Lesgeven in ruil voor een uurtje kite lenen?

GlennVegas
Gast
April 22, 2009, 10:28:49
edit2Rapporteer  
Hoiiiiiiiiiii,

Het klinkt mischien vaag maar hebben mensen ervaring in het buitenland met een dagje lesgeven in ruil voor een gratis rondje met een kite varen?

Ik ga in september een wereldreis maken van 7 maanden en kom op veel mooie kitesurf locaties maar ook zeker NIET kitesurf locaties... ik ga echt backpacken dus het meenemen van mijn kitestuff wordt een gesleur...

Landen waar ik heen ga zijn Thailand - Vietnam - Malysie - Filipeinen - Indonesie - Singapore - Australie - Nieuw Zeeland - Fiji - LA - Breda Smiley

Ik geef nu al wat jaren IKO les... en vroeg me dus af of er scholen zijn (bv. Bali, Auckland, Christchurch) die simpatiek zijn en je in ruil voor het gratis voorzien van les een gratis kitesetje lenen?

Smiley thnx
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 April 23, 2009, 16:41:44
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen: Nee heb je en Ja kun je krijgen, veel plezier Grin
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 25, 2009, 10:41:33
edit2Rapporteer  
Sowieso zijn er niet kitescholen in Nieuw Zealand. Daar is de sport relatief onbekend. Ondanks dat PL en underground er vandaan komen. Maar die zitten dan ook rond Christchurch waar wel degelijk gekite wordt.

Maar je kunt ook gear huren, zeker in New Zealand (Christchurch) en op Bali (Sanur)

Overigens veel succes met zoveel landen in een betrekkelijk korte tijd. Laatst ruim een maand alleen al in NZ geweest, en dat was al veels te kort.
GlennVegas
Gast
Antwoord #3 April 27, 2009, 11:11:39
edit2Rapporteer  
Hahahaha jaaaa ik weet het Smiley we gaan voor veel plekken zien... maargoedddd moeilijk moeilijk Smiley Huren gaat hem mischien 1 keer worden... aangezien het geld. Ach jaaaaa wordt allemaal vetjes!
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 April 27, 2009, 15:24:47
edit2Rapporteer  
Hahahaha jaaaa ik weet het Smiley we gaan voor veel plekken zien... maargoedddd moeilijk moeilijk Smiley Huren gaat hem mischien 1 keer worden... aangezien het geld. Ach jaaaaa wordt allemaal vetjes!

Ik snap dat je met dergelijke ambities bugettair gebonden bent  Wink Grin

En wie weet lukt het je wel als je maar een tijdje een een enkele plaats blijft ThumpsUp

In NZ zijn gigantisch veel verlaten kitespots. Daar is eigen gear echt onontbeerlijk. Vietnam en Bali kun je zeker op sommige plaatsen huren voor minder als hier in Europa.

Ik heb ook niet gekite in NZ (wel enorm spijt van, maar je moet keuzes maken Tongue), maar volgende keer gaat het spul wel mee. Toch had ik het nu niet bij me willen hebben. Al dat gesleep Tongue
wazzaah

Antwoord #5 April 27, 2009, 23:38:05
edit2Rapporteer  
Zijn zat kitescholen in nieuw-zeeland hoor en rond auckland, wellington, christchurch en nelson word ook genoeg gekite
GlennVegas
Gast
Antwoord #6 April 28, 2009, 08:51:57
edit2Rapporteer  
Ja dat slepen he... pffff en dan die 100 discussies die ik ga meemaken tijdens het vervoeren per vliegtuig.. bus... taxi... naaaa verpest alles Smiley
Michiel.
Moderator

Antwoord #7 April 28, 2009, 09:00:28
edit2Rapporteer  
Relatief weinig voor de hoeveelheid kitespots. En ook niet zo vreemd met zo'n groot land en zo relatief weinig inwoners. Je noemt ook de grote steden op, maar er zijn nog veel meer kitespots die buiten de stedelijke gebieden ligt die uber zijn.

Zoals bijvoorbeeld Raglan op het noordereiland, of op binnenwater op het zuidereiland bij Glenorchy.

Maar idd. dat slepen met je gear als je op rondreis bent is echt hardstikke vervelend en slecht te doen als je gaat backpacken. Dan kun je beter een auto huren, en dat is budgettair weer een aanslag Wink

Zoek van tevoren via internet wat kitescholen. In de twee plaatsen (van de tig) die ik noem zul je geen kiteschool vinden overigens.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.