Mening gevraagd.

Gwensio

Berichten: 728
Maart 09, 2009, 12:28:48
edit2Rapporteer  
Alleen stabiele democratien moeten recht krijgen op ontwikkelingshulp. Wat vinden jullie van deze stelling? Als het even kan graag ook een korte onderbouwing. Alvast bedankt!
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #1 Maart 09, 2009, 13:46:32
edit2Rapporteer  
Het kan ook zijn dat ze een stabiele democtratie kunnen worden door ontwikkelingshulp.
Als ze reeds een stabiele democratie hebben dan is ontwikkelingshulp minder effectief omdat ze al een aardige ontwikkeling hebben doorgemaakt. Wink

My 2 cents.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Maart 09, 2009, 19:11:50
edit2Rapporteer  
als iemand of iets ergens "recht op heeft / krijgt " is dat in mijn ogen onlosmakelijk verbonden met "plichten". Met die "plichten" nemen ze het in Nl helaas niet meer zo nauw.
De meest landen waar ze knalhard ontwikkelingshulp nodig hebben zijn landen waar een klein clubje mensen zichzelf verrijkt ( heeft) ten kosten van de bevolking......
De mensen die de hulp nodig hebben zijn (indirect) slachtoffer van het aanwezige politieke systeem.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 Maart 09, 2009, 20:12:09
edit2Rapporteer  
leg eerst maar s uit wat stabiele democraten zijn dan.
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #4 Maart 09, 2009, 20:59:32
edit2Rapporteer  
mwa gaat al de goeie kant op;)

ja stabiele democratien dit is voor mij ook nog onduidelijk, ik ben ervan uitgegaan dat ze bedoelen, dat er geen mensenrechten worden geschonden, dat er geen corrupte regering is. En wat een democratisch land is weten we toch wel;)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Maart 09, 2009, 21:01:23
edit2Rapporteer  
wil je nou dat we reageren o pde stelling, of dat we de stelling an sich beoordelen?
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #6 Maart 09, 2009, 21:07:17
edit2Rapporteer  
ik wil gewoon je mening weten;) dus je hoef de stelling niet te beoordelen;)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Maart 09, 2009, 21:10:06
edit2Rapporteer  
Toen ik mod was, ooit in een ver en helder verleden, liet ik een politieke discussie niet voortgaan op een KITEforum, ookal is het in de lounge, gelukkig is je stelling niet zo politiek geladen zoals sommige mensen 'in den goeden tijd' dat ik mod was.(ging over islam/allochtonen/standaard kortzichtig gezeik)

Ik ben al met al tegen ontwikkelingshulp in de vorm van geldsommen. Een familiekennis die werkt voor VSO(google maar ) en die ziet wat voor verschikkelijk slechte dingen er gebeuren met overheidsgelden en fondsen. Projecten die bijvoorbaat al gedoemd zijn te falen, of projecten waar simpelweg geen project is, maar een stukje papier, waardoor er weer een aantal mensen zakken vullen.
Helaas hoor ik het ook van andere mensen die ik gesproken heb die in Afrika hebben gewerkt voor kleinere organisaties.

Om op je stelling terug te komen. Ik ben er niet van overtuigd dat een democratie altijd de goede vorm is om een land te besturen, zeker niet in slechte jaren. kijk bijvoorbeeld naar de geschiedenis, er zijn meerdere landen die groot zijn geworden onder een dictatuur en na verloop van tijd over zij ngestapt naar een democratie. Een dictaturr, mits het niet in de vorm is waar mensen meestal aan denken (razzia's, racisme, politieke moorden enz.) is helemaal zo slecht nog niet. Maar het moet niet een onderdrukkende dictatuur zijn (tegenstrijdig, i know)
NickY!

Berichten: 112
Antwoord #8 Maart 09, 2009, 21:14:54
edit2Rapporteer  
Heb nog nooit wat van hun gekregen dussuuhhhhh. voor wat hoort wat mensen!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #9 Maart 11, 2009, 19:36:52
edit2Rapporteer  
@ Like-a-Bunny:
Maar... is het de bedoeling dat een land groot wordt dan? Of meer dat de inwoners van dat land daar goed kunnen leven en het naar hun zin hebben?
Mij lijkt het laatste.. China is een groot land (tevens ook opp.) maar kan me niet voorstellen dat mensen het daar heel erg naar hun zin hebben in dat land. (communicatie, rechten, persvrijheid e.d... )
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #10 Maart 22, 2009, 22:11:58
edit2Rapporteer  
corruptie en democratie dat zijn toch synoniemen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.