nasa-wing

tus

Geen avatar

Februari 01, 2009, 12:40:37
edit2Rapporteer  
kitesurfen met een nasa-wing zou dat te doen zijn ? heb gewoon eens zin om zot te doen ... heb hier zo een ding liggen van +/- 3 m oppervlak. weeg zelf 85 kg. zal alleen gaan met de wind mee natuurlijk. zijn er gasten die dit al eens gedaan hebben ? op ski's steken gasten met die dingen gelijk de noordpool over. onlangs hier op het forum iemand gezien op het ijs met schaatsen...
onzin

Antwoord #1 Februari 01, 2009, 12:49:38
edit2Rapporteer  
als je al zegt dat het alleen met de wind mee kan, moet je het dus niet doen hoe wil je terug komen. en met deze kou ook niet echt een optie geloof ik. en het moet wel heel hard waaien wil je een beetje weg komen denk ik met jou gewicht
Idefixe

Antwoord #2 Februari 01, 2009, 12:50:38
edit2Rapporteer  
misschien als je op een windsurfplank gaat staan of als het echt snoeihard waait...........
op sneeuw / ijs is het een totaal ander verhaal .
onzin

Antwoord #3 Februari 01, 2009, 12:57:35
edit2Rapporteer  
en valt ie in het water krijg je hem er met geen mogelijkheid meer uit denk ik
tus

Geen avatar

Antwoord #4 Februari 01, 2009, 13:20:13
edit2Rapporteer  
kracht is niet echt een probleem denk ik want ik heb vaak het gevoel dat die nasa-wing meer kracht heeft dan bv mijn 12 meter. echt niet te doen die power van die nasa-wing kun je op strand gerust met wat man aan sleuren. zeker in de powerzone een gevaarlijk beest. al vaak op mijn bakkes gegaan hoor...
Vinni

Antwoord #5 Februari 01, 2009, 13:25:14
edit2Rapporteer  
Kracht zal hij zeker genoeg hebben! Met die 3 m² zul je je handen vol hebben! Je zult ook wel een beetje aan de wind kunnen varen maar niet echt hoogte lopen. Maarja, als je vlieger het water raakt krijg je hem er met geen mogelijkheid meer uit. Je zult er naartoe moeten om hem uit het water te tillen want naar de kant trekken zal niet lukken. Je moet dit soort dingen dus op een ondiepe spot proberen en al helemaal niet in deze temperaturen.

Ik raad het je wel af. Als je zo graag met een ander soort vlieger het water op wil, pak dan een C-quat ofzo.
pimpoldi

Antwoord #6 Februari 01, 2009, 14:29:26
edit2Rapporteer  
haha die op die schaatsen wasik! ik had een 4.1 m2 vlieger.. op schaatsen kan je gewoon terugkomen.. maar dat komt omdat je totaal geen weerstand hebt. op het water zal je inderdaad een klein beetje aan de wind kunnen varen maar lekker zal het niet zijn. zonder trapeze, word je snel over je board heen getrokken denk ik... voor de zomer misschien een leuk idee, maar nu moet je daar egt niet aan denken haha!!

windloze dagen maakt mensen helemaal gek!
shannon89
Gast
Antwoord #7 Februari 01, 2009, 18:23:24
edit2Rapporteer  
is niet mogelijk. door mij en de orriginele makers samen enkele malen geprobeerd maar is niet mogelijk
Vinni

Antwoord #8 Februari 01, 2009, 18:35:19
edit2Rapporteer  
is niet mogelijk. door mij en de orriginele makers samen enkele malen geprobeerd maar is niet mogelijk

Tuurlijk is het wel mogelijk, je kan er toch ook mee flyboarden en buggyen? Je hebt alleen de kracht wat meer midden in het windvenster. Anders kan jij en de originele makers (wat NASA trouwens is) gewoon niet varen Tongue
shannon89
Gast
Antwoord #9 Februari 01, 2009, 18:38:53
edit2Rapporteer  
michiel hier (hierboven ook)

nasawing is de kracht zodanig brak te regelen dat je er op het water niet genoeg kracht uit kan genereren en op het land hem niet meer kan houden.

