beginners vraag

isiskank

Geen avatar

April 18, 2009, 10:23:27
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Het is waarschijnlijk stomme vraag, maar ik heb effe hulp nodig..

ik heb nu 5 dagen in het water liggen ploeteren, en ik kom eindelijk een beetje het water uit..

maar nu: elke keer als ik mezelf uit het water trek stuur ik me vlieger te veel naar links of rechts zodat ik weer terug het water in val omdat ik power verlies. ik vind het super moeilijk om de goede windhoek te vinden met de kite, en me kite daar te behouden zegmaar.

gister op medemblik was de wind hard genoeg dat ik niet hoefde te slingeren/poweren met de kite zegmaar, maar hem in 1 hoek kon brengen, maar dat lukte dus niet..

hebben jullie tips hoe ik het beste me kite in de juiste hoek kan houden na waterstart?

ik heb een waroo 08 11 meter

greetz isiskank
willes

Geen avatar

Antwoord #1 April 18, 2009, 10:27:42
edit2Rapporteer  
Helemaal downwind starten en dan pas aankanten
isiskank

Geen avatar

Antwoord #2 April 18, 2009, 10:44:29
edit2Rapporteer  
thnx voor je reactie, maar wat is downwind en aankanten:P?
Flyingtrunkie

Antwoord #3 April 18, 2009, 10:45:54
edit2Rapporteer  
inderdaad kite met aangetrokken bar naar beneden gooien (bij minder wind), eerst ff downwind gaan (met de wind mee) en zodra je over het water glijdt meteen je kite weer omhoog gooien (meer gedepowerd zodat ie sneller stijgt). Nu kun je aan de wind gaan varen door voorste been te strekken, achterste been iets gebogen, heup/kont naar voren (geen poephouding) en schouders naar achteren, lekker hangend aan je harnas.
Succes!

http://www.youtube.com/watch?v=X7oRrcQDU_o

en

http://www.youtube.com/watch?v=m-VwVOCa4-8
isiskank

Geen avatar

Antwoord #4 April 18, 2009, 10:52:33
edit2Rapporteer  
daar heb ik wat aan super!
[Pepper]

Antwoord #5 April 18, 2009, 10:53:13
edit2Rapporteer  
thnx voor je reactie, maar wat is downwind en aankanten:P?

Misschien eerst eens een lesje nemen??
Ocean-Limbo

Antwoord #6 April 18, 2009, 11:24:42
edit2Rapporteer  
je kunt het vergelijken met je eerste fietspogingen (ik neem aan dat je kunt fietsen).

Door snelheid te krijgen, krijg je meerbalans en sta je stabieler.

Bij fietsenwas het oefenen, oefenen oefeen en plotseling heb je het te pakken ....

Nou zo werkt het ook met de waterstart ........het wordt een automatisme.

veel plezier
isiskank

Geen avatar

Antwoord #7 April 18, 2009, 11:36:12
edit2Rapporteer  
ja dat is het ook, ben ervan overtuigd dat het opeens lukt, en dat je dan later denkt ''was t nou zo moeilijk''..

Maar ik moet mijn kite terwijl ik t water uit kom gelijk alweer omhoog laten en bar weer loslaten ipv aantrekken zodat hij sneller omhoog gaat?

vandaag opnieuw proberen!
Flyingtrunkie

Antwoord #8 April 18, 2009, 11:50:31
edit2Rapporteer  
ja dat is het ook, ben ervan overtuigd dat het opeens lukt, en dat je dan later denkt ''was t nou zo moeilijk''..

Maar ik moet mijn kite terwijl ik t water uit kom gelijk alweer omhoog laten en bar weer loslaten ipv aantrekken zodat hij sneller omhoog gaat?

vandaag opnieuw proberen!
dat is een beetje afhankelijk van de wind maar in minder wind moet je dat wel doen ja. Je moet namelijk zorgen dat je power in je kite houdt, anders valt je terug in het water....
isiskank

Geen avatar

Antwoord #9 April 18, 2009, 11:55:24
edit2Rapporteer  
vandaag staat er lijkt me genoeg wind, maar als ik dan kite naarbeneden haal zodat ik t water uit getrokken wordt trekt de kite teveel naar links of rechts waardoor ik ondanks harde wind weer in water val.. ik doe iets fout!

maargoed ik ga iig proberen de kite eerder zonder aangetrokken bar weer de lucht in te krijgen zodat ik blijf planeren ipv 5 meter
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 April 18, 2009, 11:57:47
edit2Rapporteer  
www.kitefilm.com > downloads is een goede bron van informatie. Daar heeft flyingtrunkie de filmpjes vandaan. Genoeg oefenfilmpjes ingesproken door Mark "Nobile" Shinn
Flyingtrunkie

Antwoord #11 April 18, 2009, 12:10:00
edit2Rapporteer  

vandaag staat er lijkt me genoeg wind, maar als ik dan kite naarbeneden haal zodat ik t water uit getrokken wordt trekt de kite teveel naar links of rechts waardoor ik ondanks harde wind weer in water val.. ik doe iets fout!

maargoed ik ga iig proberen de kite eerder zonder aangetrokken bar weer de lucht in te krijgen zodat ik blijf planeren ipv 5 meter
Dan moet je hem meer in het windvenster naar beneden gooien, dus meer met de wind mee, zodat ie meer power heeft.

Ik hoop trouwens dat je wel iets begrijpt van 't windvenster, anders ben je niet verstandig bezig om zo onder een kite te gaan hangen.... Neem dan eerst les of laat op een andere manier de basisgeginselen tot je toekomen... Het kan maar 1x goed fout gaan!
isiskank

Geen avatar

Antwoord #12 April 18, 2009, 12:16:37
edit2Rapporteer  
ja ik weet wat windvenster is, ik  heb 1 dag les gehad.. maar die les concentreerde zich meer op het beheersen van de kite!

maargoed bedankt voor de tips, ik ga is kijken wat ik er vandaag van bak!
Morres

Antwoord #13 April 18, 2009, 19:10:46
edit2Rapporteer  
gare les dan, of je bent een trage studente
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 April 18, 2009, 21:54:51
edit2Rapporteer  
denk dat je idd gewoon te weinig power krijgt...zie je vaakk gebeuren.

Vergeet niet dat je eerst UIT het water moet komen en dan pas VOORUIT moet gaan varen. Wat je kan proberen:

Als je naar rechts gaat varen: Eerst je kite van 1 naar 11 sturen (niet te langzaam), dan wordt je een beetje uit het water getrokken.Dan vol je kite van 11 naar 3 sturen waardoor je voorwaarste snelheid krijgt. Idd eerst ff stukje downind, je kite van 3 naar 1 uur sturen en dan kan je op koers gaan varen en je kite ergens tussen 1 en 3 parkeren.
Succes...blijven oefenen..werkt altijd...
isiskank

Geen avatar

Antwoord #15 April 19, 2009, 00:08:54
edit2Rapporteer  
super dag gehad!

vandaag medemblik, tips hebben geholpen, de hoek waarin ik power behoud is gevonden!\

merk ook dat het aan het feit ligt dat ik meer hoogte loop en zodoende meer druk op me kite houd!

bedankt!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.