waar in sardinie goede beginner kitespot

dannysteegers

Geen avatar

September 21, 2009, 22:12:23
edit2Rapporteer  
ik heb een vraagje wij gaan op vakantie naar sardinie en wil graag weten waar je goed kan kite zonder hoge golven en veel rotsen
alvast bedankt

danny
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 September 21, 2009, 22:35:28
edit2Rapporteer  
Porto Pollo kan lekker zijn, beetje choppy en als het waait meteen hard. Ik heb nog lekker gekite in de lagune bij Valledoria (kijk uit voor kite in het riet!), en in het zuiden zijn een paar vlakwater spots bij porto Botte.

Maar om te oefenen... home sweet home...
mbetz

Antwoord #2 September 22, 2009, 09:18:44
edit2Rapporteer  
Danny,
Porto Pollo in het noorden is een goede spot, vooral bij wind uit het Noord Westen (Mistral), de baaiis absoluut safe, alleen is het diep en het is een beetje choppy (vergelijkbaar met het Ijsselmeer).

Verder bij wind uit oost en noordoost (Tramontana) kun je goed kiten aan de oostkust bij San Teodoro en Le Saline bij Olbia.
San Teodoro is een leuke plaats ten zuiden van Olbia, het strand is super mooi, je kunt zeker 100m ver in het water nog staa. Dus ook safe om te kiten. Geen rotsen. San Teodoro is ook goed om 'savonds te eten.

Le Saline ligt net onder Olbia, kijk op de kaart of op Kitebeaches.com. Net voorbij het vliegveld op de weg naar San Teodoro. Le Saline is een grote baai. Let wel, er is maar 1 klein tentje om iets te drinken en te eten te kopen, dus zelf meebrengen. De kitescholen in Porto Pollo rijden naar Le Saline om les te geven bij wind uit oost en noordoost.

Veel Suc6

Mike
dannysteegers

Geen avatar

Antwoord #3 September 22, 2009, 12:37:23
edit2Rapporteer  
bedankt voor jullie reacties
ik ga even kijken waar we nu gaan boeken;)

danny
El Rudo

Antwoord #4 September 22, 2009, 12:59:41
edit2Rapporteer  
wij hadden idd allen Mistral en dan is er aan de Oostkust weinig wind. Sardinië is overigens ontzettend mooi, en als je uit de buurt van het noordoosten blijft spotgoedkoop.
mbetz

Antwoord #5 September 22, 2009, 13:04:57
edit2Rapporteer  
Danny,
Wat zoek je? Als uitvalsbasis voor kite trips in het noorden is Palau een goede basis. Porto Pollo is 5km, le Saline 30 min, en San Teodoro is 45 minuten rijden.
Er is een camping op POrto Pollo (Isola de Gabbiani) deze ligt perfect aan het strand maar de voorzieningen zijn niet optimaal.

meer info op:
www.palau.it
www.portopollo.it
www.chicodelcroce.it

Suc6
mbetz

Antwoord #6 September 22, 2009, 13:08:19
edit2Rapporteer  
Noordoosten van Sardinie is de Costa Smeralda, daar wil je niet gezien worden, en het is te duur!

Wij zijn net terug waren de eerste 2 weken September op Sardinie. eerste week Noordwesten wind, iedere dag met 25knopen, 30 graden en zon. 2e week heel vreemd: Tramontana uit het Noordoosten met 20 knopen, iets kouder daar de Tramontana over zee vanuit de alpen komt, maar nog steeds in een lycra varen!

