Jekyll bar

ZOAB

Maart 16, 2009, 15:48:22
edit2Rapporteer  
Hoi luitjes,

Ik heb nu een jaar de Jekyll 2008 bar. De safetyline is gisteren geknapt  Angry doordat deze samen met de 'trapezelijn' door de bar loopt en je dus tijdens het varen lekker langs deze lijnen zit te schrapen. Beetje vreemde safety oplossing vind ik. Daarbij begint de bar ook al te roesten.  ThumpDown

Mijn vraag: is dit normale slijtage of een slechte bar ?

Grtz
ZOAB

Morres

Antwoord #1 Maart 16, 2009, 18:58:53
edit2Rapporteer  
tja, als na een jaar pas een lijn doorslijt vind ik het meevallen, maar het hangt er vanaf hoeveel je m gebruikt hebt. Zelf heb ik mn 5th en depowercord gewaxt, dan slijt ie totaal niet.
ZOAB

Antwoord #2 Maart 16, 2009, 19:30:52
edit2Rapporteer  
Heb net een stuk touw van 6 mm gekocht en alles vervangen. Meteen alles inge'waxd' met kaarsvet.
Vraag me alleen af of wel dyneema is. Hoe zie je dat eigenlijk ?
Vinni

Antwoord #3 Maart 16, 2009, 19:35:52
edit2Rapporteer  
Ehm, ik zou wel gewoon voor een origineel depowerkoord gaan. Je kan wel een ander stuk touw erop zetten maar dan moet je wel zeker weten dat je het goede hebt. Als je er nu gewoon een willekeurig stuk touw tussen hebt gezet vraag ik me af of je de volgende sessie nog wel gaat overleven...
Morres

Antwoord #4 Maart 16, 2009, 19:56:08
edit2Rapporteer  
je kan het beste ff langs de haven-winkel ofzo lopen, iig een nautische winkel, daar ga ik naartoe als ik wat nodig heb. Ik heb zelfs eens toen ik met cautions vaarde het hele depowercord daarmee vervangen Smiley
KappuhH

Antwoord #5 Maart 16, 2009, 23:37:09
edit2Rapporteer  
Je depowerkoord is toch niet kapot? Maar dat rode lijntje? Als het ff kan moet je kijken naar een elastisch koord en dat aan de bovenkant van je strap vastmaken, dan heb je betere safety.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.