abortus en homohuwelijk de gevaarlijkste dreiging

Idefixe

Mei 13, 2010, 21:30:33
edit2Rapporteer  
zegt de baas van het clubje wat decennia lang kinderen misbruikte.
Ik heb niets met abortus of homohuwelijken te maken maar wat een misselijk makende arrogante uitspraak. Je zou maar slachtoffer zijn geweest van die vieze kliek.............

'Abortus en homohuwelijk gevaarlijke dreiging'
Uitgegeven:    13 mei 2010 19:50
Laatst gewijzigd:    13 mei 2010 19:50
AMSTERDAM - Abortus en het homohuwelijk zijn vandaag de dag twee van 'de meest verraderlijke en gevaarlijke' dreigingen in de wereld.
© AFP

Dat heeft Paus Benedictus XVI donderdag in het Portugese Fatima gezegd tegen katholieke opleiders, sociaal werkers en anderen.

Eerder op de dag hield de paus een mis in de Portugese bedevaartsplaats. De mis van de kerkvader vormde het middelpunt van zijn vierdaagse bezoek aan Portugal en vond plaats op de dag dat het precies 93 jaar geleden was dat drie plaatselijke herderskinderen uit Fatima zeiden een Mariavisioen te hebben gehad.

sorry hoor! Moest het ff kwijt
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #1 Mei 13, 2010, 21:46:15
edit2Rapporteer  
Amen. Helemaal mee eens.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Mei 13, 2010, 22:05:44
edit2Rapporteer  
Nog steeds probeert de kerk zijn volgelingen kort te houden. Gaat pas 20 eeuwen zo. En maar in Afrika blijven prediken tegen condooms. Terwijl de aidspatienten bij bosjes neervallen.
Geloof is opium voor het volk!
Geronimo79

Antwoord #3 Mei 13, 2010, 22:06:41
edit2Rapporteer  
Tom heb nog nooit zoveel van je gehouden als nu.

Geestelijken... geestelijk ziek zullen ze bedoelen..
thomasr

Antwoord #4 Mei 13, 2010, 22:16:16
edit2Rapporteer  
Gasten,
die paus Paus Benedictus de zoveelste en zijn aanhang is niet 'de kerk' zoals de meesten die kennen in Nederland hoor.. In Nederland is het Rooms- Katholicisme vrijwel niet meer te vinden. (Jaja, heb ook godsdienst gehad op school   Cool )
Bovendien is dat Aidsprobleem, indirect vaak, maar toch, uiteindelijk 'de eigen schuld' van die Afrikanen. Beetje lullig om predikanten af te zeiken terwijl die mensen hun eigen verantwoordelijk hebben misgelopen en nog steeds doen.

Nergens voor verder, maar op veel forums vind ik iedereen zo ontzettend ongenuanceerd...

Laat er maar snel weer poeier-hak-rag-zaag-beul- wind komen!

Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Mei 13, 2010, 22:36:43
edit2Rapporteer  
Om het te nuanceren dan; Met de kerk wil ik zeggen het geloof, met het geloof iedereen die denk dat de aarde is gemaakt door een hoger wezen, dat je moet vereren en opvolgen.. terwijl ze het nooit met eigen ogen hebben gezien.. en dat zijn er toch vrij veel, bv SGP; Christenunie..

Eeuwen geleden kan ik me zoiets voorstellen maar vandaag de dag zouden we beter moeten weten. Geloofsidealen zorgen vandaag de dag nog steeds voor geweld en polarisering dus hoe eerder de mens daar overheen komt hoe beter. Dus het is wel goed om kritiek te leveren imo;)

Afrika is slechts een klein voorbeeld. Wel een beetje krom inderdaad. Wil je het er goed over hebben ben je zo een paar pagina's verder.. kijk maar uit wind is er voorlopig niet
leeany

Antwoord #6 Mei 13, 2010, 23:01:42
edit2Rapporteer  
Om het te nuanceren dan; Met de kerk wil ik zeggen het geloof, met het geloof iedereen die denk dat de aarde is gemaakt door een hoger wezen, dat je moet vereren en opvolgen.. terwijl ze het nooit met eigen ogen hebben gezien.. en dat zijn er toch vrij veel, bv SGP; Christenunie..

En die persoon waarin zij geloven, heeft volgens hen de 10 geboden gebracht.
Onze huidige maatschappij is gevormd op deze geboden, normen & waarden die af stammen vanaf ongeveer het jaar 400.
Wanneer je zegt dat deze persoon niet bestaat, zeg je daarmee direct dat deze 10 geboden en onze huidige normen en waarden als het ware onbesproken zijn en ook niet bestaan. Wat dus een haast ondenkbaar idee zou zijn op het moment.
(voorbeeld; U zult niet doden, wanneer dit dus eigenlijk klets zou zijn, en verzonnen uit iets wat niet bestaat, ziet het er niet super uit in de toekomst)
Wat je kan zien in andere landen, waar ze duidelijk andere overtuigingen hebben, zul je ook zien dat er hele andere normen en waarden gelden. (lees; http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/02/straf_oog_om_oog.html ) Dat is daar gewoon een wet, en zogenaamde gerechtigdheid. Je kan je toch niet voorstellen dat dat hier ook zo zou zijn?

Christendom is het belangrijkste wat onze samenleving heeft gevormd zoals het nu is.
Zelf ben ik atheïst, en geloof ik niet dat er een dergelijke god ooit heeft bestaan, en het verhaal is verzonnen om zo het volk tevreden te houden als het ware. Maar ik ben wel blij dat het heeft bestaan.
Geronimo79

Antwoord #7 Mei 13, 2010, 23:19:15
edit2Rapporteer  
Alsof er voor dat zwetsverhaal geen algemene leefregels bestonden.

Maar goed we dwalen lekker af.. gaat om die kinderschenders van de kerk die doen alsof hun neus bloed en ondertussen Homo's en abortussen lopen te veroordelen. Et zijn een stelletje huichelaars die volledig ziek in et hoofd zijn en helaas luisteren dr genoeg gekken naar.

Verschrikkelijk wat de echte slachtoffers hebben moeten doorstaan. En wat een K*T streek dat ze dr zo lekker overheen walsen.
thomasr

Antwoord #8 Mei 13, 2010, 23:20:31
edit2Rapporteer  
@ Ed: chil dat je het goed opvat Wink
Ik kan me wel verplaatsen in jou standpunt, maar bijvoorbeeld wat leeany zegt vind ik net zo goed waar!

Kortom de bovenstaande 2 reacties zijn een mooi voorbeeld van die nuancering die ik op het oog had, ik wilde alleen maar even zeggen dat niet iedereen zomaar vanalles moet gaan schreeuwen,
bijvoorbeeld in de trand van '' geestelijken zijn geestelijk ziek''  enzo, want dan heb je er duidelijk nog nooit goed over nagedacht.. (Verder met alle respect voor jou, Geronimo hoor)

Ed inderdaad zijn zulke discussies onbegonnen werk op een forum, en hoort ook eigenlijk niet plaats op een kiteforum vind ik... Zo'n topic als deze loopt altijd op hetzelfde liedje uit..

Laat die wind trouwens nog maar 2 weken uitblijven, ik heb toch examens!   InLove InLove
leeany

Antwoord #9 Mei 13, 2010, 23:39:50
edit2Rapporteer  
Maar goed we dwalen lekker af.. gaat om die kinderschenders van de kerk die doen alsof hun neus bloed en ondertussen Homo's en abortussen lopen te veroordelen. Et zijn een stelletje huichelaars die volledig ziek in et hoofd zijn en helaas luisteren dr genoeg gekken naar.

Verschrikkelijk wat de echte slachtoffers hebben moeten doorstaan. En wat een K*T streek dat ze dr zo lekker overheen walsen.

Zeker waar, en de personen die dergelijke kwesties op hen naam hebben staan zijn inderdaad zwaar ziek in hen hoofd.

Waar ik persoonlijk de grootste hekel aan heb, is dat de "leiders" van de kerk alles achter houden, en nooit sancties nemen tegen de betreffende verdachten. Hand boven het hoofd houden.
martimor

Antwoord #10 Mei 14, 2010, 00:41:24
edit2Rapporteer  
Alsof er voor dat zwetsverhaal geen algemene leefregels bestonden.

AMEN

inderdaad, gewoon lekker overheen lullen
en het ergste is dat ze er nog mee wegkomen ook.
niet alleen nu, gaat gewoon al eeuwen zo.
wat nou celibaat...
laten ze dit keer maar een paar voorbeelden stellen en wat van die foute katholieken opsporen en in de bak slingeren.
dat opsporen moet niet al te moeilijk zijn lijkt mij.

Micky

Antwoord #11 Mei 14, 2010, 01:56:39
edit2Rapporteer  
Het "geloof" is DE oorzaak van 98 % van de oorlogen/aanslagen van de afgelopen eeuwen en in de toekomst zal dit niet veranderen!
Mensen hebben nou eenmaal een "sprookje" nodig om een doel in hun leven te hebben...
Morres

Antwoord #12 Mei 14, 2010, 02:11:20
edit2Rapporteer  
scheinheilig
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.