Wie heeft er op de Acid gevaren en de Lunacy? Ik zou graag willen weten welk board het lekkerst vaart qua POP en varen in choppy water. En hoe zijn de harde landingen met beide boards voor de knietjes?
Ik heb de Lunacy 129, 132 en de Acid 08 130 gevaren. Op dit moment ben ik in afwachting op de acid 09 132.
Ik heb een jaar de Lunacy gevaren, erg fijn board. Goede pop, doet het het beste op vlak water. Het board is erg stijf, met hard landingen zal je dit dan ook wel merken. Daarom was ik over gegaan op de 132. De landingen zijn een stuk makkelijker, dit door zijn breedte: 41,5. Toch blijft het een stijf board. Daarom overgegaan op de Acid, enorm veel flex, en hierdoor ook weer goede pop.
Voor beide boards geldt dat je ze eerst wel een tijdje gevaren moet hebben om ze echt goed te kennen. De lunacy voelt in het begin wat vreemd aan.
Conclusie: beide boards zijn top, de lunacy is wat hardcore... letterlijk en figuurlijk, hierdoor is ie wat stijf en dit merk je weer in de landingen. De Acid is wat meer allround, minder hardcore... maar dat is ook weer iets wat je zelf moet invullen aan de hand van je styl. Acid is beter voor de enkeltjes en de knietjes.
Succes!
check je PB-box