In September en October is de heersende wind Mistral or Tramontana, kan hard waaien, dus ook de kleine kites meenemen!
dannysteegers

Geen avatar

Antwoord #7 September 22, 2009, 14:56:32
edit2Rapporteer  
wij gaan met de caravan en er moet een hond mee dus we moeten een camping hebben aan het strand en waar honden mogen\
dus ik denk dat dan even zoeken wordt
maar bedankt voor jullie tips

danny
El Rudo

Antwoord #8 September 22, 2009, 15:09:22
edit2Rapporteer  
valledoria heeft een prettige camping aan zee (met een bootje, dat wel). In Porto Pino (helemaal in het zuiden) ook op een geweldige camping gezeten, praktisch op het strand voor weinig.
mbetz

Antwoord #9 September 22, 2009, 15:39:30
edit2Rapporteer  
Valledoria is we een eind van POrto Pollo en San Teodoro/Le Saline. Ik ben 1 keer in Badesi Mare geweest, vlak boven Valledoria. Kiten is mooi, maar de stroming bij Noorden wind is na een paar dagen echt te sterk (beetje als Zandvoort na een paar dagen zuidwester. Gekite word er dan op een inham bij Valledoria.

Als je naar Valledoria wilt kun je ook kiten op stranden ten noorden van Porto Torres. De stranden zijn smal, maar je kunt daar in het water staan. Ik heb er nooit gekite maar weet van anderen dat er gekite word en wij hadden dit jaar de veerboot vanuit Porto Torres naar Genua en er stonden borden 'Kiteschool' langs de weg..

Met Caravan check de camping op Isola de Gabbiani, ligt aan het strand op Porto Pollo, wellicht een optie.
Met de veerboot mogen huisdieren mee, die moeten wel in een aparte dieren ruimte...

De website van Paulau, www.palau.it geeft ook info over campings..

Mike
El Rudo

Antwoord #10 September 22, 2009, 15:43:45
edit2Rapporteer  
zo ik krijg wel zin om weer eens te gaan als ik dat zo lees! idd Valledoria is wel een dik uur rijden, wel een leuk ritje naar Porto Pollo.
mbetz

Antwoord #11 September 22, 2009, 15:53:01
edit2Rapporteer  
El Rudo,
effe ooff topic....
Wij komen al 20 jaar op Sardinie. Ik heb nu 2 dochters 16 en 12 en die willen echt iedere zomer minstens 2 weken naar Sardinie. Vor hun is kiten op Porto Pollo safe, de 12 jarige is dit jaar begonnen en vaart nu lekker met een Bandit 7m in Porto Pollo. 16 jarige vaart met Bandit 9 en 11m, dus ik heb ook geen angst meer dat ze ergens drijven want de Banrit start echt altijd uit het water...
Als ik dan ook nog een paar keer op Vignola in de golen kan varen ben ik ook tevreden en mijn vrouw vind het perfect omdat je in Italie 'savonds ook goed kunt eten en wat kunt drinken hegeeen in bijv Egypte niet mogelijk is..
Dus voor onsis Sardinie de perfecte spot voor een familie vakantie. Dit jaar was ook echt mazzel met de wind, van de 15 dagen 13 dagen kunnen varen en geen dagen met 45knopen Mistral want dan begint mijn vrouw te jammeren....

Ciao

Mike
El Rudo

Antwoord #12 September 22, 2009, 16:47:23
edit2Rapporteer  
El Rudo,
effe ooff topic....
Wij komen al 20 jaar op Sardinie. Ik heb nu 2 dochters 16 en 12 en die willen echt iedere zomer minstens 2 weken naar Sardinie. Vor hun is kiten op Porto Pollo safe, de 12 jarige is dit jaar begonnen en vaart nu lekker met een Bandit 7m in Porto Pollo. 16 jarige vaart met Bandit 9 en 11m, dus ik heb ook geen angst meer dat ze ergens drijven want de Banrit start echt altijd uit het water...
Als ik dan ook nog een paar keer op Vignola in de golen kan varen ben ik ook tevreden en mijn vrouw vind het perfect omdat je in Italie 'savonds ook goed kunt eten en wat kunt drinken hegeeen in bijv Egypte niet mogelijk is..
Dus voor onsis Sardinie de perfecte spot voor een familie vakantie. Dit jaar was ook echt mazzel met de wind, van de 15 dagen 13 dagen kunnen varen en geen dagen met 45knopen Mistral want dan begint mijn vrouw te jammeren....

Ciao

Mike
Top!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.