KappuhH
|
Leash aan de chickenloop. Je hebt dan alleen geen verdere safety meer dan kite helemaal los gooien.
|
|
|
Marko
|
Yep dat klopt dan heb je verder geen safety meer dan de kite los gooien. Maar dan valt je kite niet meer uit de lucht.
Het is dan toch heel vaak dat hij gewoon blijft staan in de lucht?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Wat jij zoekt is de "suicide" leash bevestiging. Als je de kite om de chickenloop hebt is bij trekken van je safety (als je hooked in bent) je kite ook weg. Je kan je leash aan het depowerkoord clippen, onder de bar. Je zou ook een rvs ring om het depowerkoord kunnen doen een daar een lus aan om je leash aan te maken. Ik denk niet dat jouw Vegas zo'n zelfzoekende chickenloop heeft (dat ie in de goeie stand tegen je bar aan blijft) dus dan kan dat. Er zijn dus meerdere mogelijkheden. Voor Ocean Rodeo 2010 hebben we een speciale ring op de chickenloop gezet hiervoor. Dit is de ring - plaatje bijgewerkt
|
|
|
Marko
|
Wat jij zoekt is de "suicide" leash bevestiging. Als je de kite om de chickenloop hebt is bij trekken van je safety (als je hooked in bent) je kite ook weg. Je kan je leash aan het depowerkoord clippen, onder de bar. Je zou ook een rvs ring om het depowerkoord kunnen doen een daar een lus aan om je leash aan te maken. Ik denk niet dat jouw Vegas zo'n zelfzoekende chickenloop heeft (dat ie in de goeie stand tegen je bar aan blijft) dus dan kan dat. Er zijn dus meerdere mogelijkheden. Voor Ocean Rodeo 2010 hebben we een speciale ring op de chickenloop gezet hiervoor.
Dit herken ik van mijn eigen kite. Zelf hoef ik hem ook niet aan mijn chicken loop te klikken. Maar aan mijn depowerkoort. Maar even om op de vraag van hem terug te komen hoe zou hij dat er tussen kunnen zetten?
|
|
|
|
Frank77
|
Mooie naam ;-) Dekt de lading goed.
|
|
|
Spoon
|
ik snap hem nog niet helemaal.
als je (even die nort trust bar nemend) dus uithaakt en je mist een sprong oid en de bar schiet weg dan hangt die toch nog steeds aan je chickeloop? want dat rode lijntje daar gebeurt nooit wat mee tenzij de chickenloop opengaat.
Dus als die kite dan gaat lopen dan is nog steeds de enige safety je kite helemaal losgooien?
dus een oplossing zou zijn 2 leashes?
|
|
|
piede
|
ik snap hem nog niet helemaal.
als je (even die nort trust bar nemend) dus uithaakt en je mist een sprong oid en de bar schiet weg dan hangt die toch nog steeds aan je chickeloop? want dat rode lijntje daar gebeurt nooit wat mee tenzij de chickenloop opengaat.
Dus als die kite dan gaat lopen dan is nog steeds de enige safety je kite helemaal losgooien?
dus een oplossing zou zijn 2 leashes?
Dat denk ik wel, maar dan heb je dus niet meer dat als je ingehaakt je safety trekt gelijk je hele kite weg is. Als je uitgehaakt aan het truuken bent, zal het niet snel voorkomen dat je kite gaat loopen als je de bar loslaat. Trekken blijftiewel, dus een wat langer depowerkoord is wenselijk.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Precies, maar je zal zien dat gasten die 'm hoog gaan paasen de stopper er ook op hebben, zodat ze niet al te hard neerstorten. De naam is inderdaad goed gekozen!
|
|
|
Dennisairtime
|
Je moet je leash gewoon en aan je safety doen en aan je chickenloop. Wanneer je nu je safety trekt gaat je chickeloop open, schuift je leash van je loop en trekt hij je safety aan. Altijd veilig En als je nu uitgehaakt vaart en dus je leash ook nog aan je chickenloop vast zit, dan blijft bij het los laten van je bar je kite gepowerd en zal dus meestal nog even in de lucht blijven hangen. Let nu wel op want nu kun je niet bij je safety als het fout gaat en dan zal je je kite helemaal los moeten gooien. Maar dit komt haast nooit voor. Ik vaar mijn kites altijd zo en dit werkt perfect. Je moet alleen wel een bar hebben waarbij je safety het lostrekken van de chickenloop is.
|
|
|
Verzet
|
Je moet je leash gewoon en aan je safety doen en aan je chickenloop. Wanneer je nu je safety trekt gaat je chickeloop open, schuift je leash van je loop en trekt hij je safety aan. Altijd veilig En als je nu uitgehaakt vaart en dus je leash ook nog aan je chickenloop vast zit, dan blijft bij het los laten van je bar je kite gepowerd en zal dus meestal nog even in de lucht blijven hangen. Let nu wel op want nu kun je niet bij je safety als het fout gaat en dan zal je je kite helemaal los moeten gooien. Maar dit komt haast nooit voor. Ik vaar mijn kites altijd zo en dit werkt perfect. Je moet alleen wel een bar hebben waarbij je safety het lostrekken van de chickenloop is. En je safetylijn moet lang genoeg zijn zodat je je leash aan je chickenloop en safety kan doen. Mocht dit niet het geval zijn kan je er altijd een RVS ring tussen doen zodat de safety ook makkelijker van de chickenloop schuift als je je QR trekt.
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Het voordeel van de trustbar is, stel dat je een bezig bent met een unhooked sessie en de wind neemt zwaar toe en je bent niet meer van plan om uit te haken je quickrelease gewoon werkt.
Ingehaakt heb je dan gewoon normale safety.
Ook belangrijk op drukke spots waar kites en lijnen elkaar soms willen knuffelen..
|
|
|
Lude
|
Kun je niet een stopperbal op je 5e lijn zetten?
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
daar heb ik idd ook nog aan zitten denken. Heb je in ieder geval wel een beetje depower en safety. Anders maak ik leash wel aan chickenloop én 5th vast met extra ring. Thanx allemaal
|
|
|
Spoon
|
Nu we het toch hebben over unhooked varen. Ik weet dat het ook een kwestie is van instellen maar ik wil toch even kijken hoe andere mensen het ervaren.
ik heb de helix uit 08. De laatste x dat ik die uithaakt ging die bijna stallen. Ik neem aan datje dan met je depower wat moet spelen of knoopjes verandere op de kite zelf?
iemand ervaring met uit haken van een helix?
|
|
|
Dirkie
|
@Spoon: dat ligt eraan. Als je kite ingehaakt lekker vaart, maar uitgehaakt stalt, dan moet je even voordat je uithaakt een beetje depowereren... Ligt natuurlijk ook aan je voorkeur qua afstelling ingehaakt. Als je graag met je bar ver van je af vaart zal je dit eerder hebben dan als je met je bar dicht in de buurt van de chickenloop vaart. Uithaak ze!
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Ja ik heb dat ook Spoon. Precies zoals Dirkie zegt vaar ik graag met gestrekte armen, daardoor moet ik enorm depoweren voor het uithaken. Voordat ik uitgehaakte tricks wil doen depower ik altijd een stuk met de strap en dan trek ik mijn bar tegen de CL en vaar zo een stuk. Je voelt dan vanzelf of je ver genoeg bent. Na een aantal keer weet je ongeveer hoe ver je moet gaan.
|
|
|
Spoon
|
Ik heb vanmorgen getest hoe de leash zou komen als je de leash aan de safetylijn en chickeloop zou maken en ik heb het idee dat dat sowiso veel prettiger werkt. Want met die below bar depower mogelijkheden als je dan veel depowert dan heb je op een gegeven moment een leash waar je mee kan touwtje springen.
ik ga het is testen. (ik weet dan wel nog niet wanneer maar we zullen zien. misschien zondag op texel)
thnx iig voor de tips
|
|
|