Oorzaak breuken Nobile 555?

jbe

December 27, 2008, 19:46:35
edit2Rapporteer  
Een maandje geleden is tijdens vakantie m'n geliefde 555 (2007 130x39) gebroken. Behoorlijk balen want ik was eigenlijk best wel heel erg tevreden met dit board.

Nu is dit opzich niet het posten van een bericht waard. Het probleem is dat ik niet begrijp hoe deze breuken hebben kunnen ontstaan. Misschien heeft iemand hier een theorie of misschien wel hetzelfde meegemaakt?

Na de heen vlucht heb ik het board even snel geinspecteerd en zag ik niets dat op transportschade leek. Ik (+/- 76kg) ben geen wilde beuler die de ene na de andere kiteloop trekt. De eerste paar dagen van vakantie geen gekke of extreem harde crashes gemaakt. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik na aantal dagen de breuken zag.

De breuken:
3 breuken, beide diagonaal op het board terhoogte van de tips, 1 aan toeside, twee aan heelside (nog geen duidelijke foto's van gemaakt. Aan de bovenkant is niets te zien, toplaag lijkt helemaal intact, geen rare bobbels of deuken. Aan de onderkant is de toplaag vervormd, maar lijkt niet gescheurd (als in: komt geen water door naar binnen).

Heeft iemand een idee deze breuken heeft kunnen ontstaan of misschien hetzelfde meegemaakt?

Jeroen
Morres

Antwoord #1 December 27, 2008, 20:29:19
edit2Rapporteer  
bekend 07 probleem.
06 en 08 hebben er geen last van, 06 had alleen een zwakke plek onder de hiel, maar kwam weinig voor, 08 had problemen met verzonken vinschroeven, 09 lijkt totaal goed te zijn
jappie-joo

Antwoord #2 December 27, 2008, 20:37:27
edit2Rapporteer  
Inderdaad een probleem geweest van nobile. Heb mijn 666 op precies de zelfde plaats gebroken. Heb wel van nobile een nieuw board gekregen. Het fijne was dat ik gelijk een bouwjaar nieuwer kreeg doordat de nieuwe serie uitkwam.
Nicolas

Antwoord #3 December 28, 2008, 00:56:11
edit2Rapporteer  
Topservice bij Mark Shinn, je krijgt meteen een nieuwe. Ik heb er zo al 1 nieuw gekregen. Maar deze heeft het na 1 jaar ook weer begeven en ik werd alweer een nieuwe beloofd. Jammer genoeg laat de distrubiteur (BE) mij nu al 2 maanden wachten voor een 2de nieuw garantie boardje. En zonder iets te laten weten dan nog.
Morres

Antwoord #4 December 28, 2008, 02:02:44
edit2Rapporteer  
distributeur komt uit duitsland toch...? of zijn er meerdere die aan nl leveren?
Nicolas

Antwoord #5 December 28, 2008, 13:32:36
edit2Rapporteer  
Nee is die van België. Zijn allemaal verschillende voor elk land denk ik.
Morres

Antwoord #6 December 28, 2008, 17:46:41
edit2Rapporteer  
Ok, want in nederland is ook een Duitse distributeur namelijk
jbe

Antwoord #7 December 29, 2008, 17:44:48
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. Een bekend probleem in de 2007 reeks dus als ik het goed begrijp.

Dan zal ik de importeur maar eens een mailtje gaan sturen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.