polyester spuiten

Psychotic

Berichten: 1723
Juli 06, 2009, 21:43:20
edit2Rapporteer  
Na een lange tijd niks meer gedaan te hebben ivm drukte heb ik een nieuw projectje op het oog. Geen kiteboard dit keer... (mijn oranje deur 'pino' vaart 3 jaar na dato nog steeds, en daar vaar ik zelfs liever op dan op m'n gekochte spleene rip 28, en m'n boardje met essen en redceder stripes hangt aan de muur, als kunstwerk... YeSS )

Nee, dit keer moet het een bootje worden. Een polyester boot wel te verstaan. Er zit waarschijnlijk een oude gelcoat oid op, dat is totaal verweerd en gaat eraf. (boot is bijna 30 jaar oud) Ik dacht zelf aan schuren, plamuren, schuren, plamuren, oh, had ik al gezegd dat ik van plan was te schuren? Daarna de boot in een aantal lagen witte DD lak zetten. Vervolgens de delen die een kleur krijgen lakken, en dan de hele boel polijsten.

Vragen:

-  Kan ik zomaar aan die gelcoat gaan schuren, of wordt dat een drama?
-  Kan ik ook epoxyplamuur aanbrengen? Dit werkt nl veel gladder dan polyesterplamuur
-  Kan ik eventuele scheuren opvullen met epoxy en een glasmatje of moet ik aan de polyesterhars?
-  DD, spuiten of rollen? En afwerken met een blanke laag of is enkel een aantal lagen kleur DD goed genoeg?
-  Hecht die DD eigenlijk wel op polyester?

Enfin, hoop vragen weer sinds lange tijd. Ik hoop dat iemand me kan helpen Smiley 
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #1 Juli 07, 2009, 08:17:56
edit2Rapporteer  
ik zou het bij polyester houden! gewoon alles polyester! weet je zeker dat het goed is!

heb wel een motor voor je liggen! 2.1L 180 pk met dubbele webers uit een kadett! ThumpsUp haha dan ga je hard hoor! komen wij wel wakeboarden  Joepie
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juli 07, 2009, 14:22:00
edit2Rapporteer  
JT, kan je een foto of een topic uit het verleden plaatsen over je essen/red cedar boardje? ben van plan op diemanier een skimboard te maken.
BVD!!!
twill

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #3 Juli 07, 2009, 17:25:51
edit2Rapporteer  
-  Kan ik zomaar aan die gelcoat gaan schuren, of wordt dat een drama?

Kan prima! ik zou een exentrische gebruiken, met afzuiging, lekker grof beginnen

-  Kan ik ook epoxyplamuur aanbrengen? Dit werkt nl veel gladder dan polyesterplamuur

Dat zou ik zowiezo doen, polyesterplamuur gaat na een tijd problemen geven.

-  Kan ik eventuele scheuren opvullen met epoxy en een glasmatje of moet ik aan de polyesterhars?

Ik gebruik altijd vinylester in combinatie met mat. hecht prima, en is goedkoper en makkelijker dan epoxy
Nieuwe polyesters kunnen problemen geven met hechting op ouder polyester.
Epoxy niet met mat gebruiken, daarvoor zou ik een biax of triax legsel gebruiken


-  DD, spuiten of rollen? En afwerken met een blanke laag of is enkel een aantal lagen kleur DD goed genoeg?

Wat jij wil. ik bewerk het toch altijd na om het perfect glad te krijgen., eventueel een HBcoating o.i.d. er onder als primer, en osmosebarriere

-  Hecht die DD eigenlijk wel op polyester?
prima, wel opschuren en ontvetten natuurlijk en dan heb je er 10-15 jaar geen omkijken naar Wink

JT, kan je een foto of een topic uit het verleden plaatsen over je essen/red cedar boardje? ben van plan op diemanier een skimboard te maken.
BVD!!!

voor waveskimmen of flatland skimmen?
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #4 Juli 07, 2009, 18:20:04
edit2Rapporteer  
Thnx voor de antwoorden Smiley Ik kom met de tips van twill een heel eind denk ik!

@ morres: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=16296.0 En ja, die layup overleeft een rider van 90 kilo moeiteloos...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juli 07, 2009, 21:22:40
edit2Rapporteer  
zonde om aan de muur te hangen, thx voor je antwoord!
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #6 Juli 21, 2009, 21:40:01
edit2Rapporteer  
En we hebben gekocht, hier de foto's! Opknappertje, was een koopje dus we gaan t meemaken. a.s. zaterdag ff lekker prutsen ermee. Ligt een V8 in op gas en heb een vaarbewijs, dus dat moet wel goed komen denk ik Wink
matta

Berichten: 195
Antwoord #7 Juli 22, 2009, 14:34:33
edit2Rapporteer  
Dat wordt heel vet wakeboarden als het niet waait vrees ik!   Joepie
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Juli 22, 2009, 18:10:43
edit2Rapporteer  
dat 'vrees' ik ook
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #9 Juli 22, 2009, 18:15:14
edit2Rapporteer  
 zekker weten
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.