goede kitesurf school

heinz1979

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 30, 2009, 13:39:21
edit2Rapporteer  
Zelf woonachtig in de omgeving Apeldoorn.
En ben op zoek naar een goede kitesurf school.
Zijn er mensen met ervaringen van de school op strand horst?

Alvast, Bedankt.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #1 Juni 30, 2009, 13:54:23
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/links
Allemaal op een rijtje!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Juni 30, 2009, 14:46:24
edit2Rapporteer  
nederland kite is voor jou wel een handige school kwa locatie.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Juni 30, 2009, 14:57:16
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/scholen
Een iets uitgebreidere lijst met scholen Wink
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #4 Juni 30, 2009, 15:13:23
edit2Rapporteer  
OFFTOPIC:

Kunnen de moderators geen functie krijgen dat ze een topic gewoon in zijn geheel kunnen verwijderen?

Dan blijft het een beetje netjes op het forum Grin en hebben we geen topics over een vet goeie sites voor goedkope boardshorts (reklame), topics van mensen die te lui zijn even zelf iets op te zoeken etc etc,,,

Irriteer me daar bijzonder aan namelijk
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #5 Juni 30, 2009, 15:18:59
edit2Rapporteer  
Mods kunnen dat al, maar soms is het lastig te bepalen of iets echt overbodig is.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #6 Juni 30, 2009, 15:23:25
edit2Rapporteer  
Dacht ik al wel, bepaalde onderwerpen moeten er natuurlijk direct vanaf gehaald kunnen worden (racisme bv)

Misschien moet ik me ook eens aanmelden als moderator Grin


Er was geen wind er is geen wind en het ziet er niet naar uit dat er snel wind zal komen en ik heb het warm dus ik zit te klagen... sorry.
heinz1979

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #7 Juni 30, 2009, 15:26:21
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de lijst, maar ik ben meer op zoek naar wat een goede school is. Dus zijn er ervaringen met bijvoorbeeld de school op strand Horst.
Of staat deze bekend als goed of slecht want daar kan ik niks over terugvinden.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Juni 30, 2009, 15:43:33
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn lessen bij Roha op Vrouwenpolder en in St Cypriene (Z-Frankrijk) gehad.

De methode in St. Cypiene was als volgt: met een Zodiac motorboot een end de zee op. Vervolgens de zee inspringen en de kite wordt vanaf de boot gelaunched.
Rendement? Hoge kosten (60 euro/uur) en niets geleerd. Echt de trial-and error methode. ThumpDown

Bij Roha in Vrouwenpolder worden alle stappen systematisch doorlopen. Powerkiten op land - bodydraggen - waterstart - enz.
Rendement? Alles komt systematisch aan bod. ThumpsUp

Conclusie: een goede kiteschool laat alle technische- en veiligheidsaspecten methodisch aan bod komen. Daarna is het een kwestie van veel oefenen en genieten ..... Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Juni 30, 2009, 15:44:23
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn lessen bij Roha op Vrouwenpolder en in St Cypriene (Z-Frankrijk) gehad.

De methode in St. Cypiene was als volgt: met een Zodiac motorboot een end de zee op. Vervolgens de zee inspringen en de kite wordt vanaf de boot gelaunched.
Rendement? Hoge kosten (60 euro/uur) en niets geleerd. Echt de trial-and error methode. ThumpDown

Bij Roha in Vrouwenpolder worden alle stappen systematisch doorlopen. Powerkiten op land - bodydraggen - waterstart - enz.
Rendement? Alles komt systematisch aan bod. ThumpsUp

Conclusie: een goede kiteschool laat alle technische- en veiligheidsaspecten methodisch aan bod komen. Daarna is het een kwestie van veel oefenen en genieten ..... Grin

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 Juni 30, 2009, 16:18:32
edit2Rapporteer  
Heinz,
de meningen over goede en slechte scholen zijn nogal verdeeld. Neem daarbij het feit dat je geen enkele controle hebt wie er wat post in dit topic. Iemand die bijvoorbeeld een hele slechte les gehad heeft heeft meestal onvoldoende kennis in huis om te beoordelen dat deze les echt slecht is geweest.
Knal er eens een zoekopdracht tegenaan. Als je enthousiast genoeg bent kun je op de diverse kitesurf sites enorme bakken met informatie vinden.
Neem dit topic door en lees deze ook eens door. Om te voorkomen dat iedereen zijn/haar beste school gaat lopen spammen nu maar ff een slotje dan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.