Rebel 2009

NZkiter

Antwoord #25 April 09, 2009, 10:14:44
edit2Rapporteer  
Ik heb hier van de zomer in New Zealand een 12m Rebel 2009 aangeschaft en nog geen seconde spijt. De bar voelt lekker direct en je weet altijd waar de kite uithangt.
Ik gebruik de kite voornamelijk voor waveriding, want die zijn hier echt waanzinning en de kwaliteit van deze kite komt dan ook het best tot zijn recht.

De wind hier in NZ is zelden heftig (tussen 10-25 kn) maar vaak aanwezig en ik heb de kite dan ook veel kunnen testen deze zomer. Ik weeg rond de 90Kg en met een 140 naish board, hou ik hoogte vanaf >14kn.
Dus met jouw gewicht moet  e zekers wegkomen vanaf 12kn, of zelfs iets minder.
Maar ja, alles hangt ook af van kwaliteit van de rider Smiley

Wil je een allround kite, die lekker direct aanvoelt en niet uit de lucht valt als ie over je heenvliegt of je lijnen slap hangen (waveriding en beginners), dan raad ik zeker de rebel 2009 aan.
Zal je niet tegenvallen...........

Succes met je aankoop!
NZkiter

Antwoord #26 April 09, 2009, 10:17:07
edit2Rapporteer  
Oh, om nog wat van je andere vragen te beantwoorden:

De relaunch is echt kaassie! Kind doet de was zou ik zeggen.
Met mijn 90kg begint de 12m Rebel 2009 >25kn toch aardig heftig te worden, maar zoals ik al zei komt het hier zelden boven de 25, dus echt tot de limiet heb ik hem nog niet gehad.
Geronimo79

Antwoord #27 April 09, 2009, 11:26:38
edit2Rapporteer  
En nu kopen dat ding! Help de economie weer op gang!
F-one-Hans

Antwoord #28 April 10, 2009, 09:00:47
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf 2 Rebbels, de 9m uit 08 en de 7m uit 09. Ik weeg 75 kg en heb een F One Trax III.
Eergisteren heb ik voor het eerst de 7 m gevaren en ik moet zeggen ik was onder de indruk van zijn low end. Wat ze zeggen dat hij is verbeterd klopt, ik zou normaal mijn 9 hebben opgetuigd, het was 19 knopen met stoten 26, maar dat hoefde niet.
Pas toen het 17 knopen werd begon ik moeite te krijgen met hoogte lopen. Verder is het karakter van de Rebel hetzelfde gebleven, goed gevoel waar hij staat en springen als een raket, ja bij een goede afzet wordt je echt omhoog gerukt, ook met de 7m woensdag, geweldig
Het relaunchen was bij de '07 modellen nog wat problematisch maar vanaf '08 is dit geheel opgelost.
Ik heb mijn kite uit alle omstandigheden altijd kunnen relaunchen. Zelfs nadat hij ooit geinverteerd was heb ik hem met gemak in de juiste positie gekregen vanuit het water en door kunnen varen. Dat heb ik mat andere kites wel anders ervaren.
Ook de high end is fantastisch, vorige week heb ik met de 9m gevaren met wind tussen de 26 en 37 knopen, welliswaar geheel gedepowerd maar ik had controle. Er waren anderen met een 9 m die het niet lukte en naar huis zij gegaan maar ik koon nog effe blijven..

Ik  hoop dat je hiet iets aan hebt, als je nog vragen hebt stel ze anders maar, kan ook met een PB.

lunaholic

Geen avatar

Antwoord #29 April 11, 2009, 13:45:24
edit2Rapporteer  
Mensen, bedankt voor jullie antwoorden, super. Hier heb ik wat aan. Ik ben er in ieder geval over uit dat het een Rebel moet worden. Ik denk een 10meter, nu even onderhandelen over een 2008 of 2009 kite.

Nogmaals mijn dank en tot op het water!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.