Depowerkoord Vervangen

Leon aero2
Gast
Januari 14, 2009, 21:43:44
edit2Rapporteer  
Beste medekiters!

Heb even een vraagje?

Ik kamp met flinke slijtage aan depowerkoord, en moet deze echt gaan vervangen. Wil dit zelf gaan doen, maar liefst met wat beter materiaal.

Hebben jullie nog adviezen uit de praktijk?

Vaar slingshot de 2008 versie.

Gr leon.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #1 Januari 14, 2009, 21:46:26
edit2Rapporteer  
Leonnieponnie, post is je wat serieus, plaats je hem in de lounge  Grin
Leon aero2
Gast
Antwoord #2 Januari 14, 2009, 21:47:59
edit2Rapporteer  
Leonnieponnie, post is je wat serieus, plaats je hem in de lounge  Grin

Daar komen de meeste mensen, maar bedankt  Wink ThumpsUp
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Januari 14, 2009, 21:58:14
edit2Rapporteer  
leoff, depowerkoordje van slingy halen (heb er desnoods nog een nieuwe mochten ze op zijn). Vervolgens chickenloop en alles losschroeven, donkeydick eruit zodat je de ouwe depowerlijn eruit kan halen. Haal wel de kogellager van de oude lijn af en plaats hem op de nieuwe. Vervolgens weer nieuwe koort door de chickenloop halen, door de stopper, gele balletje, en weer terug richting chickenloop en alles weer vast schroeven..
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Januari 14, 2009, 22:19:51
edit2Rapporteer  
Originele depowerkoord is duur. Je kunt ook in de watersportwinkel een gewoon stuk koord halen. Idefixe weet wel precies wat je hebben moet.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #5 Januari 14, 2009, 23:26:56
edit2Rapporteer  
Zorg wel dat je echt een nieuwe hebt! Ik heb een keer het koord van mijn 2008 bar vervangen, dat was een HEL. Bij de Telstar waren ze niet meer op voorraad dus toen heb ik geregeld dat ik er een van een andere bar heb mogen schroeven. Uiteindelijk ben ik daar 4 uur mee bezig geweest omdat er aan het uiteinde niet meer zo'n versmalling zat.

Daar heb ik ook een beetje bang voor met als je een ander soort touw gebruikt, dan heb je geen versmalling. Verder kan het voorkomen dat alles een beetje vast geroest zit, schroefjes etc. Vooral het ''handvatje'' van de depowerlijn zit soms moervast..

Kortom, ik zou gewoon het koortje van SS nemen, maar even goed opletten dat je wel zo'n versmalling in zit! En let er ook op dat je het weer de juiste volgorde terug zet, want je word goed ziek als je het een 2e keer moet doen (jup mij ook met mijn verrotte depowerkoord overkomen loser )
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Januari 15, 2009, 10:50:47
edit2Rapporteer  
 vervangen is simpel: of je gaat naar de shop en haalt een orgineel depowerkoord / alle schroefjes los / nieuw koord doorvoeren / schroefjes vast . Klaar.
Nieuw depowerkoord kost iets van 25 / 30 eurie.
Goedkoper: 8 mm ( 10mm past ook nog) Dyneema kost iets van 5 tot 7 eurie de meter. je hebt iets van 2 meter nodig ( FF OPMETEN dus) . Voordat je boel losgooit eerst even de afstand chickenloop naar bevestigingsring opmeten. Heb je problemen om het Dyneema door de diverse "openingen"te krijgen? => zet even een stukkie krimpkous op het einde.
Bij het vervangen van je depowerkoord valt te overwegen om er meteen even een "draaibare" verbinding / swivel tussen te zetten.
hier lees je daar meer over.

In de chickenloop zit een lagertje. Om dit vervangen jat ik er altijd eentje van m'n zoontje z'n skateboardspullen ( past prima  Grin )
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 Januari 15, 2009, 15:09:02
edit2Rapporteer  
Depowerkoord van Slingshot kost €20,- dacht ik. Maar dan weet je zeker dat je de goede lengte, dikte en sterkte hebt. Natuurlijk is een los stuk dyneema goedkoper, maar er gaat ook meer tijd in zitten. Als de 10mm ook past zou ik daar voor gaan. Ik heb namelijk ook eens een te dun depowerkoord gehad, erg vervelend want in de minst fijne situaties schiet je strap opeens los en sta je vol gepowerd..

@ Idefixe, verrek, dat ik daar niet aan gedacht heb, aan een stukje krimpkous loser Heeft me 4 uur gekost haha. Een skatelagertje gaat inderdaad ook prima, heb ik er ook in zitten. Als het maar de juiste maat is.
Leon aero2
Gast
Antwoord #8 Januari 15, 2009, 16:18:57
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel voor de info!!!  ThumpsUp

Als je mij binnenkort keer naar beneden ziet vallen, ligt het niet aan het koord, maar ben ik de schroefjes vergeten... Wink Grin
Henning

Berichten: 581
Antwoord #9 Januari 15, 2009, 22:45:14
edit2Rapporteer  
Flysurfer Depowerkoord kost nog geen 10-tje en heeft een extra 600kg dynema-lijn erin zitten voor wanneer je te laat bent.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #10 Januari 15, 2009, 22:53:18
edit2Rapporteer  
Ja, maar past en Flysurfer depowerkoord ook op een Slingshot bar? Waarschijnlijk past dat niet in samenwerking met de strap.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #11 Januari 15, 2009, 23:22:40
edit2Rapporteer  
Och idd.. slingie gebrukt het depowerkoord ook voor de depower. Dat gaat idd niet werken...
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 Januari 16, 2009, 11:17:55
edit2Rapporteer  
Dank jullie wel voor de info!!!  ThumpsUp

Als je mij binnenkort keer naar beneden ziet vallen, ligt het niet aan het koord, maar ben ik de schroefjes vergeten... Wink Grin

schat, ik vang je wel op...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.