nemesis of bandit

Dennisairtime

Augustus 04, 2009, 18:23:32
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan 2 nieuwe kites te kopen. Vaar nu met F-one Tribal 2 11M. Ik wil graag een kite die veel lift en hangtime heeft maar ook lekker unhooked vaard en kiteloopt.
Ik zat te denken aan de Best Nemesis 2009 en dan de 8 en de 10 meter. Maar omdat ik F-one gewend ben (alleen mijn kite heeft dus niet veel lift en hangtime) zat ik ook aan de Bandit dos te denken.
Wie kan mij wat tips geven hoe deze kiets varen?
Morres

Antwoord #1 Augustus 04, 2009, 18:45:50
edit2Rapporteer  
testen, kite zijn totaal verschillend :s
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 05, 2009, 10:32:06
edit2Rapporteer  
Mee eens

Uitgehaakt met een Delta/SLE/Bow is altijd een compromis, nooit zo lekker als een C-kite. Maar het kan zeker en met net zoveel lol.

Kwa lift en hangtime doen beide kites niet voor elkaar onder als ik op de slufter af en toe om mij heenkijk.

De 10 en 8m2 Dos zullen veel te veel overlappen. Vaar zelf de 10/7 combo, en dat is genoeg om 12-36kn te kunnen dekken (72kg, en gemiddelde windsnelheid). Heb ook de 12 en 9m2 gevaren.

De 10m2 is te loopen (op de 22m meegeleverde lijnenset beter als met 2m exensies eraan), maar geeft veel pull en moet goed getimed worden. De 7m2 loopt als een gek (niet zo vreemd voor zo'n maat) op beide lijnlengtes goed. Ook hiervan is de boost vrij hoog.

Verder alleen de Waroo09 gevaren. Schijnt kwa bargevoel net de Nem te zijn. Maar de laatste zou radicaler in performance moeten zijn.

Tevens ken ik de TribalII ook, en de Dos is echt een compleet ander vaargevoel! Hou hier dus rekening mee
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Augustus 06, 2009, 12:09:31
edit2Rapporteer  
Ik heb de nemsis 2009 een paar uurtjes mogen lenen van een maat.

Het is echt een heel lekkere kite, grote sweetspot, lekkere hang time, niet teveel bardruk.

Uithaken staat pas volgend seizoen op mijn programma vrees ik, eerst de frontroll en ingehaakte kiteloop. loser

De kite is al het hele seizoen in gebruik, redelijk wat gecrashed en nog in zeer goede staat!

De bar vond ik wel wat minder, de swivel werkt niet goed meer, en aan een kant was de stuurlijn en de powerlijn al eens afgeknapt.

Dat mag wel wat langer meegaan.

Maar probeer de nemsis zeker eens, ik vond het de leukste kite die ik dit jaar geprobeerd heb.

Tot mijn spijt nog geen delta kunnen varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.