interessant voor de regio Zeeland

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 15, 2009, 17:25:20
edit2Rapporteer  
Kwam net via via DIT bericht tegen. Een verbazingwekkend goed artikel geschreven door iemand die er duidelijk werk van gemaakt heeft. Het geeft een goed beeld van het werk van de NKV mensen ter plekke!
Complimenten! Die zijn daar goed bezig  ThumpsUp  ThumpsUp  ThumpsUp
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #1 Juni 15, 2009, 17:34:16
edit2Rapporteer  
Heel goed artikel idd, huiswerk goed gedaan. Hopelijk heeft het wat zin, want het lijkt erop dat de medewerking van de 'groenen' niet echt top te noemen is. Succes Zeelanders!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Juni 15, 2009, 20:17:10
edit2Rapporteer  
Prima artikel.

Ik ben zelf lid van Natuurmonumenten, Greenpeace en WNF, maar we moeten op deze wereld natuurlijkook nog kunen "leven" (lees: recreëren).

Natuurorganisaties hebben langzaam maar zeker een machtspositie verworven en dat leidt, zoals we dat ook bij politici, bankdirecteuren en bestuurders kunnen zien tot arrogantie en puur behartiging van eigen belangen ...... ThumpDown ThumpDown

Toppie voor NKV (en nou niet arrogant worden Grin)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juni 15, 2009, 20:43:19
edit2Rapporteer  
artikel kan wel een beetje alinea's gebruiken, jezus zeg, wat een LAP text.
Sake
Gast
Antwoord #4 Juni 15, 2009, 21:46:41
edit2Rapporteer  
Inderdaad goed bezig, maar er moet voor ons Zeeuwen nog veel geregeld worden. Zoveel water en dan zo weinig kitesurfspots.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Juni 17, 2009, 08:04:53
edit2Rapporteer  
Voor ons zeeuwen is NKV druk bezig met kitesurfspots. Het probleem is enkel dat de meeste spots vrij dicht bij de vaargeul van de wester/ooster schelde komen.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #6 Juni 17, 2009, 10:33:21
edit2Rapporteer  
Prima artikel  alleen waarom zouden wij als kiters niet in ondiep(er) mogen varen. Persoonlijk haat ik diep water, wil als er wat gebeurd materiaal pech of zo iets gewoon terug kunnen lopen.

Jammer je komt als kitesurfer in de problemen verzuip maar, is dat de houding vanuit de groenen. Telt een mensenleven minder dat dat van een vogel?

Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #7 Juni 17, 2009, 12:36:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Prima artikel  alleen waarom zouden wij als kiters niet in ondiep(er) mogen varen. Persoonlijk haat ik diep water, wil als er wat gebeurd materiaal pech of zo iets gewoon terug kunnen lopen.

Jammer je komt als kitesurfer in de problemen verzuip maar, is dat de houding vanuit de groenen. Telt een mensenleven minder dat dat van een vogel?

Zoals in het artikel staat: aangezien dat de plekken zijn waar vooral de vogels rusten en foerageren

Een middenweg moet van twee kanten komen, dus ook van ons. Met jou houding werk je dat alleen maar tegen.

En als je serieus bang bent dat je zal verzuipen, ga dan gewoon kiten met een drijfvest om, die van mystic zijn best stoer Grin
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #8 Juni 17, 2009, 15:36:07
edit2Rapporteer  
Hoezo werkt mijn houding tegen?

geef alleen aan dat ik persoonlijk niet van diep water hou.

En een drijfvest is leuk om mee te dobberen maar als een kite aan het loopen slaat trekt deze je echt wel onder water. vest of geen vest. maar daar gaat de discussie niet over.

Het is leven en laten leven waarbij ik alleen wil aangeven dat ook kiters gebaat
kunnen zijn bij wat ondieper water bijvoorbeeld om lesen te kunnen geven cq volgen.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Juni 17, 2009, 15:42:28
edit2Rapporteer  
Ondiep water is enkel goed voor beginners voor gevorderden kan dit dan weer reuze gevaarlijk zijn. Dus er is niks op tegen om de ondiepe stukken te houden voor volgels en te kiten op de diepere stukken. Zoalng er dan nog een aantal mooie plaatsen om te lessen overblijven lijkt me dat een goede oplossing. Er zijn veel van de huidige kitespots die in diep water zitten. Spots zoals oostvoorne zullen dan deels verdwijnen jammer genoeg maar het is niet anders.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.