beginner zoekt tips en ervaringen voor kitesurf vakantie

RobinGrave

Berichten: 56
Juni 13, 2009, 17:37:42
edit2Rapporteer  
hey,

Ik heb nog nooit gekiteboard, af en toe ga ik nog wel eens windsurfen. Deze zomer wil ik dus graag gaan kitesurfen. Ik ben zelf meer een persoon die zichzelf liever dingen aanleert, maar ik heb van veel mensen gehoord dat het voor me eigen veiligheid beter is om echt lessen te nemen.

Mijn plan:
-begin vakantie goedkope amateur kite kopen om beetje het gevoel van de windkracht op te pakken.
-Kabelwakeboarden in Best
-halverwege de zomervakantie kitesurflessen nemen (materiaal huren)
-derna met de camper touren en hopelijk ook kitesurfen

Nu wil ik graag tips en ervaringen over hoe jullie het aangepakt hebben.
Ik ben vooral opzoek naar links van goede kitesurf scholen.

Bestaan er ook kitesurfcamps?

Mij maakt het niet heel veel uit of de lessen in nederland of buitenland plaatsvinden,
Ik wil gewoon zelfstandig het water op en af kunnen.















El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #1 Juni 13, 2009, 17:41:43
edit2Rapporteer  
NEE, andersom.

1. LES NEMEN (minimaal 1 dag)
2. Misschien nog een dag les nemen
3. Bedenken of je het leuk vind en er meer mee wil gaan doen
4. Sparen voor goed materiaal, en met goed bedoel ik veilig voor beginners
5. Goede beginners spullen gaan kopen
6. Dan pas zelf op het water gaan oefenen wat je met lessen hebt geleerd

Ga je het eerst zelf doen en daarna pas lessen, dan ben je gevaarlijk bezig voor jezelf en voor andere kiters om je heen. Geloof me die windkracht is er wel en is geen speeltje om uit te zoeken hoe dat voelt zonder dat je weet hoe of wat.

Ik denk dat je punt 1 nog vaak gaat horen hier, dus nog éénmaal

LES NEMEN
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #2 Juni 13, 2009, 17:52:13
edit2Rapporteer  
Volgensmij bedoeld hij met een amateur kite een gewone vlieger... Dat is opzich wel een goed plan, scheelt je ook weer tijdens het lessen aan tijd.

Nog beter zelfs een kleine trainer-kite, maar dat is een beetje duur als je die daarna toch niet meer gebruikt.

Beetje vlieger ervaring is nooit weg.. maar wel les nemen voor je met je eigen spul het water op gaat!

Ook een tip, bezuinig niet op je materiaal; ookal is het je eerste setje het scheelt enorm in je leercurve als je goed materiaal pakt!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #3 Juni 13, 2009, 18:10:55
edit2Rapporteer  
Ok als hij het zo bedoeld is het een ander verhaal, vlieger ervaring is zeker handig.

Maar als hij bedoeld om een kitesurf kite te kopen en zelf beetje te oefenen is het natuurlijk een dikke vette NO GO.

Verder mag het duidelijk zijn, lessen voor je zelfstandig op het water gaat klooien
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Juni 13, 2009, 18:29:37
edit2Rapporteer  
Zoals eerder gezegd eerst lessen (1 les is voldoende). Vervolgens een investering doen naar een goede bow/sle/delta kite van niet ouder dan 2006. Daarmee kan je dan rustig wat zelfstandig bodydraggen en waterstarten. Al is het veiliger om altijd met 2 te zijn.

Het op vakantie gaan zal je nu nog geen goed gevoel geven. Spaar een kitevakantie uit tot je minimaal heen en weer kan met wat hoogte te lopen.
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #5 Juni 13, 2009, 22:24:00
edit2Rapporteer  
hey, bedankt voor de reacties..

in mijn plan ben ik ook van plan eerst heen en weer te kunnen zonder mezelf in gevaar te brengen. In heb deze topic voornamelijk op gestart om links naar leuke kitesurf scholen. Als ik het in google tik dan krijg ik natuurlijk meteen de duurste scholen.
Teminste het is vaak zo dat site's betalen om juist bovenaan bij de google lijst te komen.

