Sinds vorig jaar stond ik al te popelen om deze prachtige sport aan te leren en in afwachting tot ik mijn eerste lessen zou krijgen heb ik mijn eigen materiaal bij elkaar weten te zoeken, weliswaar wat ouder materiaal, maar daarom nog niet slecht.
Ik ben dan ook via dit forum dankzij Reflexx bij een instructeur terecht gekomen en ik heb hem ook gecontacteerd voor lessen bij hem te nemen, ik heb december en januari op zijn advies afgewacht tot het wat warmer werd, maar het kriebelde zo hard dat ik uiteindelijk nog eens contact genomen heb om te vragen of het in februari zou kunnen. Hij vertelde me dat het nog best koud was om les te krijgen en dat het aan mij was of ik het het zag zitten om die periode les te volgen (denk dat het zo'n 6 of 7°C was) en ik heb ingestemd om zo snel mogelijk mijn eerste les te hebben.
Uiteindelijk heb ik 4 weken op rij privé lessen genomen, naar mijn mening maak je dan sneller vorderingen dan als je met meer personen les neemt en ik schat dat ik een 5tal uur les heb gehad voor ik op het board geraakte. Ik heb een keer een ongelukje meegemaakt doordat een van de lijnen rond de tip van de kite zat en ik ben dan ook even door de lucht gegooid geweest, maar op een zere pols na, heb ik toch mijn lessen hervat en uitgedaan. Dat was best verschieten, maar ik heb er wel uit geleerd dat het snel fout kan gaan. Mijn pols heeft toch een kleine week last gehad van wat stijfheid, maar ik heb er niets aan over gehouden, leren doe je met vallen en opstaan.
De laatste keer ik weer in Borssele aanwezig was heb ik mijn eigen materiaal bij, deze zelf opgetuigd en heeft mijn instructeur even met de kite gevaren om een indruk te krijgen waar ik het water mee op zou gaan, hij heeft hem ook even afgesteld dat ik niet met volle kracht het water op zou gaan. Het materiaal was goed bevonden en ik kon onder toezicht van mijn instructeur met mijn eigen spullen het water in om mijn waterstart verder te oefenen.
In het begin vaarde iedereen nogal kort bij me langst en ik had toch wat schrik om mijn kite door hun lijnen te sturen, maar na een 5 a 10 minuutjes had iedereen door dat ik daar was om te oefenen, men gaf me ook voldoende ruimte om te oefenen, waarvoor mijn dank. Na en paar keer op de plank gestaan te hebben en er even vaak afgevallen te zijn geweest is het me toch gelukt om wat meters te doen, hoeveel weet ik zelf niet, maar m'n instructeur vertelde toch dat het wel wat meters geweest moesten zijn.
Na deze les heb ik mijn kite netjes opgeruimd, lijnen mooi op gerold, ect ect ect en heb ik de tijd genomen om anderen eens bezig te zien, echt prachtig!
Nu heb ik deze week mijn IKO pasje in ontvangst mogen nemen, deze zat in de postbus eerder deze week en ergens is het toch leuk om te zien, je verdienste van hard werken en oefenen.
Dus nu is het aan mezelf om me verder te ontwikkelen in deze sport, een klein beetje een sprong in het onbekende aangezien ik nog enorm veel moet leren en ik heb toch een klein beetje bang om mijn kite ongewild in iemand anders zijn richting te sturen.
Omwille van mijn woonplaats, namelijk Antwerpen, zal ik voornamelijk in Zeeland zitten, Borssele of Paulinapolder, dus bij deze zijn jullie gewaarschuwd.

Dit is mijn ervaring na een dikke maand in deze sport vertoeft te hebben en het smaakt naar meer!