sheets

onzin

Maart 04, 2009, 19:34:53
edit2Rapporteer  
beste zelfbouwers

ik was laatst ergens aan het stofferen bij een bedrijf wat reclame maakt voor andere bedrijfen toen dacht ik zal is vragen of ze ook sheets konden drukken
ik heb uitgelegt dat ik zelf boardjes wilde gaan bouwen en zelf wat ontwerpjes wilde gaan maken ook gezegt dat het epoxy bestendig moest zijn zij zei me dat ze dat konden en mijn vraag daarna was natuurlijk wat het dan zou kosten waarop ze mijn email vroeg en vandaag deze mail van haar kreeg.

Beste Bas,

Bijgaand prijsoverzicht voor de besproken full colour prints.

Materiaal: hoogwaardige vinylfolie
Belettering: full colour geprint
Layout: aan te leveren in pdf, ai of eps bestand
Levertijd: +/- 5-10 werkdagen
Prijs: € 29,00 per stuk bij afname van 1 stuks
        € 24,00  per stuk bij afname van 10 stuks
        € 17,50  per stuk bij afname van 40 stuks
Eenmalige opstartkosten € 45,00

Prijs is gebaseerd op een gelijke print/layout en is excl btw

Vertrouwende u voldoende te hebben geinformeerd en in afwachting van uw reactie,
tekenen wij,

Met vriendelijke groet,

Kraan Reklame Doorn
Joliena Verlaan

nou is mijn vraag aan jullie dus of het wat is ?

groeten

onzin
Dirkie

Antwoord #1 Maart 04, 2009, 20:49:02
edit2Rapporteer  
Hey Onzin,

Dit gaat wel werken, maarrrrrrr.... PBT is zo mooi omdat de print IN het materiaal komt te zitten ipv EROP. Dat maakt het erg slijtvast. Dat is met 'jou' sheets niet het geval. Voor al het werk dat je in een boardje stopt, zou ik er een mooi PBTje op doen!

Dirk
Lude

Antwoord #2 Maart 04, 2009, 20:58:22
edit2Rapporteer  
inclusief opstart kosten denk ik dat het nieteens veel goedkoper is dan pbt, 1 sheet pbt zat toch op 70e ongeveer?

Deze kwam ik ook tegen laatst:
http://www.tsvisuals.nl/

Ik vroeg mij laatst nog af trouwens, pbt is uv gevoelig.. lakken jullie het af met dd-lak?

onzin

Antwoord #3 Maart 04, 2009, 21:11:40
edit2Rapporteer  
@dirkie hoe bedoel je in het matteriaal te zitten komt ?
LOEN

Antwoord #4 Maart 04, 2009, 22:12:17
edit2Rapporteer  
@dirkie hoe bedoel je in het matteriaal te zitten komt ?

Het word gesublimeerd en dus niet gewoon op het materiaal geprint/plot.

Korte uitleg van TS visual:
PBT is een polyester kunstof waarin je een graphic kan sublimeren. Dit is een hitte-proces waarbij de inkt vanuit het transferpapier (waar het grafisch ontwerp op geprint is) direct van vaste naar gasvorm verdampt. De inktdruppels zitten dan letterlijk vast in structuur van de PBT topsheet.
onzin

Antwoord #5 Maart 04, 2009, 22:15:08
edit2Rapporteer  
ok dat wist ik dus niet bedankt voor je uitleg
LOEN

Antwoord #6 Maart 04, 2009, 22:17:04
edit2Rapporteer  
Geen dank kleine moeite ThumpsUp
Voor geïnteresseerde een langere uitleg Tongue ook van TS:

Sublimatie is een proces dat gebruik maakt van hittegevoelige inkten die een verbinding kunnen maken met een speciaal hiervoor gecoat oppervlak.

Door verhitting veranderen de inkten in een gas die de mogelijkheid heeft een verbinding aan te gaan met het onderliggende oppervlak. Sublimatieinkten zijn hierdoor uiterst wasbestendig ( textiel ) en krasvast ( panelen )doordat het beeld zich niet aan de oppervlakte bevindt maar deel uitmaakt van het oppervlak.

Een visual wordt geprint op transferpapier. Na drogen wordt het papier omgekeerd op het te sublimeren produkt gelegd en door gebruik van een hittepers wordt de afbeelding overgebracht. Terwijl de inkten door de hitte veranderen in een gas, gaat de moleculaire struktuur van het oppervlak openingen vormen. Hierdoor kunnen de inkten gemakkelijker indringen in het oppervlak. Op het ogenblik dat de hitte wordt weggenomen veranderen de inkten terug in een vaste vorm. Terzelfdertijd sluit zich ook de moleculaire struktuur van het oppervlak en zitten de inkten gevangen in het oppervlak.
Morres

Antwoord #7 Maart 05, 2009, 03:21:10
edit2Rapporteer  
thx, mooie uitleg
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.