Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik zou voor een Switchblade 12m gaan. De dingen die jij zoekt zitten het beste in die kite zou ik zeggen. Want een paar punten die jij opnoemt hebben C-kites totaal niet en een paar andere punten hebben BOW-kites totaal niet.
En een Switchblade die combineerd deze punten gewoonweg het beste.
|
|
|
drifter
|
Inderdaad de Switchblade zou de kite zijn waar je naar zou kunnen kijken. Lijkt het meeste op je Crossbow. Ik vaar zelf ook de Switchblade. Deze hoef je eigenlijk niet te depoweren voordat je uithaakt. Kiteloop is opzich wel wat beter maar veel kun je niet verwachten van een 11-12 m.
Maar als ik niet zou uithaken, zou ik zeker overwegen om Crossbow te varen. Gewoon erg fijne kite. Aangezien je fan bent van de Crossbow zou ik je aanraden de 2010 eens te proberen. Die is wel wat verandert namelijk. Maar voor unhooked moet je waarschijnlijk wel wat depoweren denk ik.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Bij nagenoeg iedere niet C-kite zal je de kite moeten depoweren alvorens je unhooked, doe je dit niet dan zal hij backstallen of inderdaad je vooruit sleuren.
Nu je een redelijk ervaren kitesurfer bent lijkt het mij simpel om de kites eens te testen. Fuel hoor ik veel goede verhalen over enkel is de prijs wel wat duurder als de X-bow denk ik. Dus nogmaals test eens wat C-kites en Bow/sle kites om er zo achter te komen welke kites je wilt.
Overigens denk ik dat de Epic screamer 10 LTD ook iets voor jou is (Sle met eigenschappen van C-kite) dus vraag eens aan jeroen(at)epickites.com of je die mag testen binnenkort.
|
|
|
ash
Logs: 0 | 33 uur
|
Dat is helpende informatie.Zoals jullie aangeven, zal ik de Switchblade,xbow en een aantal C-kites gaan testen.en hopenlijk zit de perfecte kite voor mij erbij.als ik de kans krijg zal ik het niet laten om De Screamer(ltd) te testen.
p.s.: Voor velen onder ons inclusief mijzelf word de keuze ook bepaald door de servic en kwaliteit van de leverancier/product.en in dat geval heeft zowel naish alsmede cabrinha mij tot nu toe niet teleurgesteld.Laat de wind maar komen.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
ash, als jij tevreden bent over naish en cabrinha dan moet je gewoon hun kites testen uiteraard. Uiteindelijk geeft men hier een advies en moet je daar toch altijd dingen uitfilteren om zo tot jouw perfecte kite te komen. Mensen geven een mening en het is dus heel persoonlijk. Wat je gevoel zegt moet je doen zeg ik altijd.
|
|
|
ash
Logs: 0 | 33 uur
|
Helemaal mee eens, met behulp van diverse adviezen en reviews probeer ik de keuze te beperken tot een aantal kites die mogelijk bij mij passen, en aan de hand daarvan deze te testen.P.s. ik heb contact gehad met de man van Epic , en testen zou geen probleem zijn.Bedankt voor het advies.
|
|
|