Stiksels Los kite

Retard

Berichten: 782
Mei 30, 2009, 21:27:22
edit2Rapporteer  
Is dit makkelijk te fixen ?? of moet dan de hele le open graag advies Wink

zou niet weten hoe het komt

De overlapping die uitsteekt



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 30, 2009, 22:09:22
edit2Rapporteer  
Dat is het puntje van het slijtpad wat los zit toch?
Bovenop waar de strut overgaat in de LE?

Dat had ik oo bij mijn 7m2, al na de eerste sessie.
Is niets ernstig. Heel eenvoudig zelf te maken als je zeker wilt zijn dat je je kite niet een aantal dagen kwijt bent. Met een naald en kitegaren zo gefikt. Uiteraard oppassen dat je niet door de bladder heen steekt. Die kun je heel eenvoudig weghalen daar door vanuit de buitenkant die naar een kant te trekken. Ik was in totaal een half uurtje bezig.

Uiteraard kun je de kite terugbrengen/sturen voor garantie als je niet zeker van je zaakt bent

Inmiddels al ruim 10 sessies verder (waaronder een aantal 35kn+) en totaal geen problemen.


Het wordt veroorzaakt door de stuur en bridle lijnen die erachter kunnen blijven haken na een fikse crash, of gewoon op het strand bij het starten.
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #2 Mei 30, 2009, 22:36:22
edit2Rapporteer  
@ Michiel Bandit-Dos

Wat voor garen gebruik je precies voor zo een herstellingen?
Retard

Berichten: 782
Antwoord #3 Mei 30, 2009, 22:37:25
edit2Rapporteer  
thx voor de reactie, waag me er zelf niet aan straks ben ik volledig me garantie kwijt . Duidelijke reactie TOP hier heb ik wat aan Wink
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #4 Mei 30, 2009, 22:42:09
edit2Rapporteer  
thx voor de reactie, waag me er zelf niet aan straks ben ik volledig me garantie kwijt . Duidelijke reactie TOP hier heb ik wat aan Wink


idd, als je de kite een tijdje kunt missen zou ik dat doen Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 30, 2009, 23:07:28
edit2Rapporteer  
@ Michiel Bandit-Dos

Wat voor garen gebruik je precies voor zo een herstellingen?

Bij Vlieger Op hebben ze kite garen, kost niet zoveel en is erg sterk.
Is bij elke winkel waar ze ook powerkites e.d. verkopen te krijgen.


thx voor de reactie, waag me er zelf niet aan straks ben ik volledig me garantie kwijt . Duidelijke reactie TOP hier heb ik wat aan Wink


idd, als je de kite een tijdje kunt missen zou ik dat doen Wink

Idd. zou je bij toekomstige garantie claims problemen kunnen krijgen. Bij mij waren het 5 haaltjes die ik door dezelfde gaten weer heb vastgemaakt. Zijn het er veel meer dan lekker wegbrengen en hopen dat kiterepair (daar brengt F-one ze heen, officieel repair centrum) snel je kite kan maken.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #6 Mei 30, 2009, 23:11:51
edit2Rapporteer  
Ik ga maandag eerst gewoon kiten en dan breng ik hem er na weg Grin hopelijk is hij binnen een week klaar me moeder werkt toch in de buurt dus haalt ze hem dan op Wink

Wel bedankt voor de zinvolle reacties ! !
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Mei 30, 2009, 23:14:16
edit2Rapporteer  
Ik ga maandag eerst gewoon kiten en dan breng ik hem er na weg Grin hopelijk is hij binnen een week klaar me moeder werkt toch in de buurt dus haalt ze hem dan op Wink

Wel bedankt voor de zinvolle reacties ! !

Let ff op dat er geen lijn bij het oplaten om die flap komt te zitten. Voorkomt erger. Ik heb er ook een aantal sessies mee door gevaren. Alleen die bescherming zit ermee vast. Zou ie er helemaal afvallen, dan heeft dat geen invloed op de sterkte van de constructie ThumpsUp
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #8 Mei 31, 2009, 08:00:31
edit2Rapporteer  

Had dit ook bij mijn dos 8m
Ben mijn kite 4weken kwijt geweest bij kiterepair.
Dus ga het nu eens zelf proberen
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #9 Mei 31, 2009, 10:03:47
edit2Rapporteer  
Mmmm beetje slordig van F-one.
Ik wil niet zeggen dat F-one slechte kites maakt integendeel maar ik hoor toch veel klachtjes wat betreft kwaliteit.
Kan ook zo zijn omdat ze uber veel verkocht worden.
Hoe vaart de F-one in verglijking tot de kahoona?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 31, 2009, 10:11:16
edit2Rapporteer  
Mmmm beetje slordig van F-one.
Ik wil niet zeggen dat F-one slechte kites maakt integendeel maar ik hoor toch veel klachtjes wat betreft kwaliteit.
Kan ook zo zijn omdat ze uber veel verkocht worden.
Hoe vaart de F-one in verglijking tot de kahoona?

Zover ik kan nagaan zijn de enige problemen bij de Banditdos:

1. die stiksels van de slijtpads op de laatste (kleinste) struts
2. slecht gestikte sleaves op de lijnen
3. brekende centrale lijn

Nummer 2 en 3 hoor je gelukkig niet vaak, 1 wel.

En het is geen kwaliteitsprobleem, maar een ontwerpfout naar mijn idee. De lijnen blijven er achter steken, waardoor er zoveel kracht op de pad komt dat hij wel los moet gaan. Ik hoop dat de BanditTres pads heeft waar de lijn niet achter kan blijven steken. Bijvoorbeeld omdat ze helemaal doorlopen over de LE.