In mijn planning staat niet dat ik meteen het water op wil gaan?? Dus geen idee hoe jullie erbij komen. Ik heb wel gezegd dat ik graag dingen zelf uitprobeer, maar hierbij zeg ik ook meteen dat ik van velen gehoord heb dat je met lessen moet beginnen, enjah dat snap ik ook wel.. Bedoel.. koop je complete kiteset (1000euro?)  kans is klein dat je uberhaupt het water op kan.. maar stel het lukt wel.. en je bent tientallen meters van de kust af.. stort je kite neer.. tjah en wat dan? Maargoed waarschijnlijk kan het nog erger, geen idee.
Daarom wil ik eerst lessen nemen maar wel goed voorbereid zijn voordat ik aan deze dure lessen begin

Daarom  wil ik eerst een vlieger kopen (goedkoop ding 30-50) lekker achter in de tuin en op het strand vliegere. Het schiet namelijk niet op dat als ik kitelessen neem.. ik eerst 1 volle les weggooi (100 euro?) doordat ik met de kite aan het klungelen ben.. Dus dan lijkt mij het verstandiger om er al enig gevoel in te hebben. (natuurlijk verschilt zn vliegertje heel wat met de kitesurf kite)

Tussendoor wil ik ook lekker gaan kabelwakeboarden. DIt omdat het me wel grappig lijkt en omdat ik dan alvast kan wennen hoe dat is met zn plank op het water.

Als ik dan middels goed voorbereid ben. Dan begin ik met lessen

Dus iemand nog tips leuke kitesurf scholen?? kitesurf camps??






Dylann

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #6 Juni 13, 2009, 23:24:06
edit2Rapporteer  
leuke scholen like: natural high (brouwersdam) en Coraaltje (IJmuiden)

Ik kan je wel een tip geven, weet neit hoe oud je bent? maar ik ben zelf in 2007 mee geweest met vinea, Freestyle Bretagne, zeker een aanrader!
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #7 Juni 13, 2009, 23:48:56
edit2Rapporteer  
leuke scholen like: natural high (brouwersdam) en Coraaltje (IJmuiden)

Ik kan je wel een tip geven, weet neit hoe oud je bent? maar ik ben zelf in 2007 mee geweest met vinea, Freestyle Bretagne, zeker een aanrader!

Ik ben 20. Kzal even googlen.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #8 Juni 13, 2009, 23:52:35
edit2Rapporteer  
@guegueka : waar kom je vandaan? Dat is ook wat makkelijker met tips geven over kitescholen.

Je kunt ook eens kijken op de kitesurf startpagina hier kan je wel het een en ander vinden over scholen en shops etc etc
EnJoy

Berichten: 25
Antwoord #9 Juni 14, 2009, 00:14:58
edit2Rapporteer  
Hey Guegueka (waar komt die naam vandaan????)

Is idd lastig je te adviseren omdat ik niet weet waar je vandaan komt maar heb zelf in Thailand (wat fantastisch was maar beetje ver weg en nog geen wind op dit moment) Katwijk en Oostvoorne (kitesurfschool Best) gelest en die laatste heb ik echt super ervaren. Denk dat de prijzen normaal zijn maar de sfeer deed het hem echt voor mij. Leuke, gemotiveerde instructeurs die ervoor zorgen dat je zoiezo een leuke tijd hebt. Ze leren je het hele programma (incl broodnodige safety uiteraard) met lol en hebben indien mogelijk nog een grotere glimlach op hun gezicht als jij wanneer je je eerste meters maakt. Daarnaast ook goed advies over en hulp bij materiaal als je eenmaal klaar bent om er zelf voor te gaan en zijn ook altijd bereid om je na je lesperiode nog een handje verder te helpen.

Goed, denk dat ik maar is provisie moet gaan vragen ;-) iig goed dat je eerst gaat lessen en ben benieuwd hoe het je vergaat.
MCCollet

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #10 Juni 14, 2009, 09:04:24
edit2Rapporteer  
Hi, ik ben ook net begonnen en naast de goede en leerzame lessen van Kite Mobile in Workum heb ik ook veel gehad aan de dvd Kite Basics. Daar wordt de theorie ondersteund met beeld nog eens goed doorgenomen. En dat gaat ver...van opbouwen tot springen en diverse vormen van keren...erg leerzaam en verdomd leuk! Want je hebt direct een beeld van je potentiele groeipad als beginner.

Verder onderschrijf ik dat lessen en must is. Niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor je omgeving! Leer kiten maar eerst de regels van veiligheid!!!!

Cheers en tot kites!

Marc
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Juni 14, 2009, 09:56:03
edit2Rapporteer  
Mijn plan:
-begin vakantie goedkope amateur kite kopen om beetje het gevoel van de windkracht op te pakken.
-Kabelwakeboarden in Best
-halverwege de zomervakantie kitesurflessen nemen (materiaal huren)
-derna met de camper touren en hopelijk ook kitesurfen

Je gaf zelf aan dat je met een kite wou proberen. Niet hellemaal duidelijk wat jij met een amateurkite bedoelde. Maar je bedoelde dus een matrasje ofzo. Top idee en zeker doen.

Kabelbaan om te wakeboarden is fun maar naar mijn idee niet leerzaam voor een beginnende kiter. Het gevoel en de positie op je board is toch heel anders. Na 1 les is je uitgelegd wat de basistechnieken zijn en het windvenster en heb je wat gebodydraged. Daarna is het veilig om zelf te aan te modderen Wink
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #12 Juni 14, 2009, 12:20:32
edit2Rapporteer  
Ik woon zelf in Den Bosch. Kitesurfschool Best klinkt wel interessant.

De naam guegueka betekend helemaal niks. Vaak op fora gebruik ik deze naam.

en dvd met kite basics lijkt me inderdaad ook handig.

DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #13 Juni 17, 2009, 11:37:32
edit2Rapporteer  
Kabelbaan om te wakeboarden is fun maar naar mijn idee niet leerzaam voor een beginnende kiter. Het gevoel en de positie op je board is toch heel anders. Na 1 les is je uitgelegd wat de basistechnieken zijn en het windvenster en heb je wat gebodydraged. Daarna is het veilig om zelf te aan te modderen Wink

ben ik het niet helemaal mee eens, vooral ook omdat ie op een baan gaat. Als je dan start krijg je een ruk vd kabel (net als je zou krijgen met je kite) je leert starten met je gewicht vol op je achterste voet.. en daarnaast moet je je heupen goed vooruit houden.. ik merk zelf dat mensen die dat hebben gedaan er baat bij hebben..  daarentegen is de gewichtsverdeling tijdens het wakeboarden veel meer 50-50 ipv gewicht op achterste voet.. dus let daar op..

ik heb zelf ook veel met een kleine kite geoefend op het strand.. heeft mij toen der tijd veel geholpen..
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #14 Juli 11, 2009, 11:40:13
edit2Rapporteer  
hey,

gister een eergister heb ik 2 kitesurflessen genomen. Bij kitesurfschool.nl
van harry vogelezang.

Ik was eigenlijk van plan om een 3daagse cursus te nemen, maar na dag 2 kon ik al redelijk zelfstandig op en neer en vond dus de 3de les een beetje overbodig.

Nu wil ik dus zo snel mogelijk een kitesurfset kopen. De instructeur rade mij aan om gewoon alles niet te kopen ivm de verbetering vd technologie vd kites enzo.

Is het voor mij als beginner verstandig om meteen spullen uit 2009 te kopen?
Of kan het geen kwaad als ik gewoon n leuk setje op marktplaats koop?
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #15 Juli 11, 2009, 11:50:42
edit2Rapporteer  
Materiaal niet ouder dan 2007 en bij voorkeur een BOW/SLE/SIGMA kite geen C-SHAPE.

Kun je dan ook prima tweedehands kopen, het eerste jaar ga je die kite toch wel een fiks aantal keren op het water parkeren, zonde om daar splinternieuw materiaal voor te gebruiken.

Dan kun je volgend jaar als je wat meer ervaring hebt ook een betere keuze maken voor nieuw materiaal.

Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #16 Juli 11, 2009, 17:48:21
edit2Rapporteer  
en je moet n niet al te klein of te groot boardje nemen.. gemiddeld is een boardje van 135 bij 40 voldoende
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.