kite -wakeboard voor kiten?

kitehanso

Juni 26, 2009, 18:18:38
edit2Rapporteer  
Weet iemand of je met een wakeboard ook goed kunt kiten? Zie ze namelijk veel op ebay staan
 Joepie
[Pepper]

Antwoord #1 Juni 26, 2009, 18:25:16
edit2Rapporteer  
Kiten zal wel lukken maar goed kiten zal lastig worden.  Een traditioneel wakeboard heeft gewoon heel andere vaareigenschappen dan een kiteboard. Daar komt bij dat wakeboardbindingen over het algemeen vrij moeilijk aan te trekken zijn terwijl je in het water ligt.
kitehanso

Antwoord #2 Juni 26, 2009, 18:28:38
edit2Rapporteer  
he dank je wel....  ThumpsUp
Dude from the 60's

Antwoord #3 Juni 29, 2009, 22:40:49
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook zo een ding gekocht en wat brackenwood zegt is waar. Je kan met een wakeboard bv niet makkelijk hoogte lopen. Maar je kan de bindingen natuurlijk op een gewoon board zetten. Want die bindingen zitten wel lekker. Al zijn ze moeilijk aan te trekken. Maar alles went, behalve een vent.
Ik vind ze wel stoer staan die bindingen maar toegevoegde waarde hebben ze niet echt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 29, 2009, 22:45:06
edit2Rapporteer  
Kiteboards zijn niet allemaal geschikt voor bindingen. Vaak krijg je ze er wel op, maar de vaareigenschappen zijn gemaakt voor pads en straps. Immers die vette plates maken het board ter plaatse veel stugger.

Idd. zoals El Tonno zegt zijn die bindingen moeilijk aan te trekken met een kite aan je harnas (op een Peter Lynn Arc na dan)
Heb in 2003 gevaren met een PL Arc + F-one kitewakeboard (speciaal ontworpen voor ook met bindings te varen) omdat ik gewoon harder wilde kanten in overpowerde situaties, en je klapperde er niet mee uit je voetbanden door chop Grin

Die tijd is echter achterhaald. Ik zou zeggen alleen voor sliders e.d. zijn die dingen leuk, voor het overige teveel moeite. Maarja, is ook persoonlijk voorkeur.
DHSKite

Antwoord #5 Juli 28, 2009, 16:51:13
edit2Rapporteer  
lijkt mij echt vet om een keer te proberen, en zodat ik mn kiteboard ook gewoon bij wakeboarden kan gebruiken en lekker hard kan edgen.. maar vraag mij af waar je zoiets kan testen..
drifter

Antwoord #6 Juli 28, 2009, 17:34:02
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar de Cabrinha Custom. Het board van Andre Phillip.
Wakestyle board,  geschikt voor boots. Dit kiteboard komt het meest overeen met een echt wakeboard. Gezien de ronde outline en de vele rocker. Dat is wat je wilt in een wakeboard.
Vaart perfect achter een kite, zal ook heel leuk varen als wakeboard.

Ik heb een 2009 Cabrinha Custom 138*42cm te koop evt. Wil je profijt hebben van boots zul je groter board moeten varen dan normaal. 134+ lang en 40+ breed.

Met boots kun je een groter board controleren. Groter board is meer pop, is betere landingen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.