Voor de rest is de kwaliteit van de vlieger echt top. Heb de Uno die er kwa afwerking iets minder uitzag (maar ook mijn beoordeling is subjectief daarin) ook ruim 60 sessies gevaren, en zag er nog puik uit na een heel seizoen. Daar ben ik niet bang voor.

Persoonlijk mogen er voor mij wel sterkere (dikkere) lijnen geleverd worden, maar dat is mijn kritiek op zoveel merken die dezelfde lijnen nog steeds leveren.


Heb de Kahoona zelf nog niet gevaren, maar wat ik van testriders heb gehoord die ook de Dos getest hebben: net zo smooth, maar redt het niet kwa low-end alsook is de kite veel minder aggresief bij loopen e.d.. Logisch, want de kite is voor beginners en freeriders in de markt gezet.
Wel een fijne kite om mee te varen en tricks te leren. En voor het geld...

Ik hoop binnenkort de Kahoona en de Evo2 te kunnen testen. Ook gaat mijn interesse uit naar de RPM en de Spleene Q
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #11 Mei 31, 2009, 10:16:18
edit2Rapporteer  
Heb gisteren me weer een nieuwe dos gekocht en zie dat ze een oplossing hebben aangebracht voor het loslaten van de bescherming op de le
Nu kan de lijn er niet meer achter blijven hangen of los schuren

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 31, 2009, 10:21:41
edit2Rapporteer  
Tja, ze weten het zelf dus ook Wink

Welke maat is het Diesel007?


En reken maar als je je kite via F-one laat maken, je dergelijke pads er nu ook op krijgt. Dat is altijd wel goed geregeld

Hier een foto van mijn pad voor mijn reparatie
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #13 Mei 31, 2009, 13:04:59
edit2Rapporteer  
Ik heb de Kahoona vorige week op de brouwersdam getest.
Ik was vol verwachting(het was de eerste keer met een delta)maar ik was zwaar teleurgesteld over de kite.
Vond het echt een logge sleurbak en voelde zwaar aan.
Mischien omdat het een totaal andere kite is dan wat ik nu vaar maar ik denk dat ik delta kites nooit echt lekker ga vinden.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #14 Mei 31, 2009, 15:01:25
edit2Rapporteer  
4 weken dat meen je toch niet ! dan is hij nog niet eens klaar voor de vkantie :S voor ik weg ga dan
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Mei 31, 2009, 15:17:03
edit2Rapporteer  
he masterkwaker met welke naish kites vaar jij nu dan heb zelf  sinds kort een bandit dos maar vind de bardruk in vergelijking met me boxer sle wel erg hoog vind het wel lekker om af en toe een beetje wat minderbar druk te hebben .
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Mei 31, 2009, 15:27:46
edit2Rapporteer  
4 weken dat meen je toch niet ! dan is hij nog niet eens klaar voor de vkantie :S voor ik weg ga dan

Ik zou zeggen neem contact op met F-one. Mischien dat ze kunnen vertellen hoe lang het duurt. Of desnoods vragen of je het zelf via het kiterepair centrum mag regelen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Juni 01, 2009, 12:33:42
edit2Rapporteer  
he masterkwaker met welke naish kites vaar jij nu dan heb zelf  sinds kort een bandit dos maar vind de bardruk in vergelijking met me boxer sle wel erg hoog vind het wel lekker om af en toe een beetje wat minderbar druk te hebben .

Al geprobeerd iets minder hard aan de bar te trekken? Veel mensen gaan aan de bar hangen bij de Bandit, waardoor je hem iets te ver aantrekt. De kite stalt bijna niet, dus een ongeoefende kiter heeft dat niet in de gaten. Hierdoor vaar je nog steeds lekker door, echter hoogte lopen gaat minder goed en de bardruk neemt erg toe.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #18 Juni 01, 2009, 12:43:26
edit2Rapporteer  
Toch kan het kloppen dat hij een hoge bardruk levert. Dit omdat de persoon dit vergelijkt met een bow. De bandit is Delta en heeft van nature meer bardruk en power in zich. Je kan wel het 1 en ander afstellen zodat je minder druk hebt dus mischien is dat een idee.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Juni 01, 2009, 14:59:10
edit2Rapporteer  
Niet alle delta's hebben veel bardruk (Kahoona bijvoorbeeld, of de Rabbit)
Het bargevoel komt dicht in de buurt van een Rhino05 bijvoorbeeld. Veel Bow's/sle's hebben een beduidend lagere bardruk, en nog lagere stuurdruk. Dit geeft een heel ander vaargevoel, wat lastig in te schatten is met niet zoveel kite ervaring.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #20 Juni 01, 2009, 21:08:20
edit2Rapporteer  
Ik vaar met de nieuwe cults.
Vind de kahoona erg gepowered aanvoelen en vond de bardruk best aan de hoge kant,maar dat komt omdat de sigma's wel een erg lage bardruk hebben.
Toch vind ik dat erg relaxed,ik voel wel precies waar de kite is en met harde wind is dat toch wel lekker.
Ik denk dat een delta je al gauw het gevoel geeft dat je overpowered staat terwijl je dat niet bent,vandaar dat ik ze log en zwaar aan vind voelen.

Retard

Berichten: 782
Antwoord #21 Juni 01, 2009, 21:25:37
edit2Rapporteer  
->Binnen 5 dagen KLAAR-> Garantie !! TOP
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #22 Juni 02, 2009, 08:41:55
edit2Rapporteer  
Perfect om te horen, en slotje dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.