De meningen zijn verdeeld over de barren van Naish. Hier mijn mening.
- Ik ben begonnen met de normale shift bar: prima systeem, nadeel: niet de depower zoals de nieuwe systemen, zie hieronder.
- Daarna heb ik de DubbelDepower bar gehad: een mooie toevoeging waardoor je extra depower hebt en ik heb het een aantal keer gebruikt. hierdoor voelde ik mij veel veiliger op het water wanneer je de high-end van je kite gebruikt. Met name in vlagerige wind vond ik het heel fijn (zoals op Strand Horst). Andere kiters zag ik bij flinke vlagen wel eens crashen of met Mach4 achter hun kite aan gaan. Groot nadeel was echter: slijtage gevoeligheid van het systeem en ik vond het verstellen met de strap ook onhandig, mede omdat hij zo ver boven je zit. Ook heb je weer een extra lijn erbij het werd me teveel een rommeltje boven de bar.
- Nu: Smart loop systeem: ik vind het persoonlijk heerlijk, al zijn de meningen daar over verdeeld. Je kunt er heel gemakkelijk bij, het verstellen is simpel (in het begin vergt het wat oefening), maar het mooiste: je hebt een heel simpel systeem met weinig lijnen/ straps e.d. (zie foto). Ook de stopperbal bevalt me prima: hij is heel makkelijk te verschuiven, maar blijft wel op zijn plek zitten.
Ik zie het als een combi tussen shift en DD: simpel, maar toch met extra depower.
Hoop dat je hier wat aan hebt!