La Ventana, Mexico

rens

Geen avatar

Januari 13, 2009, 20:23:32
edit2Rapporteer  
Hi,

Graag deel ik min ervaring over mijn verblijf in La Ventana in Mexico. Ik zit hier nu 2 maanden en ik moet zeggen dat de wind hier stukken beter dan verwacht is. Uit ervaring is een voorspelling van 5 tot 10 knopen wind uit het noorden een TOPDAG, door the Thermal pakt dit uit tot 20-25 knopen!

We doen veel Downwinders vanaf de "Hot springs" als je hier je voeten onder het zand verstopt is het zeer aangenaam warm! dan ongeveer 5 Mile downwind naar het einde van de baai. Ik verblijf in het resort 3 Mile upwind van de baai, in de baai kan het druk worden aangezien daar ook een camping is en hier is het al druk als er 10 kites op het water zijn. Mijn kamer is pal aan het strand en er zijn North Rebel kites te huur en verschillende Waveboards. Als de "El Norte" wind binnenkomt knallen hebben we een redelijke swell en aardig clean ook!

Het is ook de moeite waard om de boot naar het eiland "El Cerravlo" te pakken. Daar is een vlakwatersport en een mega sandy point!

Als het niet waait zijn er vette singletracks om te mountainbiken. Voor de rest kan je kayaken en goed vissen! Zie foto's!

Rens

Sherida

Antwoord #1 Januari 13, 2009, 20:35:52
edit2Rapporteer  
Zooo dat ziet er echt vet uit! Zat zelf ook al te kijken naar spots in de buurt van Mexico.
Waar jij zit is dat bij www.ventanabaykiteboarding.com?
Zeker een plaats die ik in de toekomst eens wil gaan bezoeken! ThumpsUp

Een vraagje.. Wat is de beste periode om die kant op te gaan, qua temperatuur en windzekerheid dan?
rens

Geen avatar

Antwoord #2 Januari 13, 2009, 20:42:01
edit2Rapporteer  
JA, daar zit ik ja! De wind blaast minimaal 4-5 dagen per week! De beste reistijd voor de wind/temperatuur is van november tot en met april (zomer is ERG heet). En november en december was ik nog in mijn short aan het kiten, maar als het hard waait moet ik nu af en toe wel een shorty aan. November/december was rond de 25-30 graden en nu is het gemiddeld rond de 25 graden. Ik heb begrepen dat het in februari weer warmer wordt!
Morres

Antwoord #3 Januari 13, 2009, 20:50:10
edit2Rapporteer  
jij werkt daar, spammert! Grin
iig, had daar in december bijna geboekt, maar vond het teveel geld (ticket e.d.)
rens

Geen avatar

Antwoord #4 Januari 13, 2009, 21:50:28
edit2Rapporteer  
Hoezo spam? Ik deel gewoon mijn ervaringen over deze superspot! Maar jammer Morres, je mist echt wat hier! Een ticket naar LA is $800,-! bij BA en een ticket van LA naar La Paz/Cabo is $230,- Dus dats is samen in euros 775,- wel te doen toch? Waar ga je WEL heen?
tinusd

Geen avatar

Antwoord #5 Januari 14, 2009, 01:03:19
edit2Rapporteer  
He rens!!

Ziet er goed uit man die foto's... Hoe is de wind daar in februari, zit er aan te denken een ticket te boeken naar la paz, zag ze staan voor rond de 800 euro... Maar ben benieuwd of je daar met een 9 metertje een beetje uit de voeten kan??

En is het voor een beginnende kiter daar ook een beetje te doen.. wil namelijk een vriendin mee die nog beetje lerend is!

groetjes Smiley
rens

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 14, 2009, 01:14:55
edit2Rapporteer  
Hi Tinus,

Februari is goed! La Paz is 30min van hier, beter dan Cabo, maar naar Cabo vliegen is meestal goedkoper, alleen Cabo is meer dan 2uur rijden. Vandaag was het wind voor een 9. De meest gangbare maat is 10/11M2. Zelf vaar ik alleen maar 9M en 12M. Desnoods kan je een maatje huren. We hebben 6M2 tot 14M2.

Voor beginners is het goed. Sideshore wind en je eindigd altijd aan het einde van de baai.  Ze kan altijd een extra les nemen. Er zitten hier vier kitescholen! Alleen met eb is het op sommige plekken op passen!
NIELZZZZ

Antwoord #7 Januari 14, 2009, 07:50:39
edit2Rapporteer  
ik kan maar 1 ding zeggen, JALOERS
Morres

Antwoord #8 Januari 17, 2009, 17:19:55
edit2Rapporteer  
Hoezo spam? Ik deel gewoon mijn ervaringen over deze superspot! Maar jammer Morres, je mist echt wat hier! Een ticket naar LA is $800,-! bij BA en een ticket van LA naar La Paz/Cabo is $230,- Dus dats is samen in euros 775,- wel te doen toch? Waar ga je WEL heen?
Beetje spam is het toch wel;) geef toe Wink
Maarre, ik ben naar egypte gegaan, maatje van me werkte daar, dus hoefde alleen ticket te kopen. Maart wss IKO instructeur halen, gef nu ook al af en toe les en kite al bijna 6 jaar, winter en zomers, maarja, papieren he
rens

Geen avatar

Antwoord #9 Januari 22, 2009, 03:32:40
edit2Rapporteer  
http://www.youtube.com/v/r60WGIwfU3k&hl=nl&fs=1
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.