigenlijk is het hier 36 graden en het water 26 graden, maar in de winter hier wordt het niet kouder dan 25 graden. De zomer begint hier net op gang te komen en het schijnt nog veel warmer te worden, maar met het warmer worden komt ook het cycloonseizoen op gang wat betekent dat er meer bewolking zal zijn en minder wind omdat de zon niet schijnt. Gelukkig ben ik ook bezig met mijn duikcertificaat dus ik kom de winter wel door!

@ Idefixe,
Die Hard, gewoon doorbeulen! Hoe bevallen de Gaastra Max2tjes? En was het maar Andijk, de chop is hier erger dan Mirns op een slechte dag, dus ik heb weer wat om naar uit te kijken als ik terug ben volgend jaar!
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #6 November 24, 2008, 18:04:51
edit2Rapporteer  

@ Idefixe,
de chop is hier erger dan Mirns op een slechte dag, dus ik heb weer wat om naar uit te kijken als ik terug ben volgend jaar!

en maar klagen Tongue

geniet lekker van het mooie weer en probeer nog een trip naar La Reunion te maken.
De natuur op dat eiland is zoveel mooier en die vulkaan is echt helemaal top.
Dat moet je gewoon gezien hebben.
Je bent nu redelijk in de buurt dus kijk of het je lukt
Retard

Berichten: 782
Antwoord #7 November 24, 2008, 18:34:47
edit2Rapporteer  
Mooi verslag en Leuke foto's Trainze en in Nederland kan je lekker je kunsten aan de mensen vertonen Tongue
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #8 November 24, 2008, 18:37:52
edit2Rapporteer  
Wouwieeeeeee nice nice nice,  ThumpsUp ThumpsUp

Ik ben nog steeds zwaar jaloers op jullie !!!  Grin
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #9 November 24, 2008, 18:51:35
edit2Rapporteer  
Ojaa daar was je! Ik dacht al wat is het stil! Heel veel plezier nog dude, geniet ervan!
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #10 November 24, 2008, 19:23:35
edit2Rapporteer  
De omstandigheden hier zijn niet optimaal om te trainen, omdat het op veel plaatsen ondiep is met rif en er een aardige chop staat, maar toch alles beter dan sneeuw!


dude , , ,  zit jij wel op mauritius ,, ik ken daar ook wel ondiepe spots zonder rif en vlak water , , ,  vedder ben ik wel facking jaloers en had ik graag naast je gesaan daar
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 November 24, 2008, 20:53:56
edit2Rapporteer  
Ojaa daar was je! Ik dacht al wat is het stil! Heel veel plezier nog dude, geniet ervan!
Ik 'miste' 'm ook al
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #12 November 24, 2008, 21:24:21
edit2Rapporteer  
hoe lekker maar als je in dat koraal knalt ooee dat lijkt me niet prettig auw. maar die 25 graden is wel aantrekkelijk
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #13 November 24, 2008, 22:00:14
edit2Rapporteer  
In de baai om de hoek is er geen coraal en kun je overal staan. Op de One-eye spot heb je coraal en als je daar valt hou je een mooi souvenir over zoals ik op m'n voet.

Ben je deze locals nog tegen gekomen Vincent?



LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #14 November 24, 2008, 22:50:36
edit2Rapporteer  
Mooie foto's Vincent,  ThumpsUp we zijn allemaal jaloers op jou en je vrienden daar wie wil daar nou niet zijn met die SUPER tempraturen en die SUPER wind omstandigheden Cool
He dude have fun daar en laat nog ff wat meer zien de komende tijd Joepie
remcokite

Berichten: 121
Antwoord #15 November 24, 2008, 23:20:19
edit2Rapporteer  
jaloers!!! tja wie wil dat nou niet , zeker met deze tempraturen in nl!!
FonezzzZz

Berichten: 515
Antwoord #16 November 25, 2008, 00:33:07
edit2Rapporteer  
Leuk om weer eens wat van je horen chef vincent!

Goed bezig, top foto´s en ben erg benieuwd naar meer! have fun en geniet van het lekkere leventje daar...het is hier KOUD!!!!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #17 November 25, 2008, 10:04:22
edit2Rapporteer  
Gave shit man!!
geniet ervan voor je het weet ben  je 80 en kan het niet meer.  Lips Sealed Roll Eyes Tongue Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.