MEGALOOPBEUN
|
hallo heb ook gekite op het lago di garda er is maar 1 kite opstartplek die is vlakbij malcesine vanaf torbole naar het zuiden rijden langs de kustweg kom je het vanzelf tegen je moet wel aan kunnen tonen dat je al lang kite dus absoluut niet geschikt voor beginners !!!!!!!!!!!!! alleen wel gevaarlijk oplaten lijnen en bar in de tunnel en je kite word dan opgelaten 1 grote stuurfout met oplaten is funest dus wees voorzichtig eenmaal op het water is het heerlijk top wind oplaten koste toen 10 € per dag weet niet hoeveel het nu kost misschien zijn er in 2 jaar tijd meer plekken gekomen dat weet ik niet maar bij peschiera kan je toch niet kiten daar er daar geen wind is da's dus alleen bij malcesine vroeg in de morgen tot 10 uur en na de middag tot een uurtje of 5 maar heb ook wel meegemaakt dat je de hele dag kan knallen
groetjes hans
|
|
|
|
Marko
|
in een tunnel??
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
jazeker heb nog wat foto's zal ze effe opzoeken lijnen uitlopen in de tunnel en kite op het laatste stuk grond neerleggen en oplaten
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
zoals je ziet op die laatste foto zie je hoe weinig ruimte je hebt dus elke verkeerde stuurfout is fataal want er zijn alleen nog rotsen en die veren niet terug
|
|
|
Lude
|
Mooie spot zeg! Geweldig ook dat je moet betalen om je kite op te laten erg slim van ze!
|
|
|
Marko
|
Kan je hem daar ook niet langs de waterkant oplaten dan??
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
inderdaad mooie spot want je moet ook nog achteraan aansluiten als je aankomt en alle kites schuiven ook steeds een plaats op dus als het druk is moet je rekenen op een half uurtje wachten als je eruit wil moet je dat aangeven vante voren dus je moet zeker een paar uur achter elkaar blijven kiten want het is ook druk om eruit te komen kan ook wel een halfuur duren maar de wind is top gemiddeld 23 /26 knopen en geen vlagen maar een strakke wind jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaa
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
als je het op een andere plaats doet dan op deze plek is mogelijk maar de politie neemt alles in beslag en de kite vereniging is er zeker niet blij mee en zal je zeker erop aanspreken want zij willen natuurlijk de kiteplek zeker stellen je moet ook aan kunnen tonen dat je een verzekering hebt dus lid van het NKV is heel belangrijk
|
|
|
Walt0r
|
zijn er nog meer spots op het gardameer?
|
|
|
|
snowie1000
Geen avatar
|
Klopt allemaal als een bus , maar ik ben daar 2 jaar geweest en als ik me niet vergis kan men ook aan de overkant in het water , daar zit een surfclub. Was daar om te wakeboarden en kitesurfen. Maar ik ben op dezelfde plaats in het water gegaan als hier beschreven. Is heel leuk als je op het water zit , maar vind dat ze daar veel geld vragen voor wat het daar maar is op de strand. Plus dat het daar ze daar zonder zelf te investeren uit alles geld trachten te slaan . Je mag daar nergens parkeren, allemaal bewonersparking. En dan is er 1 grote parking, braakliggend terrein waar je wel meerdere dagen kan blijven mits betaling. Als kitespot zeker geslaagd maar het financieele vond ik er een beetje over. Maar zeker iets wat je eens moet doen .
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Okay, er zijn precies toch wel betere kitespots in Europa... Deze laat ik toch maar aan mij voorbij gaan. Maar have fun als je gaat, wat je ook oplaat!!
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik heb ook wel eens aantal weken in Peschiera del Garda gezeten ,dat is net de andere kant van het meer waar dus weinig gesurft wordt omdat het daar niet vaak waait ..het Gardameer is daar wel het breedst maar er waait daar geen thermische wind .. voor wind moet je naar malcesine of torbole maar daar zijn de kitesurf mogelijkheden minder, zoals De Beun het al aangaf..
|
|
|
|
Marko
|
Ik ga dit jaar naar britagne daar zijn heel veel kite spots en de atlantise oceaan (hoe je dat ook schrijft)
|
|
|
|
mbetz
|
Aan de noordkant van het Gardameer is kiten verboden! In de provincieTrentino mag je niet kiten. In de provincie Veneto mag je wel kiten. De provincie Veneto begint ten zuiden van de lijn Limone - Navene.
Wind heb je 'sochtends van 06:00 tot ongeveer 10:00 (Vento) deze komt uit de bergen en is zomes hard 6Bft en meer. Dus voor je ontbijt varen met een 10m!! 'sMiddags vanaf ongeveer 13:00 omt de Ora vanuit het zuiden, meestal rond Bft5. dus met een 14m varen...
Startplaatsen:
Aan de Oost Oever: in Navene bij de jacht club. Goede spot voor de middag Zuidwind goed, bij noordwind heb je afdekking en kom je niet weg! In Campagnola, direkt voor hotel Astoria (heb er zelf nog nooit gevaren, heb gehoord dat het goed is daar, er worden daar ook kitecursussen gegeven. In Malcesine bij de busparkeerplaats. Goed ook bij Noordwind.
aan de West Oever: Campione. neem de westoever en in de tunnel is de afslag naar Campione (ligt beneden) je kunt startenop een kiezelstrand, super uitzicht ook voor de familie. Goede spot bij Zuidwind in de middag.
Pas op: Volgens veel berichten is de zwenvestplicht opgeheven maar ik heb vorig jaar een poitie agent gevraagd en die wist niet beter dan dat een zwenvest nog steed verplicht is! Ik vaar op het Gardameer met een Impact Vest van Cabrinha en heb nog geen prolemen gehad met de carabinieri....
|
|
|