Vliegbasis Soesterberg wordt recreatiegebied

Jelle

Maart 09, 2009, 23:01:41
edit2Rapporteer  
Recreatie en vliegen, maar dan stil en schoon, dat is toch iets voor een mooie kiteplas?
Ik geloof dat de zweefvliegers er blijven zitten, kunnen we een crossover verzinnen.

Wie doet er mee om eens te gaan lobbyen?

- Jelle

Op de bijna 400 hectare wordt een recreatiegebied ontwikkeld met een Defensiemuseum en fiets- en wandelroutes. Aan de randen van de voormalige vliegbasis moeten vierhonderd woningen verrijzen.

De twee start -en landingsbanen van de basis blijven op het terrein bestaan. Op een gedeelte van een van de banen kunnen mensen in de toekomst fietsen. Omdat het grasland naast de betonnen stroken in het verleden nooit is bemest, is daar een bijzonder schraal grasland ontstaan. Dat landschap blijft behouden in de herinrichtingsplannen. Bij een van de start- en landingsbanen komt een hoge toren te staan, die gebruikt kan worden als uitkijkpunt.

Met de herinrichting van het gebied is 47 miljoen euro gemoeid.

Idefixe

Antwoord #1 Maart 09, 2009, 23:04:10
edit2Rapporteer  
aan vrijwel alle kanten omringd door mooie bomen!
Gaat 'm denk ik niet worden Jelle  Grin
Jelle

Antwoord #2 Maart 09, 2009, 23:14:10
edit2Rapporteer  
Ja het is nu niet ideaal, je moet natuurlijk ten zuidwesten van de helling zitten.
Maar die bomen zijn juist al niet zo hoog tbv de vliegers. Arme grond, droog, goed uitgedund.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Maart 10, 2009, 00:44:35
edit2Rapporteer  
Ik zie er alleen geen water in buurt, wou je een plas aanleggen?
Jelle

Antwoord #4 Maart 10, 2009, 01:12:19
edit2Rapporteer  
Ja natuurlijk, dat moet toch kunnen van die  47 miljoen?

Kom op hee, een beetje fantasie, ondernemersgeest!
Nieuwe Deltawerken voor de kitesport, maar dan niet alleen voor F One.
Morres

Antwoord #5 Maart 10, 2009, 01:48:09
edit2Rapporteer  
idd plasje aanleggen,

beter, haar aan je reetveter. ik zal het ff naar mn neef sturen, die woont in soest in wil GRAAG wat water ind e buurt hebben
michiel v geel

Antwoord #6 Maart 10, 2009, 08:48:54
edit2Rapporteer  
of mooie mtb spot
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.