vraagje over lamineren

Wicher

April 13, 2009, 21:36:12
edit2Rapporteer  
Ik heb het forum al een paar keer door gelezen maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden, ik heb een bordje van 130 bij 38 cm gemaakt van 3 lagen 4mm ocume volgens de servaas methode. Mijn vraag is hoe kan ik mijn bordje het beste lamineren. ik wilde het zelf zo doen:

160gr keper
160gr keper
ocume
220 ud

Is dit een goed of kan ik het beter anders doen. Ik weeg ongeveer 95 kg.
bvd.
prokiter

Antwoord #1 April 22, 2009, 17:12:52
edit2Rapporteer  
Heyy Thor,

JE kan het beste geen 220 Ud gebruiken...want je krijgt geen super hechting als je dit alleen gebruikt.

Het beste kan je dan bijde kanten met 160 gr keper lamineren.

Het weet niet hoeveel flex je op dit moment hebt zonder glasvezel....waar drie lagen 4 mm is al aardig wat.....

De keuze van 1 of 2 lagen keper 160gr aan bijde zijden licht een beetje aan hoe je de platen verlijmd hebt...( onder goede egale persing, en welke lijm...?)

En aan wat voor eisen je aan het boardje steld........want je moet wel uitkijken dat je een heavy dude maakt.....want das denk ik niet je bedoeling.

Of het glas goed op de plank te krijgen zou je een verder moeten kijken op internet naar zelfbouwers buiten forums.....

Je kan denken aan folie over het geheel...en dan aan de randen gewichtjes hangen.

Greetings....Pro Kiter.....

Back for special building..... Joepie
Wicher

Antwoord #2 Mei 02, 2009, 20:10:09
edit2Rapporteer  
bedankt voor het advies prokiter. ik heb alles op een rocker tafel verlijmt ik heb een rocker van 3cm ingesteld en had na het verlijmen geen springback. dus het verlijmen zit wel goed ik ga deze week lamineren met aan de onderkant twee keer 160gr keper en aan de bovenkant ga ik twee stukken elkaar laten overlappen zodat ik op de tips maar 1 laag heb.
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 03, 2009, 00:54:02
edit2Rapporteer  
Hallo thor...

Ik heb zelf ook een board gemaakt van 3 *4mm ocume maar dan de hout laten verspringen. Dat gelamineerd met beide kanten 160gram keper maar dat gaf bij mij iets te veel flex..Nu heb ik 6*4*4 triplex en wederom 160 boven en onder en dat voelt perfect. Heb ook een board met 220 boven én onder gemaakt maar die was te stijf..Na varen in choppy water last van knieen ed..
Wicher

Antwoord #4 Mei 05, 2009, 18:47:49
edit2Rapporteer  
bedankt voor het advies
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.