inderdaad kite met aangetrokken bar naar beneden gooien (bij minder wind), eerst ff downwind gaan (met de wind mee) en zodra je over het water glijdt meteen je kite weer omhoog gooien (meer gedepowerd zodat ie sneller stijgt). Nu kun je aan de wind gaan varen door voorste been te strekken, achterste been iets gebogen, heup/kont naar voren (geen poephouding) en schouders naar achteren, lekker hangend aan je harnas. Succes!
ja dat is het ook, ben ervan overtuigd dat het opeens lukt, en dat je dan later denkt ''was t nou zo moeilijk''..
Maar ik moet mijn kite terwijl ik t water uit kom gelijk alweer omhoog laten en bar weer loslaten ipv aantrekken zodat hij sneller omhoog gaat?
vandaag opnieuw proberen!
dat is een beetje afhankelijk van de wind maar in minder wind moet je dat wel doen ja. Je moet namelijk zorgen dat je power in je kite houdt, anders valt je terug in het water....
vandaag staat er lijkt me genoeg wind, maar als ik dan kite naarbeneden haal zodat ik t water uit getrokken wordt trekt de kite teveel naar links of rechts waardoor ik ondanks harde wind weer in water val.. ik doe iets fout!
maargoed ik ga iig proberen de kite eerder zonder aangetrokken bar weer de lucht in te krijgen zodat ik blijf planeren ipv 5 meter
www.kitefilm.com > downloads is een goede bron van informatie. Daar heeft flyingtrunkie de filmpjes vandaan. Genoeg oefenfilmpjes ingesproken door Mark "Nobile" Shinn
vandaag staat er lijkt me genoeg wind, maar als ik dan kite naarbeneden haal zodat ik t water uit getrokken wordt trekt de kite teveel naar links of rechts waardoor ik ondanks harde wind weer in water val.. ik doe iets fout!
maargoed ik ga iig proberen de kite eerder zonder aangetrokken bar weer de lucht in te krijgen zodat ik blijf planeren ipv 5 meter
Dan moet je hem meer in het windvenster naar beneden gooien, dus meer met de wind mee, zodat ie meer power heeft.
Ik hoop trouwens dat je wel iets begrijpt van 't windvenster, anders ben je niet verstandig bezig om zo onder een kite te gaan hangen.... Neem dan eerst les of laat op een andere manier de basisgeginselen tot je toekomen... Het kan maar 1x goed fout gaan!
denk dat je idd gewoon te weinig power krijgt...zie je vaakk gebeuren.
Vergeet niet dat je eerst UIT het water moet komen en dan pas VOORUIT moet gaan varen. Wat je kan proberen:
Als je naar rechts gaat varen: Eerst je kite van 1 naar 11 sturen (niet te langzaam), dan wordt je een beetje uit het water getrokken.Dan vol je kite van 11 naar 3 sturen waardoor je voorwaarste snelheid krijgt. Idd eerst ff stukje downind, je kite van 3 naar 1 uur sturen en dan kan je op koers gaan varen en je kite ergens tussen 1 en 3 parkeren. Succes...blijven oefenen..werkt altijd...