dillemma, winterwetsuit of drysuit

KiteDemon

Antwoord #50 December 08, 2008, 19:44:13
edit2Rapporteer  
Heren,

wegens omstandigheden kan ik de komende tijd toch niet surfen dus dat het pak niet direct leverbaar is maakt voor mij niet uit. Ik verwacht niet voor eind maart begin april weer te mogen surfen. Heb dus de tijd om een gedegen afweging te maken welk pak het uiteindelijk zal gaan worden.

Pffffff.......dat moet een aardige stressvolle periode voor je zijn....sterkte.
Maar tegen de tijd dat je weer het water op kan dan heb je alweer ruim voldoende aan je wetsuit.
Stanley

Antwoord #51 December 09, 2008, 16:22:03
edit2Rapporteer  
@Fer,

je kan altijd met een wetsuit varen maar wil gewoon niet meer terug wordt straks hup van uit drysuit naar shorty. Of voor een 100 euries nog een 4/3 kwetsuit kopen. Heb gelukkig nog even de tijd.

En wat die stress betreft het water vervangen door sneeuw en dan komen we de maanden ook wel door. Volgende week gewoon een dagje de sneeuw in duiken ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #52 December 09, 2008, 17:23:38
edit2Rapporteer  
Adviesprijs hier in NL € 599,-

Wat pasvorm, bewegingsvrijheid en afwerking betreft niets op aan te merken, maar heb er nog niet mee in het water gelegen.
De aangedragen nadelen zoals zwemmen en draggen zullen volgens mij niet anders zijn dan bij een classiek droogpak....sterker nog, doordat de jas over de trapeze gaat juist minder drag bij het draggen.
Maar persoonlijk boeit het draggen en zwemmen mij niets....het is gemaakt om mee te kiten! En buiten dat, in de koude omstandigheden waarin het pak wordt gebruikt sta je natuulijk nooit alleen op het water, dus er is altijd iemand in de buurt om je board ff downwind te droppen als je überhaubt geen zin hebt om te draggen.

Laat ff weten hoe het was als je op het water hebt gestaan. Ik ben namelijk erg benieuwd of de jas, thv het gat waar de trapezehaak door moet, niet gaat uitschuren wanneer je tooside gaat varen. En of de capuchon geen water schept.
KiteDemon

Antwoord #53 December 09, 2008, 19:36:12
edit2Rapporteer  
Zaterdag a.s. mooie gelegenheid om te testen. Vaginaweer met neerslag, Z-5 gemiddeld, dus met een beetje mazzel 6 aan de kust en 5°C. Lekkere windchill, dus perfect om de voordelen van een drysuit aan de tand te voelen.
De capuchon heeft enkele gaatjes om het water snel af te voeren, en de gaten voor de trapezehaak zijn verstevigd. Verder zet ik mijn trapeze altijd goed strak zodat de haak niet naar de zijkant schuift.
Maar na het weekend kan ik een impressie geven.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #54 December 09, 2008, 19:43:20
edit2Rapporteer  
Alvast bedankt  ThumpsUp
KiteDemon

Antwoord #55 December 10, 2008, 19:33:26
edit2Rapporteer  
Alvast een impressie van Ray

Bron: Slufterhufters.com

Afgelopen maandag het water op geweest met de Lucifer..

Het pak zit als gegoten, het zit niet te strak maar ook zeker niet te los om je lichaam heen.
De bewegingsvrijheid is perfect, mede doordat het pak niet strak om je lichaam heen zit zoals bij een wetsuit.

Voorwat betreft de kou/warmte. Het pak laat totaal geen kou door zelfs niet als je in het water staat. Na een klein uurtje kloten op het water merk je pas hoe goed het pak eigenlijk is. Ik had het niet koud maar ook zeker niet TE warm. Na het kiten als je lichaam tot rust komt blijft de temp. in het pak stabiel. Het is niet zo dat je ineens spontaan begint te zweten of dat je het erg koud krijgt op het moment dat je langs de kant staat. PRECIES GOED!!
** eronder gedragen....een linnen broek met daarop een middel dikke trui .... ZONDER THERMO kleding **

Persoonlijk heb ik NOG GEEN enkel nadeel kunnen vinden aan het pak. Wellicht dat sommige van ons de wijde broekspijpen niet echt fijn vinden. De capuchon is wel een klein opstakel. Tijdens het kiten is je gezichtsveld links en rechts verkleind ( als je hem opzet dan ). Bij een val waardoor je water in je capuchon schept voel je wel een lichte druk rond je nek, maar het water vliegt er echt binnen no-time uit door de daarvoor aangebrachte openingen.

Ik neem aan dat de rest wel duidelijk mag zijn.. Dit pak is z'n geld meer dan WAARD!!
En voor een ieder die er nog geen één heeft, test het en bepaal zelf wat je ervan vind.

Voordat ik me wetsuit weer aantrek zal dat ergens begin de zomermaanden worden van 2009..

(HJ) MINI-ME

Antwoord #56 December 10, 2008, 20:18:59
edit2Rapporteer  
Oke thx voor je reactie maar die zin "En voor een ieder die er nog geen één heeft, test het en bepaal zelf wat je ervan vind" kun je dus wel weglaten

Het pak is het geld meer dan waard...maar over welk bedrag hebben we het dan  Huh

KappuhH

Antwoord #57 December 10, 2008, 20:30:38
edit2Rapporteer  
599 eurotjes

(altijd leuk, een topic synchroon laten lopen)
KiteDemon

Antwoord #58 December 10, 2008, 21:19:43
edit2Rapporteer  
Testen zal er idd niet in zitten want niemand die zijn pak zal uitlenen en denk ook niet dat er shops zijn die testpakken in verschillende maten ter beschikking stellen.......en buiten dat, alle pakken die dit jaar naar NL zijn gekomen die zijn al verkocht.

Ray vertelde mij dat het pak meer bewegingvrijheid had en comfortabeler zat dan zijn wetsuit door de baggy snit.
Geen downsides so far dus behalve de prijs als je het niet kan permiteren.

€ 599,- is de adviesprijs maar we hebben een leuk dealtje kunnen sluiten door gelijk een hele tros te bestellen. Maar ook zonder de deal had ik de volle mep ervoor neergelegd om knus de winter door te komen.
Nicolas

Antwoord #59 December 10, 2008, 22:56:44
edit2Rapporteer  
ik weet wat ik aan de Kerstman ga vragen
Kaptain

Antwoord #60 December 12, 2008, 20:53:00
edit2Rapporteer  
ik wou dat ik niet zoveel onkosten aan mijn auto had, daarvan had ik mooi zo'n pak kunnen kopen!
Idefixe

Antwoord #61 December 13, 2008, 12:05:25
edit2Rapporteer  
ik wou dat ik niet zoveel onkosten aan mijn auto had, daarvan had ik mooi zo'n pak kunnen kopen!
ik onderhand wel 2 dus
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.