swaffel-weer

Wimt

Berichten: 2498
December 19, 2008, 16:55:56
edit2Rapporteer  

- Er wordt altijd veel wind voorspeld, ook weer vandaag, maar er komt niets van. Windvoorspellingen worden steeds slechter, klopt meestal niets van.

- Wind in de zomer neemt de laatste 4 jaar danig toe.

- De laatste 7 jaar, zijn de herfsten windloos, wind start pas in januari, straks dus.

- Volgens windsurfstatsitieken, neemt de surfbare wind de laatste 10 jaar, danig af.

- Wind is de laatste paar jaar, veel vlageriger geworden. Binnenwater als bijvoorbeeld Kessenich, is bijna niet meer bevaarbaar, vooral het laatste jaar.

- afgelopen seizoen, was er bijna geen oostenwind, behalve, zwak, in het voorjaar. Dit jaar heel vaak zuidenwind.

- Ondanks weinig vorst, is de zeewatertemp.  al een maand  erg laag, 6 graden. Op z`n laagst is de temp. 4 graden, maar pas na veel vorst. Is de warme golfstroom als zijn loop aan het veranderen?

Waarheid als een koe? Dacht het wel.
Mees..

Berichten: 156
Antwoord #1 December 19, 2008, 17:26:35
edit2Rapporteer  
That's the way it goes, vrij weinig aan te veranderen toch?

Voor mij iig geen reden om ermee te stoppen en te gaan vissen o i d.

piede

Berichten: 1689
Antwoord #2 December 19, 2008, 17:35:59
edit2Rapporteer  
swaffelaar....
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 December 19, 2008, 18:27:41
edit2Rapporteer  
Volgens mij kun je ook toevoegen de laatste 2 jaar bijna geen Noorden Wind meer gehad en is de dominante richting W /ZW / Z en ook naar mijn idee best vaak ZO.

Stelletje Swaffelaars zijn het Tongue
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 December 19, 2008, 18:42:12
edit2Rapporteer  
Toch een leuk woord, maar mensen moeten er nog aan wennen.

Zo heb ik ook een pasje om te kunnen zwemmen. Dus ik geef dit pasje aan de lokketiste, met de vermelding dat het ok is, ik heb mijn pasje al geswaffeld. Zie je ze toch even denken, en aarzelen om dat (vieze pasje)  aan te pakken. Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 December 19, 2008, 18:44:06
edit2Rapporteer  
Of, je tikt iemand op de schouders, en stelt hem gerust(?) met de vermelding dat het slechts een swaffel was.

Of; iemand wil je een hand geven, maar je waarschuwt de persoon, met de vermelding dat je net geswaffeld hebt.
Gerard
Gast
Antwoord #6 December 19, 2008, 19:35:52
edit2Rapporteer  

- Er wordt altijd veel wind voorspeld, ook weer vandaag, maar er komt niets van. Windvoorspellingen worden steeds slechter, klopt meestal niets van.

- Wind in de zomer neemt de laatste 4 jaar danig toe.

- De laatste 7 jaar, zijn de herfsten windloos, wind start pas in januari, straks dus.

- Volgens windsurfstatsitieken, neemt de surfbare wind de laatste 10 jaar, danig af.

- Wind is de laatste paar jaar, veel vlageriger geworden. Binnenwater als bijvoorbeeld Kessenich, is bijna niet meer bevaarbaar, vooral het laatste jaar.

- afgelopen seizoen, was er bijna geen oostenwind, behalve, zwak, in het voorjaar. Dit jaar heel vaak zuidenwind.

- Ondanks weinig vorst, is de zeewatertemp.  al een maand  erg laag, 6 graden. Op z`n laagst is de temp. 4 graden, maar pas na veel vorst. Is de warme golfstroom als zijn loop aan het veranderen?

Waarheid als een koe? Dacht het wel.

Ik zou zeggen: verkoop je stuff! Scheelt weer een rider. Wink
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 December 19, 2008, 20:25:09
edit2Rapporteer  
De wind in Nederland is zoiezo moeilijk te voorspellen, dit is altijd al zo geweest.
Nederland ligt vaak tussen wal en schip;

lage druk gebieden te hoogte van Ijsland/Britse eilanden en tegelijkertijd een Hoge druk gebied, óf ten zuiden van ons óf ten Oosten van ons, deze botsen bijna altijd en proberen "elkaar" te verdringen.
dit verdringen geeft vaak onstabiel weer dus moeilijk te voorspellen...

Wil je vaak constante weer types zoals W of ZW 6 tot 8 of 9 bft?

Dan moet je in Ijsland of Ierland gaan wonen, daar is het bijna altijd feest.

By the way, de voorspellingen voor vandaag klopte best, was wel niet zo hard maar een goed 5 bft. zeker.
Ook het moment van afzwakken en draaien klopte precies.
Ik heb lekker kunnen spelen vandaag, en dat telt uiteindelijk. YeSS
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #8 December 20, 2008, 12:46:31
edit2Rapporteer  
Okay, ik kom dus net terug van de Slufter (not amused)

1. Voorspeling windguru pro (van 09:00 tot 13:00 22 knopen afbouwend naar 19 knopen)
2. Om 09:30 volgens pda.vliegerweer.nl 18.5 knp tot 20.04 knp
3. Eigen meting met windmeter om 09:30 11.9 knp

Het gehele opvolgende uur hetzelfde verhaal.

Word je toch niet goed van Angry Angry Angry Weer voor jan met de korte achternaam 100 km gereden

Die metingen van vliegerweer kloppen dus ook al niet.. zucht... en ik wil zo graag mijn nieuwe bord proberen.


Het wordt hoog tijd voor de KH SMS dienst Wink
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #9 December 20, 2008, 21:13:48
edit2Rapporteer  
wimt probeer aan het einde van het post een conclusie te trekken daar voelen mensen meer voor
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 December 20, 2008, 21:21:15
edit2Rapporteer  
@power zone, dit is iets wat ik ook nog nooit heb meegemaakt..meestal is de wind net iets hatrder dan HvH aangeeft op sluf. Nu was het gewoon kansloos windloos??
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 December 20, 2008, 22:20:22
edit2Rapporteer  
@ Michiel; was niet bedoeld, om hieraan een conclusie te verbinden. Gewoon een constatering. Die conclusie werd wel voor mij getrokken, en men denkt dus dat die eg negatief is. Neen hoor, al zou ik wel in Ierland willen wonen. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.