onmogelijk? mischien niet
onprachtisch? absoluut

maar succes hoor dames ik kijk uit naar de filmpjes
Vinni

Antwoord #10 Februari 01, 2009, 18:46:19
edit2Rapporteer  
Nu heb je me te pakken want dit ga ik zeker weten proberen! Ik geloof namelijk dat je niet eens kracht hoeft te regelen om de kunnen varen Tongue Dat het onpraktisch is geloof ik graag maar dat het bijna onmogelijk is absoluut niet. Hoe kan een vlieger nu op het water minder kracht genereren dan op het land. Dit krijg je alleen voor elkaar als je er keihard downwind achteraan gaat.
randy-v

Geen avatar

Antwoord #11 Februari 01, 2009, 21:53:12
edit2Rapporteer  
zal wel lukken met die nasa heb er zelf ook 1
dit was mijn eerste buggy vlieger opkruisen zal niet lukken
een nasa vliegt zoiso al niet ver aan de rand van de wind en als je snelheid maakt al helemaal niet

ik heb het al wel eens geprobeerd met een c-quad en dat gaat wel

toch succes ermee
jari

Geen avatar

Antwoord #12 Februari 02, 2009, 12:51:33
edit2Rapporteer  
Ik heb het gedaan..

met een npw 5  4,3 m2  op een windsurfplank 2.65m   kon volop planeren.

alleen met gijpen kon ik moeilijk blijven staan. Als je met harde wind gaat (dat je bijna niet meer kan blijven staan)
zal dat zeker gaan met een kiteboard!  en VET ook.
alleen wordt het wel een downwinder dan....de vlagen zullen je downwind blazen.

als je vervoer terug regelt, ga ik wel met je mee.
tus

Geen avatar

Antwoord #13 Februari 02, 2009, 19:59:39
edit2Rapporteer  
We gaan onmiddellijk maar ne keer in Dover proberen te geraken... gene zever hop en weg ermee.

Nee serieus even met wat zomerse temperaturen en op een ondiepe spot moet je toch downwind een eind weggeraken volgens mij.
KappuhH

Antwoord #14 Februari 03, 2009, 13:34:32
edit2Rapporteer  
Waarom zou je dit willen? Je kunt toch gewoon een normale kite gebruiken?
michiel v geel

Antwoord #15 Februari 03, 2009, 14:45:33
edit2Rapporteer  
ik denk dat je niet de juiste vraag stelt

waarom niet? dat is de vraag
KappuhH

Antwoord #16 Februari 03, 2009, 14:48:08
edit2Rapporteer  
Omdat er veel betere alternatieven zijn...
michiel v geel

Antwoord #17 Februari 03, 2009, 14:58:15
edit2Rapporteer  
je begrijpt uit duidelijk niks van

ga je het niet kwalijk nemen hoor je hebt creativelingen en niet he
Vinni

Antwoord #18 Februari 03, 2009, 15:44:45
edit2Rapporteer  
Haha, het is inderdaad gewoon leuk, fun om lekker te prutsen. Zo zijn een hele hoop kitesurfers ook begonnen. Lekker powerkiten, van alles proberen. Zo bouw je wel een hoop ervaring met vliegers en kracht op. Het kitesurfen zou nu niet op zo'n hoog niveau qua materiaal zijn als we niet met z'n allen lekker aan het prutsen en proberen zijn geweest.
michiel v geel

Antwoord #19 Februari 03, 2009, 17:10:32
edit2Rapporteer  
je gaat proberen met een nasawing te kiten om de zelfde reden dat ik heb geprobeerd/gekite met:

een board van 80cm
een c-quad
een branding kano
een golfsurfplank
een skimboard
een kater
een passagier

waarom? dat is niet belangrijk

gewoon doen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.