Faro

robbie
Gast
Mei 13, 2010, 00:31:26
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

laat ik me eerst voorstellen, ik ben Robbie en nieuw op dit forum. Ik wilde heel graag leren kitesurfen en heb een paar lessen in Nederland gehad. Maar ik denk dat ik in mijn geval me echt zeker moet voelen om zelfstandig te gaan kiten en ik niet genoeg heb aan 3 dagen les. In het najaar was ik op vakantie op Kos en het waaide wel ok, dus ben ik alleen het water op gegaan om te oefenen. De wind was aanlandig, bijna geen golven dus het leek me wel veilig om te oefenen. Het was super!

Maar om beter te worden zijn we net terug van een week in Portugal. Ik heb deze week 4 dagen gekite in een lagoon bij Faro onder begeleiding van de kiteschool bij www.south-store.com. Echt een aanrader als je wilt leren kiten. De locatie is top om te leren. Niet druk met andere kiters, ondiep water en lekker warm. We begonnen zo rond 14.00 in de middag en het was tussen weinig wind tot 18 knopen.

In het begin leren bodydraggen en rescue items. Daarna vliegeren en proberen een paar meters te maken. Power in de kite opbouwen en het water uitkomen. De laatste dag ging het al super. Tot een jump aan toe. Niveau 3 gehaald. De instructeurs zijn relaxed maar wel betrokken. Er was altijd een boot bij die mij ongeveer 15 keer is komen halen de eerste dagen. Geen probleem. Er waren altijd wel 1 of 2 andere leerlingen bij. Een duitser, een keer een engelsen en altijd wel localen die ook les namen. Ook een Nederlander die al 12 jaar in Portugal woont.  Allemaal wel rond mijn leeftijd (38).

Dus ben je geen 16 meer en wil je graag leren kiten, dit is best een mooie aanrader. De familie was ook mee en die hadden ook een mooie vakantie in een resort in de buurt. Win win situatie!
martimor

Antwoord #1 Mei 13, 2010, 00:45:24
edit2Rapporteer  
hey robbie,

welkom op het forum,
weet waar je aan begint,  Wink
kitesurfen is zeer verslavend  Tongue

o oh, te laat  Grin

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.