torch 08 zoveelste keer gescheurd op zoek naar nieuwe kites

NIELZZZZ

April 04, 2010, 22:23:58
edit2Rapporteer  
hallo nou vandaag na even te spelen in de zee weer me torch 08 gescheurd Angry
ik vaar nu 2 jaar met torch o8 een 9 en 12,ik vind het heerlijke kites ThumpsUp
maar ze zijn al een keer of 7 samen gerepareerd,dus eigelijk is me vertrouwen wel beetje weg in het doek van naish.
ik laat ze altijd drogen als ze nat zijn,dus ben er best zuinig op.

maar zit ik ook verder te kijken naar andere/nieuwe kites waaronder de
-ozone c4
-airush vapor
-torch 2010 (omdat ze zo  lekker varen)
-lf hifi comp

mocht jullie al ervaringen hebben met 1 van die kites of misschien andere kite weten die aansluiten op
-direkt sturen
-goed voelen waar de kite staat
-explosieve lift
-met uithaken niet extreme boost maar gewoon lekkere pop, met gevoel dat je de bar kan pasen ofzo dus lekkere sweetspot als dat zo heet.
-bombproof

thanks alvast
Morres

Antwoord #1 April 04, 2010, 22:59:04
edit2Rapporteer  
Mooie lijst, zou er 2 aan toevoegen:

North Vegas, gewoon een bewezen kite. http://www.northkites.com/public/content/products/kites/vegas/index_eng.html
En Gaastra Max4, kent aardig wat overstappers van torch, omdat ze verrast waren door vooral de ligt/hangtime.Sowieso bombproof, de gaastra kites en de QR's zijn vervangen Wink Vaart wel met loaded 5th(maar dat zijn alle kites uit je lijstje) http://www.gaastrakites.com/kites/2010/kites/max

Gezien je een c-kite zoekt, zou ik echt gaan testen. C-kites hebben nog maar een klein aandeel op de kitemarkt, maar zijn nog voldoende te testen op verschillende testdagen de komende tijd, waar woon je/waar vaar je?

edit: omgeving Rotterdam zie ik, voldoende testdagen die niet te ver weg zijn voor jou dus!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 April 04, 2010, 23:19:21
edit2Rapporteer  
Scheuren, tsja.....

Kan met mijn vaarstijl niet echt zeggen dat de Torch een slappe kite is met genoeg 12-0 crashes in overpowerde condities. En met meer dan 50sessie per kite per jaar nooit meer gehad een opengesprongen strut-ritsje, wat een bekend probleem van 2008 en eerder is..
Nu vaar ik mijn kites maar 1 jaar, dus of ze het bij mij ook 2 jaar volhouden kan ik niet zeggen en gewicht speelt ook een belangrijke rol in materiaalslijtage (meer spanning op alle onderdelen) dus dat zou kunnen verklaren dat ze bij jou vaker kapot gaan.

Ik zou zeggen: geef de torch nog een kans. Het doek is dan wel niet veranderd, de constructie is dat zeker wel met meer dacron in de kite, beter gestikte struts (ritsen) en een klapper-vrij ontwerp wat ook ten goede komt van de levensduur.

En bedenk ook, iedere kite kan kapot!
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 April 04, 2010, 23:27:18
edit2Rapporteer  
Heb een 10m 2010 torch, en bij de school C4's. dus allebei goed geprobeerd. Torch hoef ik niks over te zeggen toch?

de C4 heeft minder bardruk, ik vind het te weinig, maar je voelt wel waar hij staat. Is wel wat minder vermoeiend als je ook veel gaat met weinig wind. Lift is niet explosief, maar wel hoog, ook met wat minder wind, en met goeie hangtime. Unhoocked is ook geleidelijke lift maar moet je wel wat meer wind hebben.
Ozone maakt zowiezo wel echt kwaliteit spul.
Verder issie achterlijk snel.. Je kan hem van het weekend wel komen proberen op het autostrand als je wil.

ga je morgen mee (topic rotterdam) kan je ff mn 10 torch voelen, heeft al aardig wat misbruik doorstaan en ze heeft nog geen schrammetje. alleen de bar is niks, die slijt wel als de malle.

Vegas is trouwens ook lekkere kite, maat van me heeft een 10m, lijkt verdacht veel op mn torch maar is net langzamer en net teveel bardruk. Lift is wel explosive

Evan was me voor ik denk dat je misschien een beetje pech hebt gehad met je kites..?
sennesmid

Geen avatar

Antwoord #4 April 05, 2010, 10:32:03
edit2Rapporteer  
je zou ook is naar de advance kondor3  kunnen kijken! dat is ook echt een top kite!
maar de torch en vegas zijn ook heel lekker!
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 April 05, 2010, 11:57:40
edit2Rapporteer  
Ik zou aan deze lijst eventueel de Epic Screamers willen toevoegen. Nog weinig bekend over de kwaliteit dat wel, maar de kites zijn uitermate sterk gebouwd en in Amerika zijn er mensen die al bizare dingen met die kites hebben uitgehaald zonder problemen.

De kites zelf voldoen aan al je punten behalve aan het eerste. De kites zijn snel maar met name de grotere maten vanaf 10m reageren iets trager dan sommige andere kites. Verder zeker een topkite, waarbij de 10m een beetje richting een C-kite gaat. Heerlijke gepowerde kite met een enorme lift. Echt een oldschool kite die ook nog goed presteert in wakestyle.
Bramster

Antwoord #6 April 06, 2010, 15:14:16
edit2Rapporteer  
Aankomend weekend liggen er ook een paar C4's op sticked.
Als je zin hebt kan je altijd komen testen en een sappie komen drinken (bij de Ozone- Fone caravan),

Woon zelf in de buurt van Delft, als je eerder of meer in de buurt wil testen stuur me dan een PB'tje.

Morres

Antwoord #7 April 06, 2010, 18:35:57
edit2Rapporteer  
wordt tijd dat je je betrekkingen met ozone in je onderschrift zet, wel zo eerlijk.
Bramster

Antwoord #8 April 07, 2010, 09:32:19
edit2Rapporteer  
Morres dat is zeker waar, wil er ook helemaal geen geheim van maken!
Op hanglos staat het er keurig bij. Op kitehigh ben ik dit nog vergeten te doen.

Maar nou vraag ik me af: jij als Gaastra enthousiasteling zou dit op kitehigh toch ook zichtbaar moeten hebben? Ik zie het bij jou ook nergens staan in je onderschrift (behalve in je profiel dan). Of kijk ik met mijn linker oog in mijn rechter broekzak Wink
Bramster

Antwoord #9 April 07, 2010, 09:45:26
edit2Rapporteer  
Staat er nu bij! Echter is ook alleen zichtbaar onder mijn profiel....
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 April 07, 2010, 09:45:57
edit2Rapporteer  
Er staan 2 websites onder Bramster Wink

Ik denk dat jij in je forumsettings de onderschriften uit hebt staan want voor mij is jouw onderschrift en die van Maurice zichtbaar.

[edit] Heb het inmiddels aangezet en hoor het wel indien je dit toch niet wenst  Wink
Bramster

Antwoord #11 April 07, 2010, 10:00:33
edit2Rapporteer  
Kijk dat is beter!

@Morres: Sorry lag aan mijn instellingen....
@Reflex: Thanks voor de instellingen!

@Iedereen: Bram vaart voor Ozone als promorijder. Voor alle vragen en verzoeken om te testen sta ik tot jullie beschikking.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.