als je van plan bent om vaak aan de kust te gaan varen, zou ik hem wel kopen. net wat je zegt, waait er bijna altijd, en met een 10 en 7 kan je bijna altijd varen
Ik heb 7/ 9/11/14 meter, weeg 86kg. En zou in het vervolg kiezen voor een opvolging van kitegroote van 3m .dus in jouw geval 7/10/13.Rendement 7m is varen vanaf 5 bft t/m 7(8 voor gevorderde). Nu kan je dus met een 7 en 10 varen met een goede 4 bft t/m 7 bft. Zou dus zeker een 7m aanschaffen.Let wel op met harde wind!
Ik heb zelf nu alleen nog een bandit dos 10m maar vaar bijna altijd (vanaf 13kn en kan stoten tot 30kn makkelijk houden, beginner moet je al eerder het water af btw.). ....
Alleen met 7bft sta ik op de kant, maar zoals ik lees ben je nog een beginner en dan moet je gewoon aan de kant blijven, ook al heb je een 7m. (Foutjes worden sneller en harder afgestraft).
Tweede kite, zou voor een 7m kiezen.
« Laatste verandering: Oktober 18, 2009, 19:26:19 door KYL »
Het verhaal dat je in het begin schetst, dat het op zee altijd harder waait gaat niet op hoor. Het gebeurd vaak dat we op zee met een 12m aan het kiten zijn en dat de mannen op het IJsselmeer met een 9 of 10 bezig zijn geweest.