Schellinkhout gedrag op / aan / bij het water

kitepied

Berichten: 16
Juli 16, 2009, 10:33:03
edit2Rapporteer  
Het zal wel weer de tigste keer zijn dat iemand begint over zijn ongenoegen te uiten omtrent het (kite)gedrag  van medekiters. Toch moet ik dit hier even kwijt.
Top dag gister (woensdag 15 juli) in Schellinkhout. Aanvankelijk was het aan/uit met de wind en eigenlijk net niet lekker. Later in de middag helemaal top!! Wat springt die Sebastiaan Valentijn toch schandalig  schandalig hoog, respect hoor!!!!!!!!! En maar roteren...

Maar ik wil het hebben over eerder op de dag toen het kiten net wel/net niet kon. Veel beginners, erg veel beginners. Allemaal geen probleem natuurlijk, iedereen heeft het moeten leren... Mensen die aan het lessen zijn helemaal achterin, ver van de kant, helemaal goed. Mensen die net een beetje kunnen varen maar geen hoogte kunnen lopen wat dichter bij de kant, ging ook allemaal oke. En dan de kiters met meer ervaring en over 1 kiter met een gele north kite wil ik het hebben. Prachtige frontloops met een grab deed hij, niks mis mee, deed ie best mooi. Maar iedereen moest het natuurlijk wel zien. Kiter naast hem of voor hem, kon hem geen reed schelen. Kiters die van de kant weg willen varen en voorrang hebben op inkomende kiters, nooit van gehoord vermoed ik. Op de kant constateerde ik dit al.. Tsja, en toen wou ik uitvaren, ja hoor mister frontloop kwam er aan, natuurlijk gewoon doorvarend. Het scheelde zeer weinig of onze kites kuste elkaar. Voor mij in feite geen enkel probleem, heb 7 jaar ervaring en ik weet wel te dealen in dat soort situaties. Maar er zijn in Schellinkhout zoveel mensen die het nog aan het leren zijn. Nu ging het allemaal nog goed, de kans dat het echter de volgende keer fout gaat is groot, moet gewoon een keer fout gaan, kan niet anders. Ik vroeg waar hij mee bezig was, als reactie kreeg ik dezelfde vraag als wedervraag. Ik heb hem op de kant niet meer gezien anders had ik hem kunnen uitleggen dat we op het water  regels hebben, het zijn er eigenlijk niet veel, maar toch we hebben regels. Ik denk dat het belangrijk is dat we elkaar durven aan te spreken. Gebeurd in mijn ogen te weinig.

Ik weet in ieder geval wel weer waarom ik 9 van de 10 keer naar zee ga.

Have fun

Richard
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Juli 16, 2009, 10:40:27
edit2Rapporteer  
Ja jammer genoeg krijgt de sport dit steeds meer. Tegenwoordig komen er steeds meer showmensen die moeten laten zien dat ze iets kunnen. Zo was er gisteren in Borssele ook 1 met een rode slingshot die zich beter voelde als de rest. Draaien zonder om te kijken en zijn arsenaal aan tricks uitvoeren tussen de rest van de kiters.

We kunnen hier helaas niks tegen doen dan aan spreken, desnoods met meerdere mensen. De echte locals hadden het er allemaal over dus aanspreken was geen probleem.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #2 Juli 16, 2009, 11:39:31
edit2Rapporteer  
Was ook belachelijk hoe hij bezig was ook omdat er kinderen speelden op het strandje, volgens mij was het een Vegas ipv een Evo.

Hoe goed je ook bent dit is gewoon gevaarlijk , kan altijd onverwachts iets gebeuren en dat moet je in je achterhoofd houden.
PanamaJack

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Juli 16, 2009, 14:35:24
edit2Rapporteer  
Aan zee hetzelfde probleem. Afgelopen zondag stond ik op IJmuiden les te geven en er had ook daar iemand (groene SS Fuel) besloten dat het een goed idee was zijn kite op 1 meter langs de les kite te sturen. En dat meerde malen. Deze meneer kon goed kiten, daar valt niets van te zeggen. Maar is het nou zo moeilijk te begrijpen dat lessers onvoorspelbaar zijn??
bredo

Berichten: 593
Antwoord #4 Juli 18, 2009, 07:58:04
edit2Rapporteer  
groene ss fuel...ruben lenten?
Joos*

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 Juli 19, 2009, 00:08:23
edit2Rapporteer  
Bijna iedereen moet ook net in dat kommetje varen, vooral als ze goed zijn, tricks moeten natuurlijk door iedereen bewonderd worden aan de kant.  Roll Eyes
Dat maakt opzich niet uit, maar vaar anderen dan niet zo in de weg..
Zelf ben ik een beginner, dus probeer altijd zo snel mogelijk voorbij zulke types naar achter te lopen.  Tongue
Bianca

Berichten: 5
Antwoord #6 Juli 19, 2009, 00:27:24
edit2Rapporteer  
Ik ben ook een beginner en ik probeer zelf ook altijd zover mogelijk naar achter te lopen en daar wat te klooien. Probeer wel ook zelf goed op te letten, maar de mensen die het goed kunnen gaan altijd al van richting veranderen ThumpsUp, maar ook als beginner moet je wel opletten! Aan ongelukken heeft niemand wat!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.