cabrinha safety

chiapa

Geen avatar

Juli 30, 2010, 14:39:54
edit2Rapporteer  
Ik vind dat mijn safety bij mijn cabrinha nogal in de weg hangt. Hij zit altijd rond mijn bar en staat nogal erg gespannen. En dit omdat ik mijn safety een stuk boven mijn bar moet bevestigen. Ik heb ook al een safety linch van een vriend geprobeerd maar deze is ook nog niet lang genoeg. Weet er iemand hier een oplossing voor? of is er niets aan te doen? Ik denk wel dat er nog meerdere hier last van zullen hebben en hoe hebben zij dat dan opgelost Wink
drifter

Antwoord #1 Juli 30, 2010, 14:52:58
edit2Rapporteer  
vertel eerst eens om welke cabrinha kite het gaat.
chiapa

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 30, 2010, 16:15:01
edit2Rapporteer  
switchblade 1
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juli 30, 2010, 16:23:21
edit2Rapporteer  
denk dat er nog weinig mensen zijn die met de switch blade 1 varen...

goedkoop is duurkoop,
en een gewaarschuwd mens telt voor 2
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juli 30, 2010, 16:26:45
edit2Rapporteer  
Ai, het is dus niet de 2009 Switchblade 4 IDS geworden, daar had je namelijk een safetybevestiging onder de bar en zit je leach dan ook niet in de weg.

Daarom lieten velen ook de leach weg, maar dat is niet de meest veilige oplossing gezien je kite dan wegvliegt en bij iemand anders in de lijnen kan komen als je je safety trekt.

PS, ik hoop niet dat dit die kite uit de shop was voor 400euro.
chiapa

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 30, 2010, 21:17:34
edit2Rapporteer  
Nee ik heb hem niet zo veel betaald.
Ik heb van de winkel een stukje touw gekregen waarmee ik hem kan verlengen niet te veel natuurlijk maar dit is een oplossing ik moet wel opletten dat hij nu niet in de weg gaat hangen omdat hij te lang is dus dat hij niet teveel gaat door hangen. Maar dit komt wel in orde ik heb een paar mensen leren kennen die me bijstaan en die me goed les geven Wink en ik vind het echt fun zowiezo
en wie weet volgendjaar een nieuwe kite valt nog te zien
drifter

Antwoord #6 Juli 30, 2010, 22:33:50
edit2Rapporteer  
kijk Cabrinha Klaas eens gaan met zijn Switchblade 1  Wink
http://www.vboarder.com/kiteboard/2405/entropy-claes-lundin-part/

Oke beetje ouddated op het gebied van safety, maar met de juiste kennis is dat niet zo'n punt.

Je kunt het zo bont maken dat geen enkele safety system afdoende is. Dus vanzelfsprekend zit je best safety in je gezond verstand. Vervolgens beschikt de Switchblade zelf over zoveel depower op de bar dat je moeilijke situaties vaak op voorhand kan voorkomen (door loslaten van de bar bijv), zonder dat je daar direct safety voor nodig hebt.

Er zijn een paar opties om de leash aan vast te maken. Belangrijk daarbij is dat je je eigen niveau kent/ erkent. Natuurlijk afhankelijk wat je vaarstijl is waar je de leash doet.

De veiligste optie is die van het ringetje zoals je nu hebt. Al kan je leash een beetje in de weg zitten dan.

Als je meer ervaring hebt, kun je de leash aan je depowerlijn doen. Weet dan wel dat trekken van de QR niets meer doet dan het loslaten van de bar. Om helemaal van je kite los te komen zul je dan ook de QR van je leash moeten trekken. Dus alleen zinvol als je zover gevorderd bent om uitgehaakte tricks te doen.

Nou is de veilige manier misschien wel een beetje makkelijker te maken, maar dat weet ik niet zeker. Marc_87 hier op kitehigh weet daar meer van. Ik zal hem eens aan zen broek trekken hier te reageren.

Maar hoe dan ook, zorg dat je goede les krijgt. Dat je weet waar je mee bezig bent. Dat je weet hoe je kite en safety werkt en probeer het dan ook een keer uit.

succes
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juli 31, 2010, 00:56:44
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug van een potje pokeren dus vandaag ga ik het niet
meer plaatsen want ik ga morgen kiten. Reken er maar op dat ik zondag
even een paar foto's hier plaats.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Juli 31, 2010, 01:21:28
edit2Rapporteer  
Ik heb het toch snel gevonden:

Ik liep al langer met het plan rond om de Cabrinha Powerdrive 221/121 Bar een veiligheids upgrade te geven.
Bij deze heb ik dat gedaan en hier onder de foto's met uitleg:

Hier de plek waar je de leash zou kunnen doen, aan het ringetje of aan de chickenloop.
Dit wil ik binnekort vervangen voor een Wave granade ring van Slingshot.

Hier zie je plek waar ik de stopper heb gemaakt voor de power line, ik heb het lusje van Cabrinha
omgedraait en zo heb je ook meteen een mooie geleider voor de safety lijn.

Hier een overzicht van de twee barren, ik heb in de dynema lijn een elastiek verwerkt.
Zo blijven ze te alle tijden onder spanning staan zodat je geen touw hebt dat bungelt.
De bovenste bar is volledig gedepowerd en de onderste volledig gepowerd.

Als er specifieke vragen zijn hoe ik dit gemaakt heb, dan stel ze maar gerust.
Paulos

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 08, 2010, 15:19:55
edit2Rapporteer  
Hi Marc,

Ik vaar ook met deze bar, alleen dan nog niet aangepast, en zit net naar je plaatjes te kijken. Als je nu je safety losmaakt, dat blijft je bar toch achter het gele balletje hangen? Is dit de bedoeling? is dit lang genoeg dat je kite rustig uit de lucht valt?
Of zie ik het niet goed.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.