Hoi Navis, een 'zeekite' is echt iets anders dan een powerkite. Standaardtip is: ga EERST les nemen, oefen daar met de moderne kites onder begeleiding en ga daarna op zoek naar spullen waar je ook echt de komende jaren plezier van kan hebben. De shockwaves zijn volgens mij uit 2006, er is een hoop interessanter spul te koop voor scherpe prijzen. Mooi dat je enthousiast bent, koop alleen niet te snel als je geen ervaring hebt. Good luck!
idd neem echt eerst les. dan ga je veel meer plezier aan de sport beleven. heb zelf een shockwave 7 mtr, maar is geen ideale beginnerskite, ook enorm veel bardruk.
weet niet wat ze moeten kosten, maar wat gebruikersnaam al aangeeft, er is veel aan leuk 2e hands gear te verkrijgen, dus begin met een beginnerskite cq allroundkite, zoiets als een best waroo, gaastra jekyll, ozone instinct light(duur)
maar neem les, je instructeur kan je nog meer info hierover geven
De shockwave is een prima kite om het mee te leren, lekker veel bardruk als je 'm 2:1 vaart (stuurlijn via katrollen op de bar naar een centraal punt onder je voorlijnen). Let bij deze kites wel goed op slijtage in de toming (=bridles), katrollen, de LE buis onder de katrollen, en de bar (Gat!) in het algemeen. Ik heb het er mee geleerd, en veel moeten prutsen vanwege de slijtage, ik weeg wel 98 kg en dat maakt veel uit.. De 9m is een lekkere kite en voor jouw gewicht in de meeste gevallen prima. Die is 1:1 ook goed te varen. Ik zou er niet meer dan 200 - 250 per kite voor betalen, en de bar max 50, e.e.a. afhankelijk van de staat.