lichtweer (wave)boardje...... tips gevraagd!

Taco.

Antwoord #25 April 05, 2009, 19:47:26
edit2Rapporteer  
@ed: ik vond hem erg licht, en voor zijn grootte erg veel drijfvermogen. Maar ja ik ben dan ook alleen maar twintips gewend.

@ Michiel: De airush monaro is idd een raceboard, dat redelijk veelzijdig is, bijvoorbeeld lichtweer en freeride. Vanaf mei hoop ik er 1 te hebben om mee te knallen. Aan de noordzeekust zijn denk ik de condities niet ideaal. Ik hoop zelf bij lauwersoog met laag en spiegelglad water te kunnen knallen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 April 05, 2009, 19:52:19
edit2Rapporteer  
Lijkt me ook leuk om zo'n course-race boardje eens te proberen. En als low-end oplossing vast wel een goede keuze, net als een waveboard van goede afmetingen.

Maar helaas zijn wij dankzij MaasvlakteII en Natura2000 onze vlakwaterpiste's kwijt. Ik wacht dus even met een snel boardje te kopen. Moet me nu weer gaan richten op goede vaareigenschappen in chop Tongue
drifter

Antwoord #27 April 05, 2009, 20:02:01
edit2Rapporteer  
Michiel, waar jij (en ik) voornamelijk kiten zie je heel weinig andere boards dan twintips. Maar dat is op sommige spots wel anders, daar sjouwt met merendeel een waveboard mee naar het strand.

Een krom board is minder snel maar je kunt wel makkelijker harder varen omdat je meer controle hebt in chop/golven.
Michiel.
Moderator

Antwoord #28 April 05, 2009, 20:14:05
edit2Rapporteer  
Ik weet dat er op Wijk aan Zee veel gekite wordt op waveboardjes. Ik kom ook weleens op scheef, HvH en Kijkduin, maar daar zie ik er hoogstens een of twee Undecided

En je uitspraak geldt zeker voor choppy omstandigheden, dan is een vlak freestyle of race TT gewoon een slechte keuze.
Meer rocker geeft een beter resultaat, en daarom kun je zeker harder mits er voldoende wind staat (en dat doet het wel als het choppy is Wink) ThumpsUp
Taco.

Antwoord #29 April 05, 2009, 22:21:08
edit2Rapporteer  
Lijkt me ook leuk om zo'n course-race boardje eens te proberen. En als low-end oplossing vast wel een goede keuze, net als een waveboard van goede afmetingen.

Maar helaas zijn wij dankzij MaasvlakteII en Natura2000 onze vlakwaterpiste's kwijt. Ik wacht dus even met een snel boardje te kopen. Moet me nu weer gaan richten op goede vaareigenschappen in chop Tongue
Is aflandige wind misschien nog een optie? Moet je wel weten waar je aan begint Tongue

De Airush Choptop schijnt trouwens wel veel makkelijker te zijn dan een echt strapless waveboard. Bovendien doet die het nog prima in choppy water zonder serieuze golven.
Michiel.
Moderator

Antwoord #30 April 05, 2009, 22:48:57
edit2Rapporteer  
North had toch in 2008 zo'n fish? Daar lijkt die van Airush wel een beetje op.
Lijkt me idd. een leuk ding. Beetje tusen waveboard en skimboard in ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.