GAASTRA 5de Lijn doorgesneden

dubblej

Geen avatar

Oktober 05, 2009, 13:10:08
edit2Rapporteer  
Mijn 5de lijn is afgelopen zondag doorgesneden door andere kitesurfer nadat hij er overheen vaarde met zijn board.
Mijn stuurlijnen zijn nog intact.

Kan ik deze lijn gewoon aan elkaar knopen of moet ik een nieuwe lijn bestellen.
En waar zou ik eventueel zo'n lijn kunnen bestellen.
Ik heb een Gaastra Max 2 10m² (2008) standaard bar.
Op die lijn zat een kaartje van 20 M.

En als ik het aan elkaar moet knopen, heeft iemand goeie suggestie voor een bepaalde knoop.

Gr.
Dubblej
Robert H.

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Oktober 05, 2009, 13:21:09
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet aan elkaar knopen, dacht dat de lijnen dan 50% van hun sterkte verliezen, tevens wordt je lijn korter ik zou gewoon lekker een nieuwe lijn bestellen.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #2 Oktober 05, 2009, 13:32:44
edit2Rapporteer  
Sorry, maar is het niet een beetje naief om te denken de lijnen aan elkaar te knopen????
Kitesurfen is geen padvinders hobby, daar ga je serieus mee om.
NOOIT geen risico nemen met dit soort dingen, direct andere kopen en er niet op bezuinigen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Oktober 05, 2009, 13:55:35
edit2Rapporteer  
kan wel met een knoopje als tijdelijke oplossing, je moet even een tussen stukje maken.
1. meet de originele lengte (breuk op elkaar leggen), en zet streepjes op de lijn onder en boven de breuk, op bijv. 50cm afstand (referentie maat).
2. maak lusjes aan de gebroken eindes, (dubbel slaan en halve steek, maak de lusjes ongeveer 8cm lang) trek de knopen keihard aan.
3. maak het tussen lijntje met op maat een 8-knoop aan iedere kant.
4. monteer het zaakje en meet de referentie maat na ter controle.
hou er rekening mee dat het nog wat rekt en zo, het kan zijn dat je kite anders vliegt als het te kort of the lang is.

Bestel intussen een originele lijn.
Idefixe

Antwoord #4 Oktober 05, 2009, 13:56:43
edit2Rapporteer  
Als je handig bent met lijnen e.d. kun je op het uiteinde een nieuwe sleeve zetten om vervolgens met een ander stuk lijn ( ook weer met een sleeve verbinding! ) de boel weer op orginele lengte te brengen.
Gebruik absoluut geen knopen ( hoe netjes en professioneel je ze ook kunt maken) Alleen verbindingen met een sleeve / pigtail zijn echt betrouwbaar.
Realiseer je ook dat bij gebruik van je safety je vlieger op de 5e lijn komt te hangen. Indien deze breekt gaat je vlieger er los vandoor en ( erger nog) breng je anderen om je heen ook in gevaar.
Beste oplossing is gewoon een nieuwe lijn regelen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Oktober 05, 2009, 14:15:50
edit2Rapporteer  
Niet zomaar knopen nee maar op de manier zoals hier staat beschreven kan het prima.
dubblej

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 05, 2009, 14:42:18
edit2Rapporteer  
Boodschap begrepen, maar ik kan nergens op internet vinden waar ik eventueel deze lijn zou kunnen kopen.
Iemand tip?
Idefixe

Antwoord #7 Oktober 05, 2009, 14:55:18
edit2Rapporteer  
ff wachten tot Morris reageert   Grin 
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Oktober 05, 2009, 16:53:45
edit2Rapporteer  
Ja waar blijft hij? Normaal is hij er altijd binnen 10 seconden bij Wink

Anders kan je hem altijd even een pm sturen: Morres of ga naar je lokale dealer die gaastra verkoopt.
Idefixe

Antwoord #9 Oktober 05, 2009, 17:01:31
edit2Rapporteer  
wacht ff : gewoon de titel aanpassen dan is hij er zo.........
Morres

Antwoord #10 Oktober 05, 2009, 20:32:21
edit2Rapporteer  
daar was ik hoor, heb wel andere dingen te doen (waaide), bovendien ben ik geen dealer maar gewoon een promorider/spammer. Dus hold your horses, als je service wilt, ga je naar je winkel of je mail gaastra NL(niet naar de site kijken, die loopt echt 2jaar achter)

Verder, 20mtr labeltje klopt bij mijn weten. Je kan gewoon een 20mtr lijn kopen, maar let op: ik heb dat ook eens gedaan, heb daar een 20mtr lijn van cabrinha opgezet. 1 van de 2 lijnen was niet exact 20mtr, de cabrinha was een stuk langer. geen probleem, ff op lengte maken en sleeven. Daarna ben je klaar Smiley
succes
dubblej

Geen avatar

Antwoord #11 Oktober 05, 2009, 22:44:00
edit2Rapporteer  
Ik geef je groot gelijk als er genoeg wind stond.
Heb een email gestuurd naar de winkel met de vraag. (telstar)

Als ik met gaastra contact wil leggen moet het dan via deze site.
http://www.gaastraproshop.com/index.aspx ziet er namelijk uit als een kleding verkoop.(Je had het gezegt ja dat de site 2 jaar achteliep, maar gaasta maakt toch al langer kites?)

Morres

Antwoord #12 Oktober 06, 2009, 11:43:36
edit2Rapporteer  
bert (at) gaastra .com (zonder spaties en (at) is een apenreet)
dubblej

Geen avatar

Antwoord #13 Oktober 06, 2009, 19:24:14
edit2Rapporteer  
Ik ga het proberen dank je wel
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.