Ik zou adviseren:
Vaar voorlopig met je 11 (van welk jaar??), ik heb dat bijna een jaar gedaan (2007) en je kan echt wel lang doorvaren, want de 11 is goed te depoweren. Alleen daar heb je wat meer ervaring voor nodig en die heb je nog niet.
Ik vond het veel prettiger om wat langer met de relatief rustige 11 te varen dan met de enorm snelle 7 (2009). Ik kan de 11 (nu 2009) tot 25 knopen (ex. vlagen) nog varen. Ik vond de 7 pas lekker met minstens 25 knopen, vond de low-end erg matig.
Ik heb zelf de 7 pas verkocht omdat het enorm beulen is als die kite lekker te varen is (dus ook hoge golven en veel vlagen) en ga er een 9 (2009) bij nemen. Die kan ik dan varen tot 30 knopen en pakken als het nog onder de 25 is.
Ik weeg 77 kg.
Ik praat hier dus wel over 2009, niet over 2010. Die 7 zal zeker nog wat beter zijn.
Maar toch: Denk dat je voorlopig gewoon beter niet kan varen als je de 11 niet kan houden, je board is ook vrij groot voor in harde wind (moeilijk remmen) en als je nog maar net hoogte kan lopen is het met harde wind en de bijkomende vlagen echt een heel stuk moeilijker varen. Ook met de winter in aantocht is dit niet de tijd om te gaan proberen te varen in harde wind. Keep it safe!
Bedankt, wat jij verteld klopt wel, heb nog eens goed na gedacht en wacht toch nog maar ff, misschien beter om naar een ander board te kijken en eerst beter leren varen. De kite is uit 2008.