heelside_harold

Berichten: 85
|
Nee er zitten geen stoppers op de powerlijnen. Heb zelf een tijdje de Nitro gehad. Het is een leuk systeem.
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Dus in het slechtste geval glijdt de depowerstrap tot vlak bij de kite ?
|
|
|
Idefixe

Berichten: 8241
|
zit bij mij toch echt een stopperbal op hoor. Ik zal morgen die bar wel ff afrollen om te kijken waar die zit.
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Ik dacht het al wel  Alvast bedankt voor de moeite
|
|
|
der Torch

Berichten: 488
|
Heb dat systeem ook gehad op en CO2... volgens mij zat dat ergens halverwege. Maar mocht je hem gebruiken dan schuift ie een aardig eindje weg en zit het vaak in de knoop en kan je alsnog het water af.
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
ff een correctie op de begin tekst
Als je de safety gebruikt, dan schuiven de twee lijntjes die van de depowerstrap naar de stuurlijnen lopen, langs de stuurlijnen richting kite. Zitten op de stuurlijnen nog ergens stoppers, zoja op welke afstand.
bvd Mart
|
|
|
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik heb hier een foto van de Recon 2 bar, ik zou zeggen kan die Leash niet aan deze kan van de rode balletjes gemaakt worden. Dan heb je toch nog de safety en kan je er pefect bij. Of rekken die leashes niet vergoeg uit?
|
|
|
Idefixe

Berichten: 8241
|
Ik heb hier een foto van de Recon 2 bar, ik zou zeggen kan die Leash niet aan deze kan van de rode balletjes gemaakt worden. Dan heb je toch nog de safety en kan je er pefect bij. Of rekken die leashes niet vergoeg uit?
Dat moet je dus niet doen!! Door je leash aan één stuurlijn te bevestigen wordt ( als je vlieger aan die leash gaat hangen) aan één kant van de vlieger het recon systeem geactiveerd. Je vleiger komt dan in een loopende beweging en dat is echt het laatste wat je wilt.......... Cabrinha heeft destijds voor recon 2 barretjes speciaal de z.g. "Bypass leash" uitgebracht
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
De werking is me op zich wel duidelijk, maar gaat er mij alleen om hoe ver het gedeelte van de depowerstrap over de stuurlijnen moet glijden om optimale safety te krijgen. Ik ben n.l. een bar aan het ombouwen op dit systeem.
|
|
|
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Oke dank u.  Ik heb hier een foto van de Recon 2 bar, ik zou zeggen kan die Leash niet aan deze kan van de rode balletjes gemaakt worden. Dan heb je toch nog de safety en kan je er pefect bij. Of rekken die leashes niet vergoeg uit?
Dat moet je dus niet doen!! Door je leash aan één stuurlijn te bevestigen wordt ( als je vlieger aan die leash gaat hangen) aan één kant van de vlieger het recon systeem geactiveerd. Je vleiger komt dan in een loopende beweging en dat is echt het laatste wat je wilt.......... Cabrinha heeft destijds voor recon 2 barretjes speciaal de z.g. "Bypass leash" uitgebracht
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Kun je een Cabrinha Element 17m2 varen met een 45 cm recon II bar?
|
|
|
KappuhH

Berichten: 3273
|
Topic even samengevoegd met het oude....
|
|
|
Idefixe

Berichten: 8241
|
Kun je een Cabrinha Element 17m2 varen met een 45 cm recon II bar?
wat moet je nu nog met een 17m Element? Voor heel weinig koop je een Nitro14m die hetzelfde lowend heeft. Die 17 is echt supertraag.  De element was overigens best wel een lekkere vlieger ( tot een 12m dan / daarboven echt te traag) Ik heb dat recon barretje ff afgerold: vanaf de bar heb je eerst een +/- 2m leader lijn ( de dikke lijn waar uiteindelijk je dunnen dyneema lijn aanzit ) het stopperballetje zit dus aan het eind van de leaderlijn
|
|
|
heelside_harold

Berichten: 85
|
Hmm oke sorry voor de onduidelijkheid, ik dacht dat er geen stopper zat dus wel.
Groetjes Harold
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
Die 17 m2 heb ik vorig jaar nieuw voor een prikkie (75 euro) gekocht, maar zonder recon bar, kan hem natuurlijk met een normale bar vliegen maar ben ook wel benieuwd naar de herstartbaarheidseigenschappen van het recon sysyteem. In duitsland kun je voor 99 euro complete bar kopen maar die is 45 cm is dat breed genoeg?
Dus als ik het goed begrijp dan heb je eerst de 2 korte stukjes leaderlijn waar ook balletjes zitten die gebruikt worden door de bypassleash en dan nog een keer na 2 meter weer balletjes die dwarslijntjes tot stilsatnd brengen...........is de depowerstrap dan maar 2 meter bij je vandaan als je de safety activeert?
|
|
|
Idefixe

Berichten: 8241
|
de 2 balletjes die je op jouw foto ziet gebruik je om ( per balletje dus niet 2 tegelijk) om aan te trekken als je vlieger op z'n LE in het water ligt. Aan één kant van de vlieger wordt de vlieger door het recon2 systeem op de vlieger in elkaar getrokken en de vlieger draait zich om / herstart. Let op: doe je dit zonder beleid / te wild dan draait de vlieger zich ter plekke om en herstart ( dit is dus op dat moment vanaf 12 uur/ geeft een "leuk effect") Bij het activeren van de safety schiet je depower-strap met daaraan de beide powerlijnen dus van je af ( 2 meter tot het stopperballetje) en blijf de vlieger op de stuurlijnen aan je bar bij je hangen. Om de boel weer goed in elkaar te zetten moet je of op ondiep water zitten of naar de kant want dat is een lastig klusje. Er zit dus maar één stopperballetje die je depowerstrap tegenhoudt ( op 2 meter) Overigens heb je voor het herstarten met het recon2 systeem echt wel wat wind nodig ( dus kun je dus ook met een 14m vliegen) Met te weinig wind werkt het herstart systeem dus gewoon niet........
|
|
|
Flupke

Berichten: 68
|
Idd bij veel wind start het meestal om 12 uur op en bij middelmatige of weinig wind is het niet op te starten. Ook krijg je dat rot ding met koude handen niet in elkaar. Binnen 2 weken ben ik er van verlost( Eclipse kite gekocht)
|
|
|
Stanley

Berichten: 1039
|
Die 45cm bar is echt te smal voor een 17m. Mijnziens minimaal 65cm .
|
|
|
OandO
Geen avatar
Berichten: 147
|
oke, bedankt allemaal.
Ik weet nu voldoende. Ik denk dat ik mijn oude bar zo ombouw, zodat ik alleen het bypass systeem heb.
|
|
|