vakantieplanning

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Februari 15, 2009, 19:09:32
edit2Rapporteer  
Als echte francofiel ga ik ook dit jaar weer naar Frankrijk. Ik wil natuurlijk naar een plekkie waar ook een goede kitespot ligt. Na wat geklik op kitebeaches is mijn keus op de volgende spots gevallen. Graag wil ik wat ervaringen van jullie over deze spots zoals: wind, veiligheid, type strand, toeristendrukte, enz.

Het gaat om de volgende spots: St Cyprien, Il de Re, Giens/Hyeres, Biaritz, Arcachon.

Alvast bedankt ThumpsUp
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1 Februari 15, 2009, 20:07:10
edit2Rapporteer  
Giens / Hyeres was ik vorig jaar in mei. Toen wel goed te doen maar in het hoogseizoen waarschijnlijk enorm druk. Foto's hier: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31594.msg388290.html#msg388290
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #2 Februari 15, 2009, 20:15:28
edit2Rapporteer  
Kijk of je ook naar Sant-agulf(ofz) kan!!!!!! Ik was vorige jaar daar en geloof mij daar kun je pas lekker kiten:O (als er wind is)
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 Februari 15, 2009, 21:44:18
edit2Rapporteer  
Ik zit met hetzelfde, maar ben getipt om naar Leucate te gaan. Iemand ervaring? op de foto's ziet het er goed uit en er schijnt een hele goede wind te staan rond de meivakantie. (meestal).
seB

Berichten: 74
Antwoord #4 Februari 15, 2009, 23:17:30
edit2Rapporteer  
Tip: Koop de kite and windsurf guide europe!

Echt een super mooi boek, met ongeveer alle kitespots in europa :-).
Ik ga van de zomer precies het zelfde doen, 3 weken opzoek naar wind in frankrijk en ik heb nu al een hoop plezier met een beetje uitzoeken waar ik heen wil gaan. Als je ff de zoekfunctie gebruikt op de titel van het boek kun je er ongetwijfeld meer informatie over vinden!

Succes
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #5 Februari 16, 2009, 09:34:50
edit2Rapporteer  
Tip: Koop de kite and windsurf guide europe!


Heb dat boek enkele jaren geleden ook gekocht en het is inderdaad een prachtig en handig boek met veel info over de spots maar ook over het land en de omgeving. Hier enkele "screenshots". Kleeft ook wel een nadeel aan: het boek is inmiddels al weer een jaar of 5 (?) geleden uitgebracht en het is dus in de jaren daarvoor samengesteld. Er staat dus ook veel achterhaalde info in. In NL alleen al staan spots aangegeven waar je inmiddels afgeschoten wordt als je je hoofd over de dijk steekt. Zal in de rest van Europa niet anders zijn.

Ondanks de genoemde nadelen toch een leuk en handig boekwerk.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Februari 16, 2009, 20:35:00
edit2Rapporteer  
Lacanau Ocean is ook leuk alleen niet windzeker
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.