Info Kite set enz.

MartijnV

Geen avatar

November 16, 2009, 21:17:08
edit2Rapporteer  
Beste kiters Wink

Ter info:
- ik ben 15 jaar
- kan redelijk/goed vliegeren met een kitevlieger.
- heb nog nooit op een kiteboard gestaan(wel snowboard. michien scheelt dat!?)
- en wil gaan kiten!

Wie kan mij verder helpen?
Zet please alles wat je hebt, vind, denkt en weet ff neer!

Alvast bedankt.

Groet,

Martijn
Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 November 16, 2009, 21:25:30
edit2Rapporteer  
Ik zou eerst les gaan nemen. Echt een vereiste. Lesseizoen is eigenlijk over, aangezien het een beetje te koud gaat worden om langdurig in het water te staan. Het lesseizoen begint weer zo'n beetje vanaf april. Dan lekker gaan lessen en na de lessen met een eventueel eigen setje op het water gaan oefenen.

Kijk anders even op het forum bij 'beginnersvragen'. Daar staan alle antwoorden die je zoekt op al je vragen. Mocht je nog meer willen weten wat je niet kunt vinden, gewoon vragen. Iedereen wil je wel helpen.

ListenToMe ListenToMe Maar nogmaals, ga niet het water op zonder les genomen te hebben.

MartijnV

Geen avatar

Antwoord #2 November 16, 2009, 21:29:12
edit2Rapporteer  
ik zou evt. les kunnen nemen bij mijn 2 neefs, maar bedankt.
Arnold

Antwoord #3 November 16, 2009, 22:08:24
edit2Rapporteer  
Je kan  beter gewoon les nemen bij een kiteschool. Dit om 2 redenen.

A Dat iemand kan kiten betekend niet dat hij ook een goede instructeur is.
B je kan beter de spullen van een kiteschool slopen dan die van je neef  Grin

TMK

Antwoord #4 November 16, 2009, 22:19:31
edit2Rapporteer  

C bij een kiteschool ben je verzekerd voor de schade die je aanricht. Bij je neven niet. (althans, het lijkt me niet dat je de schade moet vergoeden).

Dat je op land kan vliegeren en kan snowboarden zal wel 1/6 schelen.
Het is wat anders dan gesleept worden of een piste af glijden.

Gewoon lessen, en koop vooral geen oude troep.
Voor ongeveer 1000-1200 euro zou je een goede gear moeten hebben ( wetsuit, trapeze, board, kite+bar). Lessen kost je 40 a 80 euro.

Wees niet zo eigenwijs als ik was... No hard feelings, maar als je niet aan goede gear kan komen zou je er niet aan moeten beginnen (of door moeten sparen).
Frank77

Antwoord #5 November 16, 2009, 22:41:41
edit2Rapporteer  
Idd geen oude meuk kopen van iemand die nog wat heeft liggen en bij hoog en lag beweerd dat het beginnersstuf is omdat hij het er ook mee heeft geleerd. Doe ff de check als je twijfeld door een post op het forum... in het kader is dit een goede beginnersset.

Les nemen is een voorwaarde, daarna pas kijken naar eigen setje.
Morres

Antwoord #6 November 16, 2009, 22:46:32
edit2Rapporteer  
1: vliegerervaring helpt HEEL veel.
2: Nadat je gewend bent aan de kite, zul je net als een ander combo board-kite moeten leren
3: doe dat bij een school, ik ken je neven niet, maar het vereist geduld en toewijding.
4: koop idd geen oude meuk, koop iets van 2007 of nieuwer, een sle/bow/delta kite.
5: kiten is geen goedkope hobby,als je het niet kan betalen spaar dan door.
Veel plezier met je aankomende verslaving Grin
Runaque

Geen avatar

Antwoord #7 November 17, 2009, 19:59:10
edit2Rapporteer  

C bij een kiteschool ben je verzekerd voor de schade die je aanricht. Bij je neven niet. (althans, het lijkt me niet dat je de schade moet vergoeden).

Dat je op land kan vliegeren en kan snowboarden zal wel 1/6 schelen.
Het is wat anders dan gesleept worden of een piste af glijden.

Gewoon lessen, en koop vooral geen oude troep.
Voor ongeveer 1000-1200 euro zou je een goede gear moeten hebben ( wetsuit, trapeze, board, kite+bar). Lessen kost je 40 a 80 euro.

Wees niet zo eigenwijs als ik was... No hard feelings, maar als je niet aan goede gear kan komen zou je er niet aan moeten beginnen (of door moeten sparen).

Ik weet niet hoe het in Nederland gebeurt, maar in België hebben we een verzekering die de meesten als "familiale verzekering" kennen, dit houd in dat als je per ongeluk anderen (vrienden, familie of vreemden) schade berokkend en in theorie zou je een beschadigde kite hier ook mee kunnen laten vergoeden. Wat de voorwaarden en dergelijke zijn om vergoed te kunnen worden weet ik niet, maar in principe is het een mogelijkheid.

Ik kan weinig zeggen over andere zaken omdat ik net als MartijnV aan de start sta van deze hobby, ik heb welliswaar wel al een en ander van materiaal liggen en moet nog wat kleinigheidjes bij elkaar kopen om tegen het les seizoen goed van start te kunnen gaan. Ik neem aan dat een wetsuit van Decathlon geen slechte keuze is als beginnend kiter? Kost wat minder dan het professionele materiaal, maar zal wel voldoen, dan ben je voor zo'n 80€ gesteld voor een volledig wetsuit en een zomersuit kost iets van een 20€, beiden van het huismerk Tribord, daarnaast zou ik nog een kiteleash moeten hebben, wil niet dat de kite er zonder mij vandoor gaat.  Tongue Later kan er nog een tweede kite aangekocht worden.
Een kitedraagtas kan je ook bij Decathlon vinden aangezien ze ok wakeboard materiaal verkopen, maar op zich kosten draagtassen ook weer twee keer niets op ebay.
Morres

Antwoord #8 November 17, 2009, 20:15:19
edit2Rapporteer  
bij een kite zit een tas, dat is altijd zo. Verder verzekeren verzekeraars meestal niks wat met vliegers boven de 1,5m2 heeft te maken.
Wetsuit kan prima bij decathlon, kwaliteit/warmte is wss niet super (warmte heb ik niet geprobeerd, wel wetsuits in franse decathlons bekeken) maar om te beginnen vast goed. Eventueel kan je je zomerpak ook onder je winterpak doen als je begint inhet voorjaar.

Kiteleash kan je in dezelfde shop kopen als waar je je trapeze koopt.
Runaque

Geen avatar

Antwoord #9 November 17, 2009, 21:04:01
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde eigenlijk met kitedraagtas, voor het board, mijn fout en was iets te snel met typen. Kite komt idd met tas.
Morres

Antwoord #10 November 17, 2009, 21:51:11
edit2Rapporteer  
ach, zelf nog nooit zo'n ding gebruikt. zit toch een handvat op
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 November 26, 2009, 00:09:35
edit2Rapporteer  
Wacht tot mei!
Morres

Antwoord #12 November 27, 2009, 00:38:49
edit2Rapporteer  
op mij?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.