Ik ga bezig om een board a-la
http://www.woodsurfboardplans.com/CustomersBoards.html te bouwen!!
Voorbeelden:
Zo''n board is hol van binnen:
Ik wilde testen of de 2 houtsoorten die ik zeer ruim op voorraad heb( mn vader heeft een sauna gebouwd enkele jaren geleden en had Abachi genoeg om voor 2 sauna's bankjes te maken, en ook nog 30planken wester red Cedar over.
Hier mijn testje, 3latjes red cedar en 2 latjes abachi:
Je ziet op de foto dus de latjes, met 3 verschillende glasvezel layouts.
Allereerst een 400-500grams(weet niet hoeveel, test sample van mn oom geleend) uniaxiaal weefsel. Daar zit in één richting een erg grof draad in, dus valt af(en te zwaar)
Dan is er nog een stukje met ca. 160-200grams keperweefsel(geloof ik)en nog een stukje met 2x de 160-200grams keperweefsel. Ik ga, gezien de holledoos constructie denk ik voor de volgende layup:
doorzichtige DD-lak voor UV bescherming
160grams keper
160grams keper
het houten latdek, van red cedar-abachi en misschien balse(als er niet te duur aan te komen is)
160grams keper
160grams keper
doorzichtige DD-lak voor UV bescherming
Het lijkt me dat het dek en bodem daardoor meer dan sterk genoeg zijn. Misschien zelfs wel te zwaar gelamineerd?
Verder zit ik nog ff hoe ik de rail ga doen, ik wil eigenlijk ook een houten rail.
Beoogde grootte is 135*50
Jammer genoeg is het me wat te gelig, dus ik den kern over na om volledig transparante epoxy te gaan kopen.
Ik denk dat het gigantisch moeilijk wordt, maar hopelijk wel de moeite waard.
De bedoeling is om een nobile-achtig skimboard te maken. er komen 4 kleine vinnetjes onder(ook zelf maken) en geen EVA-schuimen dek(wi lde houtlook benadrukken)
Verder denk ik er overna om ter nagedachtenis van mn vader er een oude olijfboom logo in te branden met een waterstof brander die ik hier heb(heel dun heet vlammetje)
De grip wil ik doen d.v.m sex wax, of vogelzand in de laatste tranpsarante lak-laag.