Jorrit,
Zie bij snowboarden een bepaalde "stance" setting. Heeft te maken met je lengte. Bij vrouwen zie je dan ook vaak verschil bij inserts.
Ik vaar vaak "wide" omdat ik natuurlijk stukje langer ben dan jouw. Staat iets relaxder/natuurlijker. Maar meer "pop" haal ik (persoonlijk) er niet uit..
Bij snowboarden heeft het ook te maken of je freestyle of freeride doet.. Veel Freestyle = duckstand (wat wil zeggen dat je voeten naar buiten toe staan)
Freeride = 1 voet op 0 graden of mogelijk 15 graden naar binnen, en de andere (die voor staat als je een bepaalde kant op gaat) op 30 graden meestal.
Bij Kiten is dit iets anders, je lengte heeft er inderdaad veel mee te maken.
Hoe groter je bent, hoe verder je de pads uit elkaar "moet" zetten.
Freeride & freestyle heeft bij Kiten geen effect. Wel is het dat als je je voeten verder naar buiten zetten op je plank, dan krijg je meer kracht op je knieën en dat is er ook slechter voor. Ook als je valt natuurlijk heb je een grotere kans om je knieën te blesseren. voordeel is dat je beter beide richtingen zal kunnen varen.
Als je land met wide stance, staat je lichaamsgewicht verspreid over een groter oppervlak waardoor je beter overeind blijft, en dus is het makkelijker te